Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Skal føde på A-hus denne gangen, men har hørt veldig forskjellige meninger om opplevelsen folk har hatt der...vil du fortelle din?)
clio Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har født der to ganger og er kjempe fornøyd. Både på fødeavdelingen og barselavdelingen. Lå i 12 etasje begge ganger. Også kjempe fornøyd med oppfølgingen i ettertid. Minuset er selfølgelig at det er mange på rommet og ikke en dusj og toalett til hvert rom. Vet om de som har født både på Ullevål og på Ahus og er mest fornøyd med ahus, spesielt på grunn av oppfølgingen på barsel.
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Fødte på A-hus 2/10. Veldig fornøyd med innsatsen til jordmødre og legen under fødselen. (hard fødsel, med det var ikke deres skyld.. ) Etter fødselen derimot følte jeg meg ganske overlatt til meg selv..Jeg var helt ødelagt etter fødselen og følte at jeg ikke fikk til noenting.Ingen spurte om jeg visste hvordan jeg skulle bytte bleie, kle på ham eller noe. Bare om jeg fikk til amminga også gikk de. Nå har du en fra før så du fikser vel både det og amming;) MEn de dro gubben til side og skulle lære ham alt og han skulle bade babyen aleine, som om det ikke var litt min baby også..Til slutt skjønte en jordmor tegninga, og hjalp meg når jeg på nest siste kvelden knakk sammen i gråt over at jeg ikke fikk vekk fettet i halsvalken..(litt følsom etter fødsel kanskje..?) ;P
♥Tiny Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Fødte der midt i sommerferien jeg (15 juli) og er kjempefornøyd med både barsel og føden! Hadde en super jordmor som tok vare på meg og mine ønsker (gikk fort, så fikk jo ikke det jeg ville alikevel da). På barsel lå jeg på rom med 3 andre, litt slitsomt når de andre gråt (en prematur og en som virkelig gråt masse) hele natta og pleiere som kom hver 3 time for å mate den som var prematur.. Men de var og flinke til å avlaste sånn at vi fikk sove! Jeg synes det var kjempedeilig å ikke bli "plaget" på barsel jeg da, og heller spørre om hjelp når jeg ikke fikk til noe..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Fødte i mai. Veldig fornøyd med føden. IKKE fornøyd med barsel.12 etg.
Amabolla Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Fødte på A-hus 3/9 og har vel mest positive erfaringer. En lang fødsel så hadde 3 forskjellige jordmødre. Det negative var den ene jordmoren som forlot meg og sambo på en mørk fødestue mutters aleine ganske lenge. Jeg var jo førstegangsfødende og nervøs og usikker. Jordmoren som tok i mot oss var superkoslig,men hun var uheldigvis ferdig på jobb en time etter jeg kom inn. Jordmor nr 2 var litt for brysk,rutinepreget og lite "personlig". Hadde håpt på alternativ smertelindring i begynnelsen-men hun spurte ikke en gang om hva jeg ønsket-bare stappet inn piller her og der og puttet i meg morfin. Hun var hardfør og tok fra meg mye mot. Men siden fødselen varte ei stund så ble jo ho også ferdig på jobb etterhvert-hun hadde forresten ansvaret for en anna fødsel også. Da jordmor nr 3 kom hadde vi vært overlatt til oss selv ganske lenge-men nr 3 var super koslig og betryggende i sitt nærvær. Jenta mi fikk problemer med pulsen underveis så det var mye kaos med leger,sykepleiere og div-men hun var der som ei god støtte gjennom det siste etappe:) Barselen også har jeg mest positive erfaringer med. Følte jeg fikk god hjelp av de som jobbet der. Det negative var at det var 4 mødre på ett 3 mannsrom og en baby skreik heile tiden og nektet avlstning fra de som jobbet der-så den babyen holdt oss våkne heile tida bortimot...
Stratos med 3 barn Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 Jeg er litt sånn midt på treet fornøyd. Det ser jo ut som et gammalt russisk sykehus, men det var jo "greit nok". Ellers er det fryktelig trangt der med masse folk på samme rom, køer til dusjen osv. De fleste av folkene jeg var borti på barsel og føden var veldig hyggelige og hjelpsomme, men jeg var borti de som absolutt ikke var det også, som blant annet den første jm som var med under min fødsel..... Hun var "ikke helt god" syntes jeg. Min anbefalning er at du lukker øynene, er forbredt på mange folk på liten plass og passer på å si i fra/mase om hjelp osv, om ikke kan man fort bli "glemt". Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #8 Skrevet 21. januar 2007 Jeg hører egentlig inne på 1-2 men sniker meg inn her for å mimre litt..... Fødte på a-hus i aug.-05. Hadde planlagt setefødsel og fikk enorm støtte og oppfølging både før, under og etter fødselen. Var da førstegangsfødene og lå i 12 etg.på barsel. Hadde en fantastisk jordmor under fødselen og personalet på barsel var alle tiders! Fikk hjelp til alt mulig som vi lurte på og ikke lurte på...He-he... Fikk helt klump i halsen jeg da vi forlot sykehuset, var så trygt og godt der!! Så bare positive erfaringer fra denne kanten. Nå har vi flyttet, men neste fødsel skal også foregå på a-hus hvis det er plass til oss. Nekter å dra noe annet sted:-)
Stratos med 3 barn Skrevet 21. januar 2007 #9 Skrevet 21. januar 2007 Amalie: Guttungen min kom 6/9... Lå du i 12? Kanskje jeg så deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå