Gå til innhold

SKEPTISK.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

datteren min på 4 mnd skriker hvis noen andre enn mamma og pappa holder henne.... er det normalt???

er jo så synd for det er jo så mange som gjerne vil holde henne...

noen som har noen gode råd eller som har opplevd det samme???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt. Faktisk er det et godt tegn. Det viser at den psykososiale utviklingen er som den skal.

Det er likevel viktig at en prøver å la dem være hos andre. En må vise at andre mennesker ikke er farlige. En må hjelpe dem med å bearbeide redselen sin.

Vær glad for at datteren din er skeptisk. Barn som ikke er det, kalles "ukritiske" på fagspråket.

Skrevet

Hei,

har hatt det akkurat som du, HI, og synes Foringsautomaten beskriver det veldig godt her ovenfor. Vår jente var skeptisk fra 1 måneds alder og til 6 måneder kanskje, etter det ble hun mye mer interessert i omverden og mer sosial med andre. Nå er hun 8 måneder og trenger bare å bli "husvarm" før hun vil sitte hos andre.

Vi prøvde bevisst å ikke rykke henne fra armene på andre om (når!) hun begynte å skrike, nettopp for å signalisere at dette er helt i sin orden. Det var ganske slitsomt til tider, og blir jo en del skriking ;-)...Men det gir seg etterhvert!

Skrevet

Min datter gjør akkurat det samme. Begynte for noen dager siden. Hun er 3 1/2 mnd. Vil ikke til noen andre enn meg og pappa. Tror det er helt normalt, men at det varierer hvor lenge de er sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...