Gå til innhold

Emma er forkjøla


adnil med Emma 19/12

Anbefalte innlegg

Emma er 1 mnd og 2 dg og vært forkjøla i 4-5 dager nå, tett ii nesen og hoster og nyser i ett, andre som har syke barn?

Synest ho er alt for liten til å bli syk,

 

Vi er forkjøla vi andre i huset også men siden eg fullammer trudde eg ho slapp unna.

 

Ringt legevakta i dag og de vil snart ha ho inn visst ho ikkje blir bedre siden ho er så liten, men ho har ikkje feber

 

huff og huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mads Elias er også blitt syk i dag. Han er nå 2,5 måned og jeg syns han er altfor liten til å være syk. Begge vi voksne har vært forkjølet i en ukes tid, men jeg trodde også at siden jeg fullammer kom han ikke til å bli smittet av oss. Nå er han altså snørrete, hoster og har feber (38,5). Han er veldig slapp og har sovet nesten i hele dag. Heldigvis så har han spist en del, så han har fått i seg veske. Derfor har jeg ikke gitt han paracet og tenker at jeg ikke gjør det dersom tempen holder seg under 39.

 

Noen som har noen formening om når man bør gi de små paracet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg gått til legen med Mads Elias. Jeg har også ei Emma som ahr vært forkjølet og tett i nesen og hos legen på 6-ukerskontroll sa hun at så små barn skal ikke ha feber. Når de har det er det nesten innleggelsesgrunn. Ditt barn er jo litt eldre, men det som er viktigst å sjekke er allmenntilstanden og når du sier han er slapp tyder jo det på at hen er ganske dårlig. Ville iallefall ha ringt legevakten. Håper han blir bra fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei des.mamma.

Jeg blir helt sprø jeg av at alle leger og helsesøstre sier så ulike ting. Da vi var på 6 ukers kontroll "surklet" han endel (trolig på grunn av umodne luftveier) og jeg spurte legen (en gammel mann) om de kunne bli forkjølet og få influensa når de var så bittesmå, og om det var farlig. Da var svaret: "Klart de kan"... litt sånn halvsurt.. jeg måtte bare bruke saltvannsdråper for morsmelk det hjalp i allefall ikke... - likte ikke han legen jeg.

 

Når det er sagt så har vi nå ringt legevakten 2 ganger først en gang på ettermiddagen i går fordi han er veldig slimete og snørrete... Vi forklarte hvordan han var, men det var ikke noe de kunne gjøre, så vi måtte bare dryppe med morsmelk eller saltvann og vente på at det skulle gå over. Så i natt... da han fikk noen merkelige hosteanfall/brekninger (vet ikke helt hva....), da lurte de på om det kunne være noe krupplignende anfall, så vi måtte kle på han og stå i vinduet med han i 20 min for at han skulle få frisk luft. Han har heldigvis ikke hatt flere sånne anfall, og feberen er nesten borte - men han hoster og nyser stakar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...