Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Er det farlig å amme min 7mnd gamle datter når jeg nå har oppdaget at jeg er gravid igjen? Har hørt at det kan føre til spontanabort? Noen som vet...
Pompen,på`n_igjen;) Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Det anbefales at du slutter ammingen ja pga fare for spontan abort. Livmora treker seg jo sammen når man ammer så det er egentlig ganske logisk;) Og pga næring da til den lille som skal vokse seg stor og sterk...
Aga:-) Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Jeg tror ikke at det anbefales å slutte med ammingen selv om du er gravid, hvert fall sånn generelt. For de som har en lang historie bak seg med mange SA, eller for tidlig fødsel, er det vel lurt å slutte. Jeg ammet gutten min i mange måneder etter at jeg var blitt gravid igjen, og spurte på hs om det var greit, noe de sa det var.
april 06;) + mai 09* Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Jeg signerer på det Aga sier her, det er ikke en generell anbefaling at en skal slutte å amme selv om en blir gravid. Du finner sikkert mer info på ammehjelpen,no, eller "rop" på Expat, Fjummsi eller Blomman på ammedebatten her på DIB.
Hoppetussa Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Gratulerer så mye! Nei, for all del, det er ikke farlig å amme når man er gravid! Men det kan hende melkeproduksjonen din går betydelig ned.
Aga:-) Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Eller at melka smaker annerledes, og at babyen ikke vil ha på en stund....
Expat Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 Så sant du ikke har et risikosvangerskap og at legen/jm sier det er ok, så kan du fint amme i svsk. Fjummsi er langt ute i sitt svsk nå, og har ammet hele tiden. Du kan oppleve mye mer sensitive bryst, og mye mindre melk. Mange opplever også at melken forandrer smak og dermed brystvegring.
Blomman Skrevet 21. januar 2007 #8 Skrevet 21. januar 2007 Du skal kun avslutte ammingen om du får rier(truende abort) eller blødning. Det kan bli enel god del mindre melk og smaken kan endres slik at noen opplever at barnet avvenners eg. Tenk og igjennom om du ønsker å tandemamme når den neye babye kommer. Fjummsi ammer seg gjennom sin graviditet og ser ut til å tandemamme snart - rop på henne du om det er mer du lurer på.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 22. januar 2007 #9 Skrevet 22. januar 2007 Dersom man ikke har plager av amming (vonde kynnere), risikosvangerskap eller flere sa bak seg er det ikke noe i veien for å amme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå