Gå til innhold

September: 15 mnd kontroll

Anbefalte innlegg

hei. Vi har vært på litt forsinket 15 mnds kontroll. Han var blitt 81,5 cm lang og veide 10450 g. Bare en økning på 10 gram siden sist(4 mnd). Helsesøster syntes det var litt lite. Han er jo blitt MYE mer aktiv (pust pes.. he he) men han er egentlig veldig småspist. Hva har dere på skiven til deres lille. Her går det i syltetøy,leverpostei og smøreoster. Men han spiser bare som regel av pålegge og så er han fornøyd. Blir nesten litt sånn at eg føler han må ha litt mer, så da prøver jeg med frukt eller yoghurt. Det spiser han. Er redd han vet at det kommer yoghurt eller frukt så da la ver han å spise skiven.Hva tror dere?? Holder han på å bli bortskjemt?? Er ikke så lett når han er så småspist og i neste øyeblikk spiser han masse middag. Prøvde etter helsesøsters annmodning å ha musli/havregryn i yoghurten. Det gjennomskuet han med en gang og skulle ikke engang smake.. Hmmm.. Vil jo tro han spiser vist han er sulten men han gir ikke beskjed om han er det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877659-september-15-mnd-kontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har heldigvis et matvrak så har sluppet matbekymringer. Tror kanskje jeg ville servert bare brødskiver og så ventet en time eller to før jeg ga frukt/yoghurt slik at det ble et nytt måltid istedet for en erstatning for brødmaten han ikke ville ha.

Her går det i prim/leverpostei/smøreoster/brunost på skiva. Brunost får han bare når jeg mater, ellers peller han bare av pålegget og lar brødet ligge igjen.

Vi bruker og endel yoghurt. Bruker naturell med havreputer i og det går ned på høykant. Er vist best når det spises med fingrene så det blir litt gris :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...