Gå til innhold

Korsn ska æ sy sammen strikka lapper.. Har vel 30 stk, men ane ikkje korsn æ ska sy dem sammen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hva med å rett og slett hekle dem sammen? Legg to lapper med retten mot hverandre og stikk heklekroken gjennom begge lappene, i øverste, høyre hjørne. Hekle én fastmaske der, så tre luftmasker, en fm gjennom begge lappene, 3 lm osv. til du har heklet de to sammen. Kutt tråden og legg nok en lapp med retten mot en av de to som allerede henger sammen. Hekle så disse sammen. Fortsett slik til du har en remse av f.eks. 6 lapper. Lag så 4 slike remser til (=30 lapper). Så hekler du remsene sammen på samme måte, altså at du hekler sammen langsidene. Avslutt med å hekle fm rundt hele teppet. Eh... Hvis det var et teppe du skulle lage, da? I hodet mitt tok jeg det for gitt, men det kan jo tenkes det var noe annet du skulle lage? Ja-ja. Lykke til :)

Skrevet

Hei, Oi..!

Du mista mæ allerede på 2.linje.. Kan ikkje hekle i det hele tatt.. Så dette ble litt grask for mæ..

Skrevet

Siden du ikke kan hekle kan du bare sy sammen lappene slik: Hold to lapper mot hverandre og start med tråden i det ene hjørnet på en av lappene. Sy tråden i den andre lappen og gjør dette annen hver gang. Altså ikke sy tråden gjennom begge stykkene samtidig..

Hvis du har jevne sting blir dette ganske bra.

Skrevet

Det var dumt. Men hun under meg forklarer samme måten, bare ved å sy :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...