Gå til innhold

Allergi


Just be

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har allergi mot støv.. og går på allergitabeletter.. (aerus) heter de tror jeg... også lurer jeg på om jeg kan ta disse nå når jeg er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legekontoret i morgen, der får du litt bedre svar enn det vi kan gi her inne.

Du kan ev lese pakningsvedlegget om hva som står anbefalt for gravide.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også allergisk men fikk IKKE bruke med under sv. de påstår at sv "tar bort" de værste plagene,skal ikke si meg enig idet,men kommet meg helskinnet igjenom fire sv,så det går nok bra med deg å:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. takk for fint svar :)

 

Sliter med støvet ofte, er så utrolig plagsomt. og når sommeren kommer blir d nok også fælt pga pollen.. hehe..

 

men får jo bare stå i det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gravid, men min lege frarådet meg all medisinbruk når jeg prøver å bli gravid. Jeg er veldig plaget av pollen og hun sa jeg ikke burde bruke nesespray engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja.. det har jeg brukt.. har ikke tenkt at det kan være skadelig..

får begynne å bruke saltvann da.. =)

 

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan lese på felleskatalogen.no for å finne ut om medisinene dine kan brukes under svangerskapet...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står også i pakkningsvedlegget i Aerius allergitabletter at det anbefales ikke å bruke disse under svangerskapet. Kjipt men sant. Har sluttet med dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også allergi og reagerer for det meste på støv. Og har brukt aerius i mange år, men de kuttet jeg ut mens jeg prøvde å bli gravid. Brukte også nesepulver (rhinocort) som fjernet den værste nysinga og kløen, men nå som jeg er blitt gravid har legen anbefalt meg til ikke å bruke den de første 3 mnd av svangerskapet. Etter tre mnd kan jeg bruke den i moderate mengder, for da skal den ikke være skadelig for fosteret.

Så nå om dagen bruker jeg bare litt saltvannspray når nesa blir tett og nyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...