Gå til innhold

øker bekkenløsning/låsning smertene ved fødselen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan ikkje hugse å ha kjent akkurat de smertene under fødsel, da riene jo er ekstreme nok. Trur de døyvde BL smertene. Men eg har høyrt ein seier at fødselen kan bli tøffere for kvinner med BL. Men, dette er jo veldig individuelt. Kjem kanskje litt an på kor BL sitter óg?! Foran eller bak...

jeg hadde sinnnsyke rier som smertet nedover bena slik at jeg ikke klarte å stå ved egen hjelp. Og det enda jeg bare hadde 4 cm åpning. Nå, som jeg går med nummer to og fikk tidlig BL, har jeg skjønt at det var bekkenet som presset på isjasnerven (blant annet) under fødselen sist. For det var akkurat samme smertene jeg hadde før jul da Bl virkelig slo til. Da kom det mange rare tanker og minner om en fæl fødsel fram og...

Etter fødselen var jeg helt fin igjen, og merket ingenting til BL før ny graviditet.

Jeg kan bare huske bekkensmertene etter fødselen...Men det er visst ekstremt sjelden at det er sånn sier de som kan det. De aller fleste kjenner ikke bekkenet i det hele tatt/ eller bare litt fordi fødselssmertene overdøver bekkensmertene.Mange blir også mye bedre/gode i bekkenet rett før fødselen fordi hodet til barnet kommer så langt ned i bekkenet og stabiliserer det.

Det går nok helt fint

Nei, det er ikkje noko godt!! Eg avr til fysio på Kvinneklinikken på Haukeland ein dag. Og eg vart litt bedre ved mot, da ho fortalte at de fleste ikkje kjente noko til BL under fødsel, og at det statistisk er 99% sjanse for å bli frisk igjen etter fødsel, frå BL i symfysen! Kan føle deg mørbanka de fyrste dagene, men så er det borte.. Tenkte berre muntre deg opp med denne informasjonen! Letta i alle fall litt hos meg ;-)

Annonse

Det sies at kvinner med bekkenløsning får lettere fødsler. Hvorvidt det stemmer er jo en annen sak - det jeg kan si med sikkerhet er jo at bekkenløsningsmertene mine har forsvunnet *poff* da fødselene satte igang, og borte ble de. ...merkelig det der...

Eg syntes bekkenl.smertene var der gjennom fødselen, men dei virket ikkje verre, bare ødela gangen og evnen til å stå. Også turdte eg ikkje gå oppi badekaret i frykt for å skli i det glatte karet.he he he... Men rett etter fødselen, så va dei borte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...