Jeinta78 Skrevet 21. januar 2007 #1 Del Skrevet 21. januar 2007 Har en sønn på 10 uker, har hatt mye melk hele tiden, men nå virker det som om jeg er iferd med å miste melka i begge brystene. Han har vært urolig ved ammingene de siste 7-10 dagene, og når jeg pumpa for å sjekke kom det bare 100 ml tilsammen (ca 3 timer etter han sist hadde ammet). Dette har jeg nå gjort flere ganger, får pumpa maks 120. Han er en stor gutt, 4625/54 ved fødsel, 6135/60 på 6-ukers kontroll, og sover 14-16 timer i døgnet. Mer og mer om natten, 8-11 timer i strekk uten mat. Trodde produksjonen ville regulere seg selv, men må jeg pumpe meg hver natt for å vedlikeholde produksjonen? Han har hele tiden virket fornøyd, og begynte å sove 5-8 timer i strekk allerede etter 3-4 uker. (Antall timer pr natt har økt for hver uke). Han spiser oftere på dagen, stort sett hver 1.5-3 timer. Totalt 5-6 ganger i døgnet. Mangel på melk har ikke vært et problem før nå nylig. Hva skal jeg gjøre? Og hvor mye melk trenger han? (Vet det finnes en slags formel på dette, men husker den ikke.) Jeg har ikke stresset eller noe, ei heller nå, men vil virkelig ikke miste melka. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7880412-til-en-ammehjelper/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 21. januar 2007 #2 Del Skrevet 21. januar 2007 husk at baby får ut mer enn pumpa. Det kan være at økedøgnene drar litt ut siden han ikke spiser på natt. Prøv å legg til oftere på dag - ikke la det gå over to timer - gjerne hver halvannen stort sett i et par dager. Du kan og prøve å legge til på natta en gang disse døgnene... les ellers på ammehjelpen.no ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7880412-til-en-ammehjelper/#findComment-7880852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå