lilleminni Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Er det normalt at vi blir plassert på sykehushotellet rett etter fødselen?? får vi samme oppfølging der som på barsel? Er litt bekymret for dette...men fordelen er jo å ha eget rom og typen der da....
mamma til yalisa Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Ja om det ikke er komplikasjoner, så flyttes du over ca 2-3 timer etter fødsel. Personal der som kan hjelpe deg, så ikke noe problem. Eneste er at du må be om hjelpen da he he. Min veninne ble blodfattig etter fødsel, og ble lagt på hotellet. Klarte ikke røre seg eller noe, og tok mange timer før personalet kikket inn til henne. De fant ut alt for sent at hun var alvorlig blodfattig, og skulle egentlig hatt blodoverføring. Så det var litt skummelt. Men er mannen din der, så burde det ikke være noen problem. Skal selv på hotell, og gleder meg til det. Lå på 2 roms sist, og det var stress.
paulinemamma Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Jeg skal også på pasienthotell, og har vært det èn gang før (og en gang på vanlig barsel.) Jeg syns det er et tydelig pengespare-opplegg for sykehuset, noe det også er...har fulgt med i debatten rundt hotellet på Ullevål-der jeg hører til. Barsel føles nok for mange "tryggest". Det er mange flere som jobber der, og du følges bedre opp..som en pasient. På hotellet er du "frisk," og må be om hjelpen selv. Og selvfølgelig får du denne hjelpen! Men jeg kan skjønne at mange førstegangsfødende og andre som har opplevd traumatiske fødsler, føler seg ensomme og utrygge der. Da må man bare rope ut og si dette til ei jordmor på avdelingen. Det er også forskjell på disse hotellenes "godt-likthet"...så en vil høre mye forskjellig fra ulike kvinner og ulike hoteller. Mens man kan føle seg som en brikke i en fødefabrikk på ett sted, blir man fantastisk godt tatt vare på på et annet. Så hovedpoenget er å tørre å si ifra om sine behov, da er det ikke noe problem. Lykke til.
Oi ..! Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Det kommer jo litt an på hvor du har fått fødeplass, det, og hvilket tilbud som finnes der akkurat du skal føde. De fleste steder i landet er det fortsatt slik at en blir flyttet over til barselavdelingen noen timer etter fødselen, og der må en gjerne dele rom med flere andre nybakte mødre. Fordelen der er at sykehuspersonalet stadig vekk kommer innom for å sjekke hvordan det går med mor og barn. På pasienthotell har du eget rom og kan ha partneren til å overnatte hver natt, i tillegg til at du har babyen inne hos deg hele natten. Sykepleierne finnes rett utenfor rommet, men det stilles krav til at du selv tar kontakt. Og husk for all del klær og utstyr til babyen også. Du får nemlig vanligvis ikke mer enn et par bind til deg selv og et par bleier til babyen når du er på pasienthotell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå