Madamina Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Gutten vår på 7 1/2 mnd får 2 porsjoner grøt, 1 porsjon frukt + 1 glass middagsmat (hittil går bare HIPP nudler med skinke ned). Har regnet at det går ca 600kr i mnd på mat i ham allerede nå. Vel, vi drikker kaffe for 600kr i mnd... Så pengene er ikke hovedpoenget. Lager mange av dere grøten fra bunn? Bruker dere mme da? Moser dere middagen dere selv har til barnet (er her interessert i 6-9mnd gamle barn)? Kan man fryse fruktporsjoner man har laget selv? Tenkte ihvertfall jeg kunne lage en del middagsporsjoner selv og fryse i det lasset med Avent-begre jeg har. Har større mulighet for krydder og variasjon om man lager selv. Ammer til alle måltid (første er bare pupp). 5 måltid i døgnet. Han sover 12 timer i strekk.
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Vi har til nå kjøpt alt. Begynte med å lage middag til han selv med stavmikseren men den har han blitt livredd så det ble ikke noe av. Laget middag til min første fødte og frøs ned, mye rimeligere og ikke minst mer variert og nesten bedre etter min smak. Mye godt du kan lage til han da og nå kan han spise mye av det dere spiser bare det ikke er for salt etc. Søk på middag på forumet her så kommer det mange forslag som er skrevet til tidligere innlegg. Ja man kan fryse ned fruktposjoner man har laget selv. Et annet tips er å raspe epler, pærer og annen frukt og grønnsaker på det fineste på rokostjernet og gi med skje eller spise selv. Det er populært her.
Muffinsmamma Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Jeg er en av de som er veldig anti-industrigrøt. Min gutt på 8 mnd får kun hjemmelaget grøt. Har brukt helios sine av hirse og quinoa som er naturlig rike på jern, og lager vanlig havregrøt som i tillegg til jern også er fettrik. Jeg bruker noe mat på glass fordi det er praktisk om man er på farta, men er jeg hjemme lager jeg stort sett selv. Har alltid gulrot som basis, koker og har i f.eks fryste erter, mais, blomkål osv og gjerne linser, for å få proteiner istedenfor kjøtt(om han får kjøtt er det via disse glassene.) jeg bruker hjemmelaget aprikospuré i grøten, som jeg har i fryseren. Moser banan i, rasper pære eller eple iblant. Også har jeg gitt litt frukt fra glass. Bruker mye de begerene fra hipp. er mye billigere å lage ting selv, og det er ikke så vanskelig å lage selv. Grøtene tar meg et par minutter å koke opp, og når man har en klatt fryst purë i blir det perfekt temperatur. Bruker å ha havre eller rismelk i istedenfor mm eller mme. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå