Gå til innhold

Til dere som har født: hvor mye besøk har dere tatt imot?

Anbefalte innlegg

Hei alle dere heldiggriser som har født, gratulerer masse ;)

Jeg har termin 25.jan, og venter og venter.. tror det skjer noe hele tiden, også går det over!!!

Er litt usikker på hvor mye besøk jeg orker å ta i mot i begynnelsen, og bare lurer på hva dere som har født har gjort, og hvilke erfaringer og råd dere har?

Fortsetter under...

HeiHei...

Jeg dro hjem fra sykehuset etter 2netter, førstegangs. Og har vært hjemme nå i 2 uker med lillegutt. Hadde de nærmeste på besøk de første dagene, moren å faren min med samboere og forelsdrene til sambo med følge. Også søsknene våre. Så var vel en 4 dage med folk hver dag. Så etter det har jeg invitert folk etter hva jeg orker. Vi har hatt lit vennebesøk i ny å ned.

Men det er ikke det at det kommer folk som er slitsomt, men når de blir i timesvis. Litt vanskelig å få dem ut, ve ikke helt hva jeg skal si til det. hehe... Men når ungen blir sulten, å jeg ikke vil sitte å amme forann svigers, som allerede har vært her noen timer, ja... da blir jeg irritert... Så sørg bare for at de kommer innom en liten tur, ta heller lengre besøk senere!! Mitt tips!!

Takk for tipset, hørtes veldig fornuftig ut!

Bor i leilighet og har ikke all verdens av plass, så godstolen som jeg antar blir ammestol, står i stua. Og tenker som deg at jeg kommer til å fjerne meg fra stua når jeg skal amme....

er litt stressa med tanke på at svigerforeldre bor i gangavstand, de er skilt og begge uføretrygdet, så har gooood tid og står stadig på døra uanmeldt.... Ser for meg at de kommer til å renne ned døra her når jeg blir gående hjemme med den lille. Må jo se hvordan det går også evt si i klartekst hvordan jeg ønsker det. Min familie bor litt lenger unna...

Kos deg videre med den lille, jeg gleder meg masse :)

samme prob som deg jeg mie78.... svigermor jobber mye kveld å tropper gjerne opp her på formiddagen å ber meg sette på kaffen.. (blæ) er drittlei nå .... greit nok med besøk , men på tiiimesvis da !?!?

he he ja, disse berømte svigermødrene.... Er seriøst spent på hvordan det vil bli etter fødsel! Må jo bare si i fra hvis det blir for mye av det gode, vanskelig men.... Det som plager meg mest er at hun kan snakke så negativt om mannen til søstera til sambo. At det er mye han kunne gjort annerledes med barna, at huset ikke er rent og ryddig osv...

Og jeg er absolutt ikke skapt til å være husmor, så ser for meg at jeg kommer til å bli utsatt for akkurat det samme snakket, hrmf..... Liker å ha det rent og ryddig, men ikke for en hver pris!

Er førstegangs og fødte 15.1, en vellskapt gutt :).

Vi hadde gitt klar beskjed på forhånd om at de fikk vente på invitasjon, men at vi ønsket å ha besøk på sykehuset. Det for at vi skulle få mer frihet når vi kom hjem, og stillet den værste "sulten" til kommende besteforeldre, tanter og onkler. Som sagt så gjort. Vi inviterte nærmeste familie på dag 1, og øvrig familie + nære venner på dag 2. Greit med besøk på sykehus, for da trenger man ikke å varte opp! Så ba vi om at de måtte respektere at vi ville ha fred når vi kom hjem, og at vi så det an og ville invitere når vi følte for det. Det fungerer kjempe greit for oss. Vi har nå vært hjemme i 4 dager, og storkoser oss.

Gjør det som passer best for dere er mitt råd, og lykke til :).

Annonse

Vi hadde masse småbesøk på sykehuset. Så når vi kom hjem fikk vi fred den første uken, å det var deilig. Jeg sov jo til alle tidspunkt, så det var litt vanskelilg å invitere til et spesielt tidspunkt.

Ellers er jeg enig med de andre her, at lange besøk er utrolig slitsomt i begynnelsen.

Nå er hun 14 dager, og vi har besøk av svigerforeldrene mine. Det er bare supert. de hjelper til, vasker og styrer. Passer på babyen og slikt sånn at vi får sove ut på dagen, fordet om hun er våken. De avlaster oss skikkelig og alt er så mye lettere.

Tipset mitt er å bare gi beskjed om at de kan ringe og avtale om du vil ha besøk, og du må ikke være redd for å si at du ikke er i form til det.

Lykke til med fødselen, du har virkelig noe å se fram til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...