Gå til innhold

Til dere som ikke gir småfolk pga salt i maten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser stadig vekk at mange her ikke gir småfolk pga de har litt salt i maten, det er greit nok det. Men så lurer jeg på hva dere gjør med all den andre maten som inneholder salt...lager dere alt selv???

F.eks brød og pålegg inneholder salt, gir dere ikke det?

Synes det virker på mange at de ikke helt tenker på de sier, gjør. En dag kan det stå "må ikke gi småfolk sine middager for de inneholder salt" og dagen etter står det "h*n elsker brød med leverpostei" og det er skrevet av samme person...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjøper ikke småfolk pga at d inneholder melk,å min sønn er allergisk mot det.men jeg prøver å være forsiktig med salt i det jeg lager selv.men nytter ikke å unngå det for enhver pris nei... alt med måte:)

Skrevet

I tillegg så skal alle mennesker ha salt. Det er faktisk farlig å leve totalt uten salt.

Skrevet

Ja, det er jo derfor jeg spør da! Synes det er så mange her som ikke gir det pga det og det, men allikevel får barna i seg de ingrediensene når da spiser noe annet...

Teit, spør du meg!

Selv prøver vi å unngå tilsatt sukker, men vet at vi ikke kan unngå det for alltid. Så lenge hun er liten ser jeg ikke problemet, tilsatt sukker er unødvendig for kroppen. Søtt får hun gjennom frukt blant annet. Har f.eks en i barselgruppa som gir banos og diverse andre sukkerpålegg til jenta si fordi det er kjedelig med bare sunt pålegg...

*himlehimle*

Skrevet

Vi har prøvd ALLE middagsglass til minsten her, tror jeg. Er lite interessert. Egentlig en matglad gutt. Synes det er bra om han får i seg middag, er jo en del viktige næringsstoffer han ikke får gjennom grøt, brød og frukt. Har prøvd å lage mat selv, og han får litt når middagen vår passer til en liten en på 9 mnd. Ikke så mye som har falt i smak, og litt gulrotbiter blir jo ikke akkurat et fullverdig måltid. Da han fikk smaken på Småfolk har det gått ned, ja! Og det kommer jeg til å fortsette med. Det er tross alt ikke farlig så lenge det selges i Norge! Viktigere at de får i seg ordentlig mat med viktige vitaminer synes nå jeg. Lurer på om de som ikke kjøper Småfolk baker brødet selv jeg...uten salt...

Skrevet

Når vi har introdusert middagsglass har vi ikke brukt småfolk, eller salt i hjemmelaget mat heller - men det er jo i en overgangsfase. Barna våre har fått småfolk 6mnders mat og oppover. Andre får gjøre det de synes er best - er vel ikke så galt at man ønsker å begrense salt og sukkerinntak så langt det lar seg gjøre, det eneste man får høre er jo hvor skadelig det er. "Når lille Per blir 65, har han fått i seg x antall kilo salt..." - reklame, for den som ikke har sett den... ;)

Skrevet

Når jeg passet på å gi mat uten salt,spiste hun enda ikke brød og slike ting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...