Gå til innhold

dere som har født

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

både jeg og ungene mine har et smalt hode(skjønner??) så på første man var jeg på ul itromsø der de målte hode fra tinning til tinning og i følge de var ul terminen 3 uker bak mens terminen men det var feil for da hadde jeg ikke vært gravid da jeg tok testen..

men med nr to var jeg sørpå og tok ul og da målte de omkretsen og da sa legemn at han såg at ungen hadde samme hode som meg og lille gutt og at terminen ville vært 10 dager senere om han hadde målt fra øre til øre...

• 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Nr.1 kom på ultralydterminen 19. februar 2005, 11 dager etter menstermin. Nr.2 kom 9 dager før ultralydtermin 16. november 2006, 8 dager før menstermin. Venter nå nr.3 med ultralydtermin 17. februar 2008. Har menstermin 8. februar. Blir spennende og se når det blir, har en liten følelse av at barnet kommer litt før ultralydtermin.

Annonse

• 2 uker senere...

Det er jo kun en påstand fra din side det da. En venninne av meg fikk ultermin på et tidspunkt hvor det slett ikke var mulig fordi hennes mann var ute av landet i det tidsrommet. Jeg har også fått 9 dager senere termin på ul, og jordmoren på sykehuset som tok ny ul på meg lo og sa at den første terminen langt ifra stemte. Så jeg tar dette ul-greiene med en klype salt, det er så mye feil på ul utregningene at det er ikke er vits i å stole helt og fullt på dem. Det samme er det med vekt beregningen, til tanten min noen dager før termin sa de på ul at gutten var litt over 4kg, men et par dager etterpå når han kom ut veide han 5,2kg, det er en ganske stor feil beregning det da. Men,men, babyen kommer jo når den kommer..:)

Jeg hadde 2. mens terminer jeg da.. Jordmor og lege var ikke enige.

Den ene sa 8.februar, den andre sa 11.februar, mens UL termin var 24.februar.

Jeg fødte 14.02.05, og da sa barnelegen at jeg fødte ei uke på overtid, så da stemte vel mensterminen da.

Nå er menstermin og UL termin på samme dag, så da får vi se da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...