Gå til innhold

Er denne type utstyr hensiktsmessig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en utstyrsjungel der ute! Lurer på følgende:

- Easy View (baksetespeil) selges på happybabies.no. Har det noe erfaringer?

- Badesete fra Storken.no.: "Gir babyen full bevegelsesfrighet samtidi som din rygg blir spart". Ser ut til at det er en slags seteliknende matte som skal legges i badebaljen slik at mors rygg avlastes litt. Eller tar jeg feil? Hva er dette? Bare tuller nyttig?

- DRYkid, overmass. Holder madrassen tørr. Har dette noe for seg?

-Ammemadrass, også et DRY-produkt, mener jeg å huske. Barnet beholdes i sin samme vante madrass natten over, selv når man ammer. Hindrer søl osv. i egen seng. Noe for seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan gjerne dytte for deg jeg, for jeg har ikke hørt om noen av disse produktene før... Men nettopp det sier meg vel at jeg ikke har bruk for dem...??

Skrevet

Min knott er 8 mnd og jeg har ikke hatt behov for noe av det du nevner- ante ikke at det fantes engang.... Du klarer deg bra uten med andre ord :)

Skrevet

Jeg har en fireåring fra før ...

Baksetespeil har jeg etter hvert blitt veldig glad i - da vet jeg alltid hva han driver med og hvordan han har det.

Vi har også en overmadrass i tilfelle ulykken er ute, men den har jeg egentlig først brukt regelmessig etter at han sluttet med bleier.

De andre tingene vet jeg ikke noe om. Men det er nok oftest best å vente til du finner ut at du trenger det og først kjøpe det da!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hihi! Snakk om tøys!

Baksetespeil er det eneste jeg ser som hensiktsmessig av disse punktene. Resten er tull.

I stedet for egen overmadrass, vil jeg anbefale et plastbelagt laken i småens seng. Det sparer madrassen for mye tiss/bæsj/gulp/spy. De fås på Ikea eller andre steder som selger gardiner og sengetøy. Mye, mye billigere enn en over/ammemadrass.

Skrevet

Brukte baksetespeil (samme type som du nevner) fra fødselen av, utrolig praktisk å kunne følge med på babyen i stedet for å snu seg. Et must!

Overmadrass brukte vi aldri til nr 1.

Skrevet

Da lillegutt var liten gikk vi til anskaffelse av en sånn badestol. Utrolig snart, synes vi i allefall!! Det er et sete som reguleres etterhvert som barnet vokser og som settes fast i bunnen av badebalja/badekaret med sugekopper. Vi synes dette var en smart løsning da barnet ble så stort at han ikke fikk plass i vasken og vi måtte ta i bruk badebalja. Effektiv måte å avlaste både rygg og armer på. Du trenger ikke å holde fast barnet med hendene mens du vasker det. Men barnet kan jo selvfølgelig ikke sitte der uten tilsyn...

Vi har i ettertid lånt det bort til andre, da sønnen vår hadde vokst ut av det, og de har vært super-fornøyde! Skal ta det i bruk igjen da nestemann kommer til sommeren.

Det andre utstyret du nevner har vi ikke prøvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...