Gå til innhold

Endelig er prinsen kommet :)

MKS mor til 2-tette

Anbefalte innlegg

49 timer etter at vannet gikk, og fødsel ble satt i gang med drypp kom Sander vår skjønne prins til verden mandag 15 januar kl.05:06. Han veide 3382gr og var 50cm lang, 34cm rundt hodet. Det var en frisk gutt vi fikk, og med mange CRP målinger på barsel, og sjekk av barnelege, fikk vi reise hjem etter 3 dager. Det var godt å komme hjem, få roen og styre som vi selv ville. Det er trygt på sykehus, men hjemme best :). Nå går det i amming, bleieskift og kos... ikke så mye søvn til mor enda, men det går seg nok til. Far er utrolig hjelpsom med både bleieskift, kos og det som jeg ellers trenger hjelp til. Til slutt vil jeg bare si lykke til med graviditetene til dere gjenværende!!

Fortsetter under...

Takk for hilsener alle sammen :).

Fødselen gikk greit, men pga. tidlig vannavgang og at jeg ikke fikk rier.. ble jeg igangsatt etter 24 timer. Det var ikke særlig godt, riene kom både 2 og 3 i slengen uten pause... Så det ble både lystgass, og epidural (og da var det som å komme til himmelen). Pressriene gikk greit, og fikk kun en liten rift. Hadde en flink jordmor fra Sverige, som styrte godt!. Fra jeg ble igangsatt til han var ute gikk det 21 timer, selve utdrivelsen varte bare i 20 min. Fødselen ble betegnet som normal, med normale verdier :). Jeg har ikke fått skrekken, og skal gjøre det igjen. Håper bare at alt skjer naturlig, og at jeg slipper å bli igangsatt... Kan ikke fatte de som vil det, selv om de er leie.... Lykke til dere andre med fødsel og barseltid... Jeg storkoser meg hjemme med prinsen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...