Gå til innhold

Hvor mye melk??


t-79 og Jakob+ spire:)

Anbefalte innlegg

Hvor mye melk får dere ut hvis dere pumper??

jeg bare pumper den ene puppen(stort åpent sår) og får bare ut ca 60 ml- dette er vel altfor lite for lillegutt, noen ganger det bare 40 også:-( om morran er det mer da... jeg pumper hver 2,5 time ca- men produksjonen går jo ikke opp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke det høres så ille ut jeg. Hvis jeg har ammet får jeg mellm 40 og 60 ml til sammen. I dag fikk jeg lett 120 ml til sammen uten å ha ammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er 60 uten å amme altså....... og gutten min er en skikkelig storspiser- han får en pupp og flaske etterpå- da spiser han stort sett rundt 100 ml i flasken, så da er jo de 60 jeg pumper ut for lite....... :(

heldigvis har jeg ganske mye om morran og natta, så jeg har et lite lager i kjøleskapet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammer ikke, bare pumper, og får ut mellom 80-220 ml hver gang. Mest på kvelden og morgenen, minst midt på dagen. Pumper 6-7 ganger i døgnet. Og det er bare den ene puppen som funker, den andre kommer det bare 20-30 ml ut av..( Har holdt på LENGE for å få den i gang, men det går tregt..).Mira spiser ca 60-100 ml per måltid, 6-7 ganger i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pumper hver dag og har aldri egentlig sjekket hvor mye jeg kan pumpe ut, men på noen få minutter fyller jeg en flaske som er 150 ml. Da gidder jeg sjeldent å pumpe mer. Jeg har for mye melk og vurderer å levere melk på sykehuset sånn at jeg ikke kaster fullt brukbar melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Jeg pumper til morsmelksentralen. Begynte med det på sykehuset da jeg allikevel måtte pumpe til Håkon fordi han fikk mat gjennom sonde og jeg hadde ekstremt mye melk. Er kjempeflott hvis du vil gjøre dette, er så mange små premature som trenger melken + at du får 150kr literen for den melken de kan bruke.

Du får også låne pumpe og pumpeutstyr, samt at du får beholdere til å levere melken i.

 

Til hovedinnlegger:

Det varierer veldig hvor mye jeg får ut. Jeg pumper morgen og kveld. Hvis det er lenge siden jeg har ammet kan jeg få ut ca 200ml på en pupp. Rekorden er 400ml totalt på begge puppene. (Det er ikke uten grunn at jeg leverer til morsmelksentralen) ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...