Gå til innhold

Bruker dere strømpebukse på babyene?


*Lucia*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor skullem an ikke bruke strømpebukse? Vi har brukt strømpebukse daglig siden vi kom hjem fra sykehuset vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor ikke man skulle bruke det?

men vi gjør ikke det, jakob er veldig varm, vi har det varmt hjemme og i lskinnposen i vogna kovner han nesten ;) i bilen har vi på tynn utedress og det holder for han.... men jeg brukte det en gang vi skulle ut i bilen, og det var skikkelig kaldt ute....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær ved 1-årsalderen

 

 

 

Når barnet nærmer seg 1-årsalderen, øker aktiviteten, og kravene til klær endres. Søte blondeskjorter skiftes ut med små gensere og sparkebuksene med mer slitesterke overalls.

 

Nå kan du godt begynne å kle barnet i strømpebukser. Den må ha god plass til bleier, og skal ikke være trang i føttene. Strømpebukser uten føtter gjør det mulig for barnet å gå barbent deler av dagen og gir det også stor frihet til å bevege tærne.

 

Nå er det også på tide å gå over til nattdrakt, gjerne i bomull. Veg en todelt drakt som barnet ikke vokser så raskt fra.

 

En fôret, hel kjeledress er praktisk om vinteren. Den er lett å ta av og på, og barnet slipper å ha så mange lag med klær under dressen. Ha ikke så mye klær på barnet at det ikke kan bevege seg.

 

.....................

 

Vi bruker også strømpebukse, men jeg har vært rett for at det strammer rundt magen... Men tror ikke de jeg har gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig. Syntes også det med nattdrakt var rart. Hva sover deres babyer i om de ikke sover i nattdrakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe:) må le litt jeg- hva skulle de sove i før de er 1 år da?? her er det jo nattdrakt hver natt her!! merkelig syns jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig:) Her soves det i nattdrakt og hvis antrekket tilsier det så bruker jeg strømpebukse. Har kjøpt på Exit og de er litt store i størrelsen, strammer dermed ikke om magen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, syns det er merkelig jeg også. Kom plutselig på denne diskusjonen nå. Vi bruker pysj også selvfølgelig. Men dette er eneste stedet jeg har hørt / lest om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også bruker vi både pysj og strømpebukse. Hjemme så har tulla stort sett bare body og strømpebukse på seg. Hvis vi ikke har strømpebukse blir hun kald på beina, fordi hun sparker av seg alle sokkene. Så for oss var det helt bortkasta å kjøpe sokker, det holdes på kun 5 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk e jo helt merkeli spørr du mæ...Her e det nattdrakt og strømpebukse!!! Men bruke bare strømpebuksa når vi skal ut da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker ikke strømpebukse og ikke nattdrakt heller. Hun går i tynn ullbody og tynn ullbukse med fot som regel natt som dag. Skifter etter behov. Med kjole har hun den samme ullbuksa, ser ut som strømpebuksa den, bare ikke så trang rundt bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker strømpebukse...Har sokker utenpå så de skal sitte greit på. Har body og strømpebukse inne av og til, eller under tøyet hvis det er kaldt når vi går tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla bruker for det meste body og strømpebukse her hjemme. Bruker mye ull og de er ikke stramme over magen. Brukte strømpebukser til førstemann også, har ikke hørt før at det ikke skal være bra.

Bruker nattdrakt også, skjønner ikke hva hun skulle bruke ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i strømpebukse, ja! Ikke rart noen blir "hønemødre" hvis de gjør alt de leser... Dette beviser vel bare at det står veldig mye rart noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke noe særlig strømpebukse inne fordi det blir for varmt. men tulla vår bruker pute også da,så da blir det veldig klamt der puta sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett behov for strømpebukse med det systemet vi kjører, leggings med ben er lettere å ta av og på enn strømpebukse og holder varmen like bra, synes vi personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg bruker strømpebukse på Erik. Ikke sånne supertrange da. Kan ikke skjønne at det skal være så farlig:) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et sted at pysj er veldig viktig helt fra starten. At det er en vesentlig del av det å innarbeide døgnrytme. (Pysj på = natt.) I tillegg til andre ting selvsagt, som dempet belysning når vi er oppe om natta, og lavt stemmevolum og slike ting.

 

Man kan jo bli helt sprø av alle disse "superviktige reglene"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, man kan jo tro at de nyfødte biter merke i det de har på seg. Holder sikkert lenge med klesskift da :))

Ikke vondt ment altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...