Gå til innhold

Babyenes negler...


-carina-

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere med de?

I starten forsøkte jeg å rive, men klarer ikke det nå lenger. Karsten er så utrolig urolig, så jeg tør ikke prøve meg på å klippe, tross barnevennlig neglesaks. Derfor biter jeg neglene hans. Eneste gangen han er såpass rolig at jeg får bitt er mens han ammer. Jeg rekker som regel bare en til to negler om dagen... Og selv om jeg prøver å bite "butt" så er det masse skarpe kanter på de neglene... Heldigvis klorer han ikke seg selv så veldig ofte, går som regel mer utover meg når han utforsker ansiktet mitt...

 

Men hvordan får dere det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar de neglene jeg klarer mens hun ligger på stellebordet. Da med neglsaks.. Må holde litt hard og klippe forsiktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ bruke oxo å klippe dem når ho ligg på stellerbodet. syns d e vanskelig, men må bare holde i fingran litt hardt som d tiny gjør, så går d nok fint.. men d blir sikkert verre jo større dem blir. ho har faktisk klort sæ endel ganger i ansiktet, d ser ikke så veldi fint ut, så må prøve å få klippet de ganske ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg biter de, føler det er eneste trygge måten med snuppa. Hun er så vill på stellebordet, så går ikke med saks, og våkner hvis jeg prøver når hun sover. Så da blir det biting her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper de mens han sover på dagen. Han sover i bag, så når han har sovnet ordentlig, tar jeg ned kalesjen og klipper. Liker det dårlig, er redd for å klippe i ham, men det går bra. Får ikke gjort det ellers, han spreller så hele tida;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det klipping med neglsaks, fungerer veldig greit. Hun følger til tider veldig spent med, og andre ganger er hun noe mer utålmodig. Da venter vi bare med resten av neglene til en annen gang. Og filer selvfølgelig med neglfil etterpå:-) Hun klorer seg veldig - og får derfor manikyr 3 ganger i uken for å unngå for mye sår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en rosa barne neglesaks på apoteket, den fungerer fint på Oda. Men Oda er ganske rolig når jeg klipper neglene da, hun bare følger nøye med på hva jeg gjør. Hun prøver å komme unna, men kjemper ikke så hardt. Så foreløpig går det greit her.

 

Jeg har lurt litt på hvor ofte jeg bør ta neglene, men finner jo fort ut når jeg bør ta dem for hun er fæl til å klore.

 

Jeg klipper neglene hennes når hun ligger på stellebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karsten ligger veldig sjelden rolig. Og hvis jeg prøver å holde ham fast så kjemper han alltid veldig for å komme fri... Når jeg klipper tåneglene så holder far både gutten og beinet, mens jeg holder foten og klipper. Selv da synes jeg det er vanskelig å klippe... Men kanskje jeg skulle prøve å file neglene hans litt, det er kanskje en god idè... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...