*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Hva skal jeg gjøre? Får den bare i henne om vi bruker lang tid og "leker" grøten inn.. Har prøve med fruktpurreer oppi, kjøpt+hjemmelaget, prøvd med sviskesaft også, men uten hell. Veksler mellom risgrøt/maisgrøt 4 mnd og hvetegrøt (med frukt/banan), men hun liker ingenting... Skal jeg la henne bli virkelig sulten, så hun skjønner at hun blir mett av grøten, eller? Hun er forøvrig av den typen som trenger fast føde, fått det fra 4 mnd. Nå er hun nesten 6mnd gammel.. Ei ordentlig melkejente, eeeelsker melk, hehe.. Begynt å drikke mye melk nå også, så hun bør få i seg grøt.. Noen som har tips? Takker for svar:)
BettyBoob Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 gutten min likte ikke grøt før han var 8 mnd han....før det måtte jeg holde på en evighet for bare noen få munnfuller. Brakk seg og spyttet ut osv. Kanskje hun ikke liker konsistensen? har du prøvd å gjøre den tynn? Kanskje du bør gi henne velling på flaske i stedet.
2prinsesserogbim Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 jenta mi vil heller ikkje ha grøt, har prøvd fra ho var 4 mnd.. men ho nekter, ho grøsser når me komme me grøten.. så me begynte å gi ho skive, da går ned på høykant... så me har gitt opp grøten, iallfall for ei stund..
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2007 Hun brekker seg av tykk grøt, lager den tynn. Fler som har det slik, ja:) Har begynt gi henne velling på flaske hver morgen, det går greit, men blir det dunt å gi dette 3-4 ganger daglig da hun ikke vil ha med skjei? Tenkte, kanskje jeg skal age grøten selv? Noen som har oppskrifter? Skal titte litt rundt her etter oppskrifter, jeg. Kanskje det går bedra da..
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2007 E kanskje ikke for tidlig med brødskive, eller? Så du over hadde gitt det:) Duppe litt i melk da eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå