Gå til innhold

Når begynte dere med fingermat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HS mener vi bør begynne med brød som fingermat. SYnes det er nifst, men han har jo fått tenner som må brukes. Han er 7 1/2 mnd.

Er der ikke kumelk og sukker i brød forresten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her svarer jeg deg igjen:)

Jeg har begynt å gi brød. Babyene bløter det opp i munnen, og tygger med gommene. start med små biter. om de ikke klarer å finfordele det, spytter de det bare ut igjen. Gi godt med vann til.

Jeg har gitt litt kneipp, og loff. Inneholder ikke sukker tror jeg, men litt salt. Loff inneholder ikke melk tror jeg. Om de får i seg litt melk er det ingen krise. jeg har brukt litt melk på grøten innimellom for å se om han tåler det. kan være fint å introdusere litt forsiktig for å se om det gir noen reaksjon.

Også kan man jo bake brød selv uten salt sukker og melk...:)

apropos sukker, så er det jo mange som gir prim på brødskiva. Det inneholder 10% sukker... da ble jeg litt skremt og styrer unna. Har gitt litt leverpostei, og usalta smør.

Skrevet

Brød fekk eg beskjed om at man kunne gi frå 6 mnd, da dei bløter skivene opp i munnen. Jenta mi fekk brød frå ca 7 mnd, og er no snart 9 mnd. I kveld et ho ei heil skive før ho la seg :)

Skrevet

min har fått brøskive med leverpostei i noen dager nå.en halv en som han får holde selv. kjempe stas synest han. brekker seg litt av og til,men han ordner stort sett opp i det selv vist det blir for mye. må jo vere der med han når han spiser nå i begynnelsen synest jeg....ellers kjøpte vi baby feeder i går(heter den det?).sånnt litte netting pose som du har frukt i.dette var og populært.satt å smattet å tygget...nam,nam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...