Gå til innhold

Manuell eller elektrisk brystpumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken bruker dere? fordeler og ulemper??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har avents manuelle og medela swing elektriske. Aventen fungerer greit, men det kan til tider ta laaaang tid å pumpe seg (kommer litt an på hvor mye spreng jeg har) Medela Swingen derimot går det mye raskere med og jeg opplever at den pumper mer jevnt, på aventen må jeg stadig ta små pauser før det kommer en ny strøm av melk.

Jeg synes også at medela er mer skånsom mot brystvortene mine.

Skrevet

Jeg bruker Medela elektrisk brystpumpe som man kan pumpe begge puppene samtidig. Det er jo veldig kjekt og man sparer tid, men man har jo begge hender opptatt og får ikke gjort noe særlig annet mens man pumper da :) (Hvis ikke man støtter flaskene opp så man slipper å holde de på en eller annen måte, ikke så lett men går sikkert an) Sto i bruksanvisningen at det å pumpe begge samtidig, kan øke melkeprod., det er jo en fordel. Men man kan pumpe en av gangen også, kjekt å kunne velge.

Har også en manuell avent som jeg har overtatt etter en venninne, men den har jeg ikke prøvd enda så kan dessverre ikke forklare forskjellen. Fant ut at en manuell ble litt lite praktisk siden jeg skulle pumpe relativt mye, så har bare brukt den elektriske. Men etter det jeg har hørt; fordelen med en manuell er at den er grei å bruke når man bare skal pumpe litt/en gang iblant, skal du som meg pumpe endel mer (lillemann er ikke så hypp på puppen, men det visste jo ikke jeg før jeg fødte, derfor jeg kjøpte den manuelle for å ha en pumpe tilfelle jeg trengte det), så er en elektisk tidsbesparende og enklere. Fordelen med avent sin er jo også at man kan pumpe rett i flaska (jeg bruker avent-flasker, men må helle over fra medela-flaskene for hver gang. Ikke at det gjør noe, men litt enklere blir det jo når man slipper å vaske pumpe-flaskene for hver gang. Dessuten er manuell billigere, jeg betalte vel ca 1100 for den elektriske (gadd ikke leie for det kostet et engangsbeløp + 18 kr i døgnpris eller noe, og jeg syns det lønner seg å kjøpe hvis man skal pumpe over lengre tid, da har man jo evt pumpa til nestemann eller kan selge den etterpå)..

Vet ikke om du ble noe klokere, men dette er iallfall min erfaring. Hør med noen som har prøvd manuell hvor tungvint det er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...