Gå til innhold

Dere ammere...


Hemmeline

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det med amming når dere har besøk eller er på besøk?

Jeg synes det er litt ubehagelig å sitte og amme foran besøkende selv om det er verdens mest natulige ting. (Er litt sjenert og vil ha litt privatliv under amming) Jeg har til nå gått for meg selv når vi har ammet når vi har hatt besøk her. Hos oss tar en amming ca 45 minutter, når vi legger i et par rapepauser også bleieskift, og det sier seg jo selv at det ikke er så kult å sitte for meg selv såpass lenge når vi har besøk. Ikke så okey for de som er på besøk heller tenker jeg fordi de vil jo se gulljenta.

Det blir jo også så tungvint å dra på besøk, fordi da skal hun jo selvfølgelig ha mat. Det er så hun har radar, fordi hun skal alltid ha pupp når vi får besøk eller er borte...

Lurer på hvordan dere andre forholder dere til amming... er det bare jeg som ikke liker å slenge fram puppen når det er andre her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her arrangeres det sånn at besøk kommer når han har akkurat spist, så vi har ca 3 timer.. vil heller ikke amme foran folk.. på besøk hos andre har vi bare vært en gang ( i går faktisk) og det gikk kjempefint... fikk mat (begge pupper og så drakk han ca 100ml mme) før vi dro og det holdt i nesten 4 timer.. dro hjem da han begynte å vise tegn på sult.. det tok heldigvis bare 5 min med bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ikke å vise puppene mine til hvem som helst.

så jeg skjuler henne og puppen, enten ved å legge henne i en dyne, å la dynen skjule.

eller så legger jeg en stoffbleie over skulderen,som faller ned over bryst og baby.

 

du kan også sette deg på en stol med ryggen mot gjestene, å si at du ikke liker å amme foran alt og alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt samme problemet..

Føler meg ikke komfortabel i det hele tatt foran andre! Hvis det er gutter/menn på besøk,så går jeg innpå soverommet.

Har ikke vært så mye på besøk borte enda,kun hos foreldra mine og svigers og der har jeg lånt soverommet deres..

Kan jo hende vi får ett mer naturlig forhold til det etterhvert,håper det hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg egentlig ikke noe særlig, men det hender Sigrid blir litt stressa av å amme blant masse folk og nye lyder. Hvis jeg er sammen med mennesker jeg kjenner godt så bare blotter jeg pupp og ammer, men hvis det er mange fremmede mennesker der så tar jeg enten med flaske eller jeg prøver å skjule puppen med et teppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Det er ikke naturlig for meg å "slenge" puppen rundt. Spesielt ikke nå som jeg har fått enormt store, tunge og vonde pupper. Jeg klarer ikke gjemme dem når jeg ammer.... Må holde puppen oppe for henne for den er for tung. Dessuten må jeg holde en finger på den så hun for puste... skikkelig prosjekt.

 

Det er litt dumt når man har gjester ja... i går satt jeg en halvtime på soverommet vårt når gjestene satt i stua...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ammer hvis det er veninder som er på besøk el mamma, men ammer ikke forran foreldrene til sambo el kameratene hans..da går jeg inn på soverommet og ammer der.. men prøver halst og få besøk til etter jeg har ammet.. sånn at det er 3 timer til nestegang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer når vi har og går på besøk. Man finner etterhvert en teknikk som gjør at man ikke trenger å blottlegge hele brystet. Man venner seg også til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff ja det er et styr syns jeg.... her blir det til at jeg bruker flaske stort sett hvis vi skal bort- hvis jeg skal amme begge puppene må jeg bruke skjold på den ene- og det er så styr og det syns jeg er litt ståkete hvis vi er på besøk, eller enda verre på handletur e.l.

Hjemme ammer jeg den ene og bruker flaske som vanlig viss jeg har besøk av venninne, om det er kamerater av mannen min går jeg på soverommet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde dette med amming kom til å bli et problem for meg, men jeg synes faktisk ikke det er så ille å amme forran folk alikevel. nå har jeg små pupper og poden kobler seg på selv, så det er ikke mye pupp som synes. det verste var faktisk å amme forran homse kompisene mine, men det gikk fint det og. men jeg drar ikke fram puppen på en full kafè!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ammet foran menn og på kafe og flyplass og restaurant...men skjuler den så mye som mulig. Synes det er mest ubehagelig foran menn jeg kjenner. Og foran begge kjønn når de føler at de kan stirre rett på puppen min og henne når det ammes uten å tenke på at det faktisk er ganske privat...

 

Har vært kjipt de gangene jeg har ammet selv om det har føltes ubehagelig... Jeg må også løfte opp den ene puppen og holde finger på så hun får puste, men legger en gulpeklut som skjuler over ofte..men blir ekstra stress når den detter ned...akk.. men på godpuppen er det enklere siden hun kobler seg selv som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er annengangsammer så jeg er blitt ganske vant med offentlig amming, det gjør meg ingenting overfor fremmede.

Da er det nesten rarere med mine venninners menn som er innom på besøk...

Men alt i alt så blir liksom puppen ikke noe privat og seksuelt lenger, etter en stund - den blir et matings-produkt.

Tenker ofte ikke på at jeg slenger den frem engang.

Ikke i vår egen stue iallefall.

Er vi på besøk hos folk vi ikke kjenner innmari godt .- slik vi var i går .- spør jeg om dt er iorden at jeg går i naborommet og ammer, dt er det alltid forståelse for.

Mange babyer blir stressa av å spise med mye lyd og ståk omkring seg, så det kan dere bruke som unnskyldning for å trekke dere tilbake litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke noe problem, jeg sitter jo ikke med begge puppene i friluft akkurat.. og det er nok mer flaut for besøkende en det egentlig er for meg... synes jo ikke det er konge og sitte der med puppen løs.. men dekker til så godt det går.. er 3 gangen min nå.. men var ikke så sjenert på det første gangen heller....

 

og synes det er litt tungvint og taime alt etter bebisen.. mine unger skal tåle rutinebrudd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp deg en ammetopp og eventuelt et bæresjal som du kan ha ungen inni når du ammer.

 

Jeg håper du venner deg til å amme i offentlighet etterhvert.

Jeg prøver selvsagt å skjule meg litt, men bruker vanlige gensere. Jeg har ammet på fly, tog, i butikker, i barnehagen osv. En gang på en expert butikk og vesla ville ha matt akkurat da. Da gav de ansatte meg en stol så jeg kunne amme og så fullføre kjøpet av kjøleskap etterpå. De verste jeg vet er på kjøpesenter ol og du hører nyfødte hylskrike og moren løper rundt og leter etter stellerom for å amme og det stå en ledig benk de kunne brukt like ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg skulle synes det var ubehagelig...men det går veldig fint med amming foran folk....har kjøpt ammetopper/gensre. Boob ammegensre er fine:) Ammingen er jo den naturligste ting i verden:) Jeg tror jeg ble kvitt all sjenanse etter en tøff fødsel... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten gikk jeg inn på soverommet. Før jeg fikk til ammingen drog jeg jo opp hele genseren under haka for å se hva jeg drev med. Men etterhvert fant jeg ut at man må jo klare å være rundt folk, ellers blir det mange timer alene :) Jeg bruker singlet under genseren når jeg er blant folk, besøk eller ute. Da bretter jeg singlet ned og genseren opp, og da blotter jeg liksom ikke kroppen og genseren dekker pupp og baby .-) Så da kan jeg være ute blant folk igjen.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ei anna skreiv lenger nede - investere i et par ammetoppa!! Eg hadde grua meg masse til akkurat det med amming foran andre - har bryst på størrelse med to basketballa - stappfulle med melk..trudde det kom til å bli fælt med amming på kafe f.eks., men det gikk faktisk veldig greit! med amme-bh og ammetopp kan eg skjule så godt som alt!! Og kjøp amme-toppa no - det e jo salg :-). For min del va det verdt kver ei krone :-). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...