Gå til innhold

Er det de tynne som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er mest bekymra for kroppen sin mens de er gravide eller??

Jeg er av sorten som aldri bare har vært bein med skinn på. Jeg har alltid hatt kjøtt på kroppen og har vært fornøyd med det. Har aldri hatt en mage som six-pack, men derimot vanlig mage, men har vært fornøyd med den også.

Nå er jeg da gravid, 22 uker påvei. Ja, jeg har gått opp under svangerskapet, men det bekymrer meg ikke. Og jeg går heller ikke rundt og tenker hele tiden på hvordan jeg skal se ut til slutt, eller hvordan kroppen blir etterpå!!

Jeg har en veldig ønsket baby i magen, og jeg spiser det jeg har lyst på når jeg er sulten.

Har derimot en venninne som alltid har vært like tynn som en fyrstikk, for å "beskrive" henne. Hun er 21 uker påvei, og har enda ikke mage. Hun er derimot endel lengre enn meg. Men hun snakker hele tiden om kroppen, om at hun BARE har lagt på seg 600gr hittil, og tenker veldig mye over hva hun skal spise, for det er jo Viktig i følge henne. Er bekymra for at rumpa skal bli for stor, og at hun skal få mage når ungen er ute, at det skal legge seg på hoftene, at kroppen skal bli slapp,osv...!

Dette plager meg grønn. Egentlig. :P

jeg tenker at det må være trasig å gå rundt å tenke slik hele tiden. Jeg koser meg med den voksende magen min, og gleder meg til babyen vår skal komme ut. Og går ikke her og bekymrer meg for hvordan jeg skal bli..! Hadde jeg vært redd for det, skulle jeg kanskje ikke valgt å bli gravid da.. Det at kroppen blir slappere hører jo med!! Men tenk heller på hva det er som blir laga da, en skjønn skapning av mitt eget kjøt og blod..:)

Beklager, Jeg måtte bare få ut litt!! Og er såppas at jeg er anonym nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare for hun venninda di da ,men jeg er veldig tynn eller var det i utgangspunktet, har alltid hadd flat mage o.l.. men har aldrig veid meg i hele mitt liv bortsett fra når man var liten på kontroll o.l.. Men jeg har ikke lagt på meg uansett hva jeg spiste.. Jeg tenker ikke på hva jeg spiser eller sånnt ,men prøver å spise litt sunt pga av beibsen ,hun skal jo ha næring og eter man bare shit jah da får man en stor unge å presse ut;-P.. holder meg til godt i helgene.. Har gått opp ca 10-12 kg til nå og er 27 uker.. regner med jeg havner på en rundt 15 og det er helt greit for meg.. Har mest mage da... Sef tenker man på hvordan man blir å se ut etterpå ,men jeg mener å at man ikke skal være så hysterisk. Har en venninde som kun prater om hvor tynn hun skal bli etterpå, å skal amme mye for da blir hun tynn, å etter 2 .mnd skal hun passe de gamle klærne sine.. Jaja prøver bare å overse det jeg:-).. hehe.. Men jeg har et mål om å komme meg i bikini da til sommern ,men hvilken str det gjenstår og se.. trur når de ser den lille og holder h*n i armene så tenker de annerledes:-)..

skjønner at du blir litt frustrert, men alle er og tenker forskjellig... prøv å ignorer det å kos deg med din voksende mage!!!

lykke til;-)

Skrevet

jeg tenker ikke så mye på hvordan jeg kommer til å se ut,

men spiser helt normalt, og prøver å unngå for mye søtsaker etc.

Dette både for min egen del (prøver å spise sunt så godt jeg kan, for det er jo bra for helsa) og ikke minst for babyen i magen. Hadde fått fryktelig dårlig samvittighet om babyen måtte slite med feks diabetes eller sånt pga mitt kosthold!

Derimot har mannen min stadig oftere begynt å bekymre seg for vekta mi. Nevner om jeg har tenkt på trening osv etter svangerskapet, og hvor lang tid tror jeg det tar før jeg får min flate mage tilbake..?

Da blir jeg litt lei meg, for jeg tenker at kroppen trenger en hvileperiode på minst 6 mnd, og jeg ønsker ikke å bli en "slankemamma". Nei, han får ta meg som jeg er!

Men syns ikke at å være gravid er en unnskyldning for å proppe i seg og belaste kroppen med et usunt kosthold.

Men spis når du er sulten, faste gode måltider, frukt hver dag og godt gammaldags norsk kosthold,, samt å unne seg noe godt en gang i mellom. det er min filosofi.

Skrevet

selvfølgelig skal man passe på hva man pakker i seg! det er ikke bare seg selv man skal tenke på, hvis man spiser mye usunn mat hvil man legge unødig på seg og mest sannsynlig få et overvektig barn!!!jeg spiser sunt for kroppen min og barnet sin skyld =) ps: er ikke av den kroppsfikserte typen!

Skrevet

d handler lixom litt d om å ta vare på kroppen sin....

Skrevet

Hmm synes dette var et litt rart innlegg jeg...

Synes ikke man skal si "de tynne" eller "de tykke" jeg, for folk er forskjellig. Noen hiver innpå alt i svangerskape og tenker ikke på kiloene mens andre er mer nøye med hva de spiser og prøver å unngå de unødvendige kiloene...

Selv er jeg tynn og legger ikke på meg annet enn det jeg skal, jeg spiser hva jeg vil og tenker ikke kiloer i det hele tatt, men jeg prøver å få i meg mest mulig næringsrikt da - men spiser fortsatt godis, junkfood og sånn hvos jeg har lyst på det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...