2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 For en utstyrsjungel der ute! Lurer på følgende: - Easy View (baksetespeil) selges på happybabies.no. Har det noe erfaringer? - Badesete fra Storken.no.: "Gir babyen full bevegelsesfrighet samtidi som din rygg blir spart". Ser ut til at det er en slags seteliknende matte som skal legges i badebaljen slik at mors rygg avlastes litt. Eller tar jeg feil? Hva er dette? Bare tuller nyttig? - DRYkid, overmass. Holder madrassen tørr. Har dette noe for seg? -Ammemadrass, også et DRY-produkt, mener jeg å huske. Barnet beholdes i sin samme vante madrass natten over, selv når man ammer. Hindrer søl osv. i egen seng. Noe for seg? På forhånd takk for hjelp:)
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Venter min 3. og har aldri hverken prøvd dette eller hørt om mye av det.. Nå er det riktignok snart 10 år siden sist jeg hadde baby i huset, men har jo venninner og familie som har fått små i mellomtiden.. Og ingen har benyttet seg av dette.. Må si jeg lurer spent på svarene som kan dukke opp jeg også..
Kreps-77 Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Jeg fikk mitt første barn i des- 04, og har klart meg fint uten bakspeil og drykid overmadrass. Jeg bruker tisselaken over madrassen. Ammemadrassen er vel ganske ny på markedet, men ser ikke helt behovet for den heller.
cec26 Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Hei:) jeg har en sønn på 19 mnd.... Baksete speil syns jeg har vært veldig praktisk... Da har jeg htt full kontroll hele tiden.. Jeg hadde ingen gulpe unge så overmadrass og tisselaken har jeg aldri brukt før nå... Guttungen klarer nemlig å ta av seg pysjen og bleia på natta... da er det fint med overmadrass og tisselaken:) Denne såklate ammemadrassen er sikkert fin den... men jeg var en av de som ikke klarte å ligge å amme før sønnen min var over 4 mnd, måtte sitte i en god stol ved siden av senga...en vennine av meg kjøpte denne før hun fødte men fikk aldri brukt den da hun måtte gi opp amminga etter 2 uker... så jeg ville ventet litt med åkjøpe den....
ts&hl mamma Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Baksetespeil er veldig greit å ha, det har jeg brukt masse og kan anbefale på det varmeste. Ang badesete og ammemadrass har jeg ingen erfaring men synes i utg punktet det høres litt unødvendig ut. Tisselaken fungerer fint, og jeg ammet aldri liggende om natten uansett, satt i stol og brukte ammpute som regel. Lykke til :-)
mammae:-) Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Vi hadde et bade sete til jenta vår og synest det var veldig godt, da har du begge henda "fri" og spes godt for meg med vonde skuldre. Dry overmadrass har vi også, og har spart madrassa under etter noen uhell, så glad vi har den. Er ikke tisselaken klamme?
Loveangel Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 Hei. Jeg venter mitt 4de barn, og jeg har aldri brukt noen av de tinga du nevner. Må huske på at " før i tiden " klarte de seg medmye mindre enn hva vi har i dag, men det ble da folk av barna den gang også.. Så mitt råd er : Ikke kjøp unødvendig ting bare fordi du har hørt at slikog slik er det og det er mye betre for deg og barnet.. De beste til å uttale seg om det, er faktisk kun deg. Og babyen merker du ikke bryr seg om den har et tisse laken eller en dry madrass, eller hva det måtte være. SÅ lenge babyen har DEG, så er det nok! Men men lykke til i valget ditt.
tripptrapp3sko Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 venter nr 3 (har 2 i bhg)og har aldri benyttet med av utstyret du nevner.Heller ikke savnet det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå