Gå til innhold

Hvor tidlig fikk deres baby tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er nå 10uker gammel og dette er andre kvelden på rad han driver å stikker hånda si i bunnen driver inni munnen med den (sutter ikke) når jeg prøver å klø han på gommen så ser det ut som at han liker det.

Førstemann fikk sin aller første tann ved 7mnd alderen, så dette er litt rart for meg.

Fortsetter under...

Skrevet

sønnen min fikk første tanna når han var 8 mnd. men allerede når han var 2 mnd. hadde han kuler å han siklet å klødde.

Skrevet

Min gutt fikk sin første tann ca 7-8 mnd. Men vi hadde trodd han fikk tenner i månedsvis fordi han virket som han klødde så i gommene. Men de kan visst plages av tenner i lang tid før de stikker frem...

Skrevet

Begynte å klø i gommene og sikle mye når babyen var 2 1/2 mnd, og fikk den første tanna på julaften, dvs. 5 1/2 mnd.

Fint med sånne biteringer med vann i som du kan legge i kjøleskapet. Det kjøle ned litt og virker bra mot kløen.

Skrevet

Det er helt normalt at de begynner å klø i munnen rundt 2-3 mnd, min har gjort det lenge og sikler som fy. Det kommer nok ikke noe tenner før om leeeng enda :)

Annonse

Skrevet

Hei du.

Eldste datteren min fikk sin første tann da hun var ca 8 mnd`er. Minste datteren fikk da hun var to mnd`er. Så helt forskjellig fra barn til barn...:-)

Skrevet

Gutten min fikk første tanna når han var 7,5mnd. Hadde da siklet,klødd og prøvd å spise opp hendene siden han var 2mnd.. Så kan ta lang tid. Må si at han ikke var plaget av tanna så lenge da,var verst siste uka før tanna brøt i gjennom tannkjøttet :)

Skrevet

Det begynte på dagen han ble 4 mnd, mye urolig om nettene, smurte på dentinox. Så ble det stille helt til vi på tirsdag så den første tanna stikke opp i nedmunnen, framtann :) Og den andre kommer nok like etter, ser den kjempegodt :)

Skrevet

5 mnd var datteren min.. hun hadde slevd og tygd på fingrene siden hun var ca 3 mnd

Skrevet

Her kom første da hun var 4,5 mnd. Så det varierer!

i den alderen oppdager de vel hendene sine også, så det er kanskje litt derfor de er så mye i munnen!?

Annonse

Skrevet

3,5 mnd var han. Slet lenge før det, så det kan jo hende din har noen på vei også :)

Skrevet

Hun fikk nylig to små tenner nede :) Da var hun 8 1/2 mnd. De er ikke kommet helt opp ennå, men synes godt når hun smiler :-)

Skrevet

Begynte å gnage iherdig på ting da hun var rundt 3,5 måneder. De første to tennene begynte å stikke fram en måned senere. Nå har hun to søte, små bisser. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...