elhingsto Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 sønnen min er snart 19 mnd han har fått det for seg att han skal stå opp kl 05 om morgenen! dette synes jeg er veldig tidlig men han nekter å sove noe mere har prøvd ålegge han senere om kvelden ,kortere lurer om dagen men ingenting hjelper! er dette bare en fase? noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Vi fikk det samme da min gutt var 19mnd. Vi måtte kutte dagsøvnen ned til 1time - men det hjalp ikke noe før ca.1 mnd. Føler barn i denne alderen ligger mellom det å kutte dagsøvnen helt og det å fortsette som før. Vi skal nå prøve å kutte i helgene bare for å se om det hjelper enda mer. Vi står fortsatt opp kl.05 flere ganger i mnd., men ikke så ofte som før. Et tips er å gi en god kveldsmat. Om min gutt ikke spiser nok våkner han tidlig. De er jo så aktive nå at jeg tror det har mye å si på en rolig søvn. Ellers liker ikke min gutt våte bleier. Dette er noe nytt som har kommet den siste tiden (han er nå 22mnd.). Han våkner tidlig fordi han er for bløt. Min sønn snakker ikke, men etter mye om og men har vi funnet ut at dette er et stort problem for sovingen hans. Så nå blir det lite drikke om kveldene.
Guttemamma x 3 Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Hvor mange timer i døgnet sover han da? Her er en god tabell med litt gjennomsnittstall. (noen har behov for mer søvn, andre mindre) http://parentcenter.babycenter.com/refcap/preschooler/psleep/64915.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå