Gå til innhold

Hva har dere fortalt andre?

Cosima

Anbefalte innlegg

Hei modne gravide som venter en attpåklatt!

Håper selv på å havne her inne etterhvert :) Føler meg litt gal som ønsker meg en baby med tenåringsbarn og en alder på snart 43...

Jeg lurer på hvilke reaksjoner dere har møtt når dere har fortalt at dere er gravide? Har dere sagt at dere prøver, eller ventet til spiren er godt på plass?

Fortsetter under...

Hei

Jeg håper også på å havne her inne etterhvert. Har etter lang tid fram og tilbake, endelig bestemt oss for å prøve å få en attpåklatt. Jeg er 42 år nå, men blir 43 før det kommer noen baby.Føler meg som deg litt "gal" som bevisst går inn for å bli gravid i såpass moden alder, men blir også litt gal hvis jeg ikke prøver. Er helt hekta på å få en til - har to barn på 11 og 13.

Føler meg ikke for gammel!

Har ikke fortalt noen at vi prøver og vil nok prøve å vente med å fortelle om en event. graviditet før jeg har fått bekreftet at det er et friskt barn jeg bærer.

Jeg kjenner meg veldig godt igjen når du tenker på hvike reaksjoner du vil møte når event "bomben" slippes.Jeg tenker også mye på det, men vet at ihvertfall nærmeste familie vil glede seg veldig. Men det er nok mange som synes jeg er litt vel overmoden til å sette i gang med et slikt prosjekt :-)

Ikke tenk på hva andre mener og tenker, det viktigste er at det er noe dere ønsker. Hadde noen kommet med noe negativt til oss om at jeg er gravid, så tror jeg at jeg ville sagt at dette er også ett ønsket barn og at vi gleder oss veldig til den store begivenheten. Om en er 20 eller 45 har ingenting å bety så lenge det er dette dere vil. Lykke til og kos dere videre:-)

Takk for oppmunrende ord!

Jeg vet jo at det er min egen sak, men klarer ikke helt å legge tankene bort.... Selv om jeg ikke føler meg gammel, merker jeg etterhvert at årene har blitt fler:(

Men vi kan trøste oss med en opplysning jeg fikk fra et tv-program om "super"gamle. Altså folk som ble veldig gamle og var pigge; De fleste damene hadde fått barn etter fylte 40!!

Hei,

jeg er veldig enig i at alder ikke har noen betydning så lenge man ønsker seg ett barn til. Selv er jeg nettopp fyllt 38, og har termin i februar. Jeg har to barn fra før, på 6 og 8.

Jeg må si at jeg har fått noen rare kommentarer, som at "dette kan umulig være planlagt" og slikt. Men saken er tvert imot, vi har prøvd å få en attpåklatt i mer enn to år, og hatt et par SA og slitt med vårt. Jeg har i denne perioden tatt på meg en krevende jobb, og folk på jobben har kanskje fått inntrykk av at jeg satset for fullt på karrieren igjen nå når barna begynte å bli større. Men ærlig talt, skulle jeg ha takket nei til spennende jobber bare fordi jeg prøvde å få et barn til?

Jeg syns folk skulle tenke seg litt mer om før de kommer med disse rare kommentarene sine, jeg..

Annonse

Vi fortalte ingen at vi prøvde så lenge vi holdt på med det. Den første MA visste flere om(3 år siden) for jeg var helt knust etterpå, og det ble oppdaget så ¨sent¨ som i 12 uke, da jeg endelig begynte å puste lettet ut!!!!!

Denne gangen har vi holdt kortene tett til brystet, bare noen få i nærmeste familie fikk vite det i julen, ellers ingen.

Nå er jeg 13+4 og vi har fått svart lav risiko på duotest. Jeg fortalte arbeidsgiver i går, ettersom jeg fortsatt skal gå sykmeld, eller over i aktiv sykmelding fra 1.2.

De som har fått vite om det er svært positive og har fortalt om venninner som var ennå eldre etc.

Venter med å fortelle minsten på 5 1/2 til etter UL i uke 17

"Galt" blir det uansett for enkelte! Første fikk jeg som 20 åring, skal nå ha nr 2 og er nesten 40! Fikk vel mange like spørsmål den gang som nå. Er det planlagt, gleder dere dere osv. Enkelte vil alltid ha en mening om det! Sånn er det bare! At man blir såret er ikke så viktig, bare de får sakt sin mening! Vi gleder oss til junior kommer! Det gjorde jeg med første også! Men skal innrømme at jeg var nesten 5 mnd gravid før jeg begynte å si det til "alle". Begge gangene..... Gadd ikke alle kommentarene! Det viktigste er at vi gleder oss!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...