Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lager en ny tråd jeg...

Jeg håper jo for så vidt også at jeg er gravid før august, men det spørs jo om AIH vil hjelpe for oss. Det kan jo hende vi trenger prøverør, og da må vi sikkert vente enda lenger enn til august. Mannen min skal ringe gyn i morgen (jeg vil ikke, for jeg har ringt og mast så mange ganger allerede) og spørre om ikke vi kan få sende søknad om prøverør nå med en gang, sånn at vi slipper å først vente 5 måneder på AIH og så 9 nye måneder på prøverør. Hvis vi får sendt søknad nå, så har vi gode sjanser til å bli gravide før jul.

Det er vel ikke første gangen at skolemedisinerne blåser i alternativ behandling. Men det betyr jo ikke at de vet best! Det er jo mange som får hjelp av alternativ behandling, og om det er selve behandlingen eller placebo-effekt eller whatever som gjør det er ikke nøye. Hjelper det, så hjelper det. Synes jo man skal få lov til å prøve det man kan uten at de skal fnyse av det. Det er mye legene ikke vet...

Hjemmelaget pizza hørtes veldig godt ut!I dag skal vi ha ovnsbakte laksefilèter, potet og rømme. Og til dessert skal vi ha karamellpudding med krem. Mmmmmm!!! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig greit med en ny tråd, ja:)

Høres veldig lurt ut og sende søknad om prøverør allerede nå. Da har dere det i bakhånd uten og måtte vente så lenge dersom dere ikke skulle lykkes med AIH. Det er ikke sikkert at dere får "lov" til og ha inne to søknader på en gang, men da skal du vite at her oppe i Tromsø er det visstnok ikke ventetid i det hele tatt på IVF...Dette vet du kanskje?? Ser at det har vært oppe flere ganger inne på ass.befrukning hvertfall.

Jeg pratet mye med sambo i går om den laaange ventetiden vi har foran oss, men ingen av oss ønsker og bytte klinikk.....dette er vi heldigvis enige om, selv om det kunne vært veldig enkelt og bedt klinikken oversende papirene våre til AVA i Russland, og tatt innsettingen der.....tror ventetiden der er på bare noen få mnd. Det ligger jo også hele tiden i bakhodet at tenk om ting er på tur til og ordne seg nå...siden jeg plutselig fikk "ordentlig" mensen denne mnd...! Ser fram til og få tatt de blodprøvene på torsdag. Blir spennende og se om de har bedret seg enda mer siden sist:) Uansett så tenker vi litt på og sende mail til Hausken. Har sendt mail til han tidl i prosessen, og han synes hele saken min hørtes til "merkelig" ut med tidlig overgangsalder etc. Han ønsket og gå gjennom papirene mine, og ville at jeg skulle komme til han på en time. Nå skal jeg vente på blodprøvesvarene, samt vente på epikrisen fra den gynlegen jeg var hos på sykehuset på mandag, og sende Hausken en ny mail etter det... Håper han kan gå gjennom papirene mine mot betaling uten at jeg trenger og fly ned til Haugesund....Har jo tatt utallige blodprøver, samt vaginale ultralyder, så det burde være unødvendig at han også skal gjøre det samme. Ultralydene mine har jo hele tiden vært normale...... Vet du forresten om det har noe og si at jeg har små eggstokker???

Jeg og sambo har også pratet litt om metformin....Vet du noe om dette?? Gyn min mente at jeg ikke ville ha effekt av det, men han vet jo heller ikke hva som "feiler" meg!! Litt frustrert over det hele, ja!!

Om en liten stund skal jeg til en venninne og lage lasagne:) En venninne av oss kommer også, og da skal vi spise lasagne, samt spille kort:)))) Gleder meg!!

Ha en kjempefin ettermiddag og kveld!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7878883
Del på andre sider

Synes det er litt rart om vi ikke får lov til å søke om prøverør også nå. På Riksen er det jo mange som får prøve AIH mens de venter på IVF. Det burde jo ikke være noen forskjell bare fordi jeg får AIH på ett sykehus, men må få IVF på et annet...? Jeg vet ingenting om ventetidene, bortsett ifra at det er 8-9 måneders venting på Riksen. Tror ikke vi gidder å reise helt til Tromsø. Vi får heller være tålmodige. (Det er lett ja...!)

Vil tro det er greit for dere å fortsette ved den klinikken dere allerede har blitt litt kjent med. Det kan jo være greit med noen måneders ventetid, dersom det viser seg at det er noen annen behandling som kan prøves for din del. Hvis Hausken kommer med noen forslag, så er det jo greit å ha tid til å prøve dem ut. Får tro at det holder at du sender papirene til ham. Det er litt langt å reise helt nedover dit hvis det ikke er absolutt nødvendig. Kommer dere til å prøve alt Hausken måtte foreslå selv om det ville si at dere måtte si ifra dere plassen i Finland? Jeg mener, hvis hans behandlingsopplegg varer lengre enn ventetiden i Finland liksom... Det er vel uansett verdt å undersøke hva som kan gjøres for deg. Dersom dere får eggdonasjon denne gangen, så kan det jo hende at du kan få behandling som hjelper til å få et søsken senere. :o) Det er slitsomt å være "sliter", men det er jammen spennende også.

Nå er laksen snart ferdig. Er kjempesulten. Har vært på trening i dag, så jeg føler meg litt flink. Da har jeg bedre samvittighet når det blir dessert. Gleder meg!!

Vi har forresten kjøpt oss Playstation2, så mannen min er helt frelst. Får se om jeg kan dra ham opp av sofaen med litt middag. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7879652
Del på andre sider

Vi satser på at dere får sende søknad på begge deler:o) Grunnen til at jeg sa noe annet var at jeg fikk ikke sende søknad/epikrise for vurdering både til Tromsø og til Trondheim samtidig...., men så "søkte" jo jeg på det samme, da...nemlig vurdering for IVF.

Jeg vil ikke si fra meg plassen i Finland, nei. Da vil jeg heller ha behandling etter det, for et evt søsken som du sier....

Åh, så flink du har vært!! Får dårlig samvittighet nå... Spis middag, og kos deg. Jeg skal kjøre til venninna mi nå. Sambo skal på jobb, og står utålmodig og venter på meg nå:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7880043
Del på andre sider

Hurra! Vi ringte gyn, og han sa at vi har fått time til forsamtale med inseminerings-gyn 9. februar. Da kunne vi snakke med henne om å sende søknad om prøverør til Riksen. Er veldig glad for at vi får time såpass fort. Da finner vi jo ut av hvor lang ventetid det er også. Er litt lettet.

Ble lasagnen god i går? :o) Jeg er skikkelig godte-sugen i dag (som alle andre dager...), så det spørs om jeg klarer å ligge unna posen med smågodt som ligger i boden. Veldig lurt å ha en sånn pose liggende, når jeg vet hvor svak jeg er... Hadde vært godt med litt snop til Akutten.

Når var det du skulle få svar på blodprøvene dine? Blir spennende å se hva de sier.

Ha en fin kveld! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7895538
Del på andre sider

HURRA!!!! Så bra:))) Skjønner godt at du er lettet:o)

Lasagnen ble knallgod:o) Lagde den fra bunnen, og brukte makaroni istedenfor lasagne-plater, så da ble det kjøttsaus, ostesaus og makaroni i to lag med ost på toppen:o) Nam nam!! Får en annen venninne på beøsk på fredag, og da skal jeg lage det til henne. Hadde en fantastisk flott kveld i går. Vi ses ikke så ofte, men når vi ses, så har vi det så flott i lag at vi ble enige om at nå MÅ vi møtes oftere. Skal prøve og treffes en gang i mnd. Hun ene har en hund som venter valper i midten av februar, så neste treffet blir vel hos henne. Gleder meg masse til valpene kommer. Hun har tre hunder, så huset er fullt, og nå kommer det valper i tillegg:o))) Du kan forresten ta en titt på hjemmesiden hennes om du har lyst til og se de nydelige hundene (Fabia er min absolutte favoritt!!). Adressen er fabia-ayla.com

Jeg skal ta blodprøvene på torsdag, og regner med at jeg får ut svaret enten litt senere på dagen på torsdag, eller på fredag. Blir uansett ikke så lenge og vente:o)

Nå skal vi spise Grandis:o) Sen kveldsmat/middag etter og ha vært på jobb:o)

God natt! ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7901863
Del på andre sider

Annonse

Er veldig glad i hjemmelaget lasagne jeg også! Mmmmm!! Jeg er vel egentlig et kattemenneske, men hundene var veldig søte. Blir koselig med valper! :o)

Jeg er ikke helt inne i Akutten, for jeg har bare sett 2-3 episoder. Skal begynne å følge med fremover. Men jeg kan si det jeg fikk med meg.

Neela drømte at hun hadde sex med han nye, kjekke som har vært ambulansesjåfør (Tony?). Hun prøvde å unngå ham resten av dagen, og oppførte seg rart. Hun følte at det var for snart, siden hun bare hadde sørget i et halvt år. (Har mannen hennes dødd?) De andre damene fant ut at hun var forelsket, og presset henne til å ringe ham etter en tur på bar (tequila!). Men da hun ringte var det ei dame som tok telefonen. (Hun som han bor sammen med som har ei datter. Er det søstera hans eller ei venninne eller?) Neela fant også ut at Tony har dysleksi, men hun rakk ikke å prate med ham om det. Tror forresten at det er en annen som er forelsket i Neela, men jeg vet ikke hva han heter. Han er ung, og har visst hatt sex med ei anna som jobber der.

Luka ble frikjent i rettssaken, og Ames ble sur og oppsøkte ham på klinikken. Han ville ha livet sitt tilbake. Luka sa at han kunne komme tilbake når som helst hvis han trengte noe.

Han rødhårede (Morris?) var rar. Han dollet seg opp (sminke og manikyr) fordi tv skulle komme, og han skulle advare folk om farene ved Halloween. Da kom en ambulanse, og hun dama som har vært med lenge (gikk med krykker før, litt sjef) tok imot en pasient. Da filmet kamerateamet henne i stedet. Hun sa noe om public welfare system og så kom det på tv. Morris ble dritsur for at hun stjal oppmerksomheten hans.

Han mørke hadde ei dame med seg hjem, men så kom broren hans og skulle flytte inn, så det ble ikke noe mer på ham.

Av paienter hadde de en trafikkulykke. Den ene mannen døde på operasjonsbordet, og da dama hans fikk vite det fikk hun et massivt hjerteattak (broken heart syndrome), og de måtte gjenopplive henne (mens dattera så på). De hadde egentlig gitt opp da hjertet startet å slå igjen.

Tja, det var vel det jeg husket.

Du må oppdatere meg når du får resultatene på blodprøvene. Håper på det beste! :o)

Nå skal jeg legge meg litt igjen. Er trøtt, som alltid. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7903760
Del på andre sider

Tusen takk for oppdateringen:o) Du husket sinnsykt mye av hva som hadde skjedd:o) Jeg har skikkelig teflonhjerne, og glemmer det meste rett etter at programmet er ferdig....

Idag har jeg vært på jobb, samt sittet barnevakt for mitt 8 måneder gamle tantebarn:o) Han er bare så nydelig:o))))) Gleder meg til det blir min tur og få en slik liten skapning og ta vare på:o)))

Jeg skal oppdatere deg når jeg får blodprøveresultatene, ja:o) Jeg fikk mensen natt til 1.nyttårsdag. Da blir syklusdag 25 26.januar, ikke sant?? Jeg tenkte først at det ble 25., men det kan vel ikke stemme?? Nå har vel ikke en dag fra eller til så veldig mye og si, men det er jo greit og få det riktig. Tenkte jeg skulle få en av legene på jobb til og hente ut svaret på prøvene på lørdag:o) Blir spennende!!

Nå er det natt her! Grytidlig oppe i morges....kl 05.30...i morgen har jeg senvakt, og sambo begynner ikke før i 10-11 tiden, så vi skal soooooooove lenge:o)))

Natta!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7916917
Del på andre sider

Hei!

Skal straks legge meg. Har sett Grey's og Seks som oss. Godt å slappe av i sofaen. Har vært på trening i dag også. :o) Må tidlig opp på jobb i morgen. Det er iskaldt her nede, og i morgen skal det bli 13 minus. Brrr....

Barn er såååååå søte i den alderen der!! Gleder meg til det blir min tur jeg også!

Dersom du fikk mensen 1. januar, så er det dag 1. Da følger din dag datoene, så dag 26 kommer på den 26. januar.

God natt!! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7917226
Del på andre sider

takk for svar:o) Jeg er egentlig på tur til sykehuset nå, men så begynte jeg og tenke da, vet du:o) Man skal vel telle dager fra da mensen kom for fullt, vel?? Den første dagen, eller de første to, så var det kun blod på papiret når jeg var på do, men ingenting i bindet....Er det og spotte, og telles dette med??

Nyyyyter ellers fridagen min i dag inne. Ute bare regner det....:( Har fri i morgen også, og da skal jeg til frisøren, samt på kafè med søster og den lille gutten hennes:o)))

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7937934
Del på andre sider

Spotting er, etter hva jeg har forstått, sånn brunt blod som kan komme litt før selve mensen. Mensen er friskt blod. Har hørt av flere her inne at man skal telle fra den første dagen med friskt blod. Men gyn på Riksen sa til meg at blod er blod, og at jeg skulle telle fra første dag med blod. Det er sjelden noe problem for meg, for jeg spotter nesten aldri før samme dag som mensen kommer. Dersom du hadde to dråper den første dagen, og kanskje litt mer andre dagen, så ville jeg ha startet å telle fra den andre dagen. Er det veldig nøye at du vet nøyaktig hvilken dag du er på? I så fall må du vel spørre gyn om hva han synes er dag 1, siden legene ser litt forskjellig på det. Kan ikke se for meg at én dag fra eller til skal ha noen særlig betydning.

Jeg har også "fri". Dvs. jeg burde ha jobbet med oppgaven min, men jeg gidder ikke. Veilederen min skulle sende meg tilbakemelding med posten i dag. Sendte ham det jeg hadde så langt før jul. Tar litt tid med ham... Så, jeg vil ikke rote til så mye før jeg ser hva han skriver.

Har sett Dr. Phil, og skal muligens snike meg til Nanny 911 og Home and Away senere. :o) Før det må jeg dessverre ordne med klesvask og støvsuge her. Er over en uke siden sist, men jeg skjønner ikke hvor alt støvet kommer fra. Kaniner overalt jo! :o) Kanskje jeg får tid til å sy litt også. Holder på å gjøre ferdig et lappeteppe (stort, rutete slumreteppe til sofaen). Må quilte det sammen, og det er kjedelig.

I helga skal jeg på en svær fest med jobben til mannen min. Det blir sikkert 350 stk der, og jeg kjenner to-tre stykker. Jaja, vet ikke om jeg skal glede eller grue meg. Skal være på et fasjonabelt sted, med treretters middag og dans og greier. Der har du privat næringliv... Ikke så ofte det skjer i offentlig sektor. Får overnatting på hotell også. Har hatt litt vondt i magen de siste dagene (mensmurringer), så jeg håper jeg ikke får mensen. Da blir det litt krise med kjolen. Den er trang, og krever at jeg max han en g-string under. (Ellers blir rompa delt i fire - nice!). Må vel finne meg en boxershorts med minimalt med sømmer hvis jeg er uheldig. Jeg kan jo dessverre ikke bruke tampong, så... Skal til frisøren først for å få satt opp håret. Gleder meg! Ikke ofte jeg tar meg råd til sånt. :o)

Ellers er det ikke så lenge til mannen min har bursdag. Har kjøpt ei skjorte (lyseblå Mario Conti til 200 kr) og en genser (lysegrå Sand til 700 kr) på salg (førpris: 700 kr og 1000 kr). Fint at han har bursdag rett etter salget! Hadde tenkt å kjøpe for 1000 kr, men så har jeg lyst til å kjøpe Buzz til Playstation2-en vår. Det koster ca 500 kr, så det er litt dyrt, men det blir jo en gave til meg også, så jeg tror nesten jeg gjør det. Har du spilt Buzz? Det er kjempegøy! Har lurt litt på Singstar også...

Ellers både gleder og gruer jeg meg til gyn-timen. Gruer meg til undersøkelsene, og så regner jeg med at hun vil at jeg skal ta røntgen av egglederne (tror ikke det ble gjort under lap-en siden jeg tok lap av andre grunner). Det har jeg i hvert fall IKKE lyst til. Håper vi kan komme igang med behandlig i mai. Det hadde vært perfekt. Vil gjerne bli ferdig med oppgaven først. Behandling nå vil ta for mye tid og oppmerksomhet, og dersom jeg får bivirkninger, så får jeg kanskje ikke gjort så mye. Har lyst på en pause fra opp- og ned-turer. Vet jo ikke hvor lang ventetiden er. Kanskje vi må vente til høsten uansett. Blir spennende.

Får vel få den late ræva mi opp av stolen og komme igang med husarbeidet! :o) Blæh!

Ha en fortsatt fin fridag!! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7938869
Del på andre sider

Da er det ikke spotting jeg har:o) Er ikke så nøye med en dag fra eller til. Syklusdag 25 kunne havnet på en lørdag eller en søndag, så da ville det blitt en dag fra eller til uansett:o) Er vel mest jeg som leter etter en unnskyldning for og utsette blodprøven til i morgen:o))) Frister ikke så veeeldig og gå ut i vind og regn akkurat nå...Jeg har ikke bil, og må ta to busser for og komme til sykehuset....

Jeg skulle nok også gjort litt husarbeid.....Har noen klær som er tørr og burde blitt lagt sammen...Skulle også satt på en ny maskin, samt støvsuget litt...Skjønne bare ikke hvor disse hybelkaninene kommer fra....Vi støvsugde jo på lørdag!!!

Akkurat sett Home&Away...Robbie er jo så redd at han har jo klikket helt...Han trenger absolutt samtale med psykolog!!

Oi, svær fest, ja:o) Jeg er ikke så glad i sånne fester, og gruer meg til disputasen til sambo....Heldigvis kommer foreldrene hans til og være der, og to av venneparene våre som jeg har kjent i flere år, kommer også:o))) Da er det ikke SÅ ille og måtte fare:o) Skal også spandere på meg både frisørtime, samt bli sminket før festen, tenkte jeg:o)

Må også ut og kjøpe bursdagsgave til sambo om ikke så altfor lenge:o) Han har bursdag 3. mars. Jeg har 6. feb. Jeg får penger i gave hos mamma i år. Skal ønske meg det samme hos pappa. Må bare begynne og spare. Mye og bruke penger på fremover, selv om jeg vet at mamma helst vil at jeg skal bruke pengene må noe til meg selv....Vi får se.

Mamma sa forresten i dag at dersom vi ønsket og dra ned til Hausken i Haugesund, så kunne hun betale reisen....Hun er så snill:o))) Skal sende mail til han når jeg får blodprøvesvarene, samt epikrisen fra gyn. Tenkte og ringe sykehuset over helga og spørre etter den.

Tenk om du kommer i gang med behandling i mai!!! Det er IKKE lenge til!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7939580
Del på andre sider

Annonse

Da er leiligheta støvsuget, en klesvask er puttet i tørketrommelen, og en annen er satt på vask. Fornøyd med meg selv nå ja! :o) Snart begynner Homsepatruljen på TV3 og så blir det H&A. Er blitt helt tv-slave.

Er heller ikke så glad i sånne svære fester. Har litt angst, så jeg må ta meg sammen og tenke positivt. :o) Føler meg litt utilpass når det er så mange mennesker der. Håper bare at kjolen min er pen nok..!

Tja, pengene du får vil jo kunne bli brukt til noe til deg selv. Du kan jo sette dem inn på "baby-lagings-kontoen"! :o) Vi får også veldig dårlig råd fremover. Assistert befruktning er dyrt! Tipper mammaen din håper på flere barnebarn, så hun er sikkert villig til å spytte i litt penger. Fysioen min sa at jeg bare måtte ringe hjem og si at dersom de ville ha barnebarn, så måtte de hjelpe til økonomisk. Det blir ikke bare vårt barn, men også deres barnebarn, så det er ikke så urimelig. :o) Datteren til fysio har nettopp blitt gravid med prøverør, så jeg regner med hun har betalt litt hun også. :o)

Håper vi slipper å vente lenger enn til mai, ja. Men vi får ta det som det kommer. Føler at det er litt ute av våre hender når det skal skje noe, så vi får bare henge på.

Mannen min har bursdag på morsdagen. Er alltid tidlig ute med gavekjøp. Må vel finne små morsdags-gaver til mamma og svigermor også. Har 6 nære familiemedlemmer i tillegg til mannen min som har bursdag den nærmeste tida, så det blir mange gaver å kjøpe. Koselig det da! :o) Bare synd vi bor så langt unna alle sammen. Hadde jo vært fint med kake! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7940554
Del på andre sider

Hihi:o))) Fysioen din er smart!!! Kanskje vi skal ringe pappa, og svigers og, og si at vil de ha flere barnebarn så må de bare bidra:o))) Får tenke litt på den, gitt! Foreløpig er det bare mamma som vet at vi sliter...... Vet ikke om sambo har så lyst til og si noe til sine foreldre enda... Han vil vel kanskje at vi skal avklare ting litt mer først nå som det ikke er sikkert at diagnosen tidlig overgangsalder stemmer på meg allikevel..... Er såååååå spent på blodprøvesvarene, samt på om mensen kommer, og oppfører seg sånn passe normalt denne gangen også!! Er jo på syklusdag 25 nå, så skal den komme, så burde den ikke være så himla langt unna:o))

Jeg prøver også og være tidlig ute med gavekjøp. Har tre venninner som har bursdag i disse tider (22.og 27. jan), samt at sambos niese har bursdag, og en som han er fadder til...Puh! Blir endel gaver da som skal kjøpes! De første mnd av året, samt mai er liksom de stooore bursdagsmnd i min familie/vennekrets. Enig med deg i at det hadde vært fint med kake, ja. Vi bor også litt for langt unna familien til at vi bare kan stikke innom og spise kake på dagen deres....

Nå er det snart H&A:o) Var det noen som sa tv-slaver!!??!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7940782
Del på andre sider

Nam nam, Smoothie er godt!!! Aldri smakt det før, men måtte såklart prøve:o))) Skal visstnok være nokså sunt også dersom man ikke putter oppi mye ting med sukker:o)

Er enda hvertfall ett par timer til middag, så måtte ha et lite mellommåltid nå. Skal lage lasagne, men vi er såklart fri for melk, så må vente til sambo kommer hjem fra jobb....Har vært på butikken en gang allerede i dag, men ante ikke at vi var fri for melk:(

Vært og tatt blodprøver, samt vært hos frisøren og på en ørliten shoppingrunde. Går og venter på noen putetrekk fra Black Design, men med det været vi har nå, så var såklart vareleveringen deres forsinket:( Det har vært et fælt vær her i går og i dag. Enten regner det eller så sner det. Har vært mye vind i tillegg, og det er glatt ute nå....Bussene og trailerene står på tverra i bakkene, biler kollidere og sklir av veiene...Huff! Jeg har sett ut som en snømann flere ganger i dag, og enda har jeg bare gått korte strekninger....

Nå er blodprøven tatt, og det er bare og gå og vente i spenning:o) Håper jeg kan få ut svaret i morgen...Ikke sikkert da jeg ikke vet hvilken lege som har vakt...ikke alle jeg vil spørre....selv er jeg ikke autorisert til og gå inn på maskinen og få ut prøvesvar til folk som ikke er innlagt på avdelingen (det inkl da meg selv...). Satser på at det går bra, og at jeg slipper og vente til mandag....

"Snakket" forresten med ei inne på fub.no i går som har diagnosen tidlig overgangsalder, og hun var blitt "bra" ei stund, dvs at hetetoktene ble borte og at mensen kom som normalt i 3 mnd før alt ble forandret igjen. Mensen ble borte og hetetoktene var tilbake. Hennes FSH var heller ikke spesielt høy....Hun var 36 da hun fikk diagnosen, og da er det vel mer normalt og få diagnosen enn når du er 28-30 år...? Vet selvfølgelig om noen som var i begynnelsen av 20-årene, men det er jo ikke spesielt vanlig....Klage klage sutre sutre...Godt og få luftet litt frustrasjon innimellom!! Vet at jeg bare må vente og se hva som skjer, og ikke stresse!!!!!

Kos deg på fest i helga!! Blir sikkert kjempegøy:o))) Jeg skal bestille med time hos frisøren til sminking og oppsett av hår før disputasen til sambo....så litt på prisene i dag, og det er ikke spesielt billig, men det er heller ikke ofte jeg kommer til og unne meg noe sånt heller. Måtte regne med at de brukte 2 timer, så da tror jeg at selve frisørtimen med klipp og farg må skje dagen før ellers blir jeg sittende i timesvis der.

Nå er det snart H&A:o)))

Ha ei flott helg!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7955382
Del på andre sider

Du har lov til å sutre og klage! Jeg føler veldig med deg. Det er ikke noe gøy når ting ikke går som man planlegger. Jeg håper blodprøvesvarene dine er bra, men det er nok lurt å være forberedt på det motsatte også. Uansett, så er dere jo på god vei til målet. Tida frem til høsten kommer til å gå fort. :o) Tenk så fint det vil være med en liten kul på magen til jul! :o)))

Fikk vite i dag om et par vi kjenner som venter baby. Tror det gikk med en gang, faktisk. :-/ Nå har snart alle rundt oss barn. Er glad på deres vegne, men håper det blir vår tur snart! Blir litt lei meg når det føles som om "alle" andre får det til så lett. De kommer også på festen, så hvis jeg får nok et spørsmål om vi ikke skal ha barn snart, så kommer jeg til å si det som det er. Det er litt sårt når alle andre er så happy.

Men, nå er det helg! :o) Skal ha taco i kveld. Gleder meg! Ellers må vi stryke skjorte, pusse sko og pakke. Gleder meg til i morgen! Det er jo ikke sååå ofte at vi kommer oss ut. Må vel ta meg en tur innom Cubus og kjøpe et ekstra par strømper (bruker sånne stay-ups for å unngå strikken i magen, for det vises så godt gjennom kjolen). Blir fint å få satt opp håret. Det er litt dyrt, men det får man unne seg. Vil føle meg mye mer vel på festen. Sminke meg gjør jeg selv. Jeg bruker ikke så mye, så det går greit.

Jeg gikk glipp av H&A i dag, for jeg var hos fysio. Hun ringte forresten en gyn på sykehuset (som jeg aldri har møtt, men som hun kjenner), og jeg skal få resept på nitroglycerin i posten. :o) Jeg har fortalt deg det før, tror jeg, men fysio har brukt det selv for å få gått på do (bæsje) pga kramper, og ei anna jente med samme problem som meg har prøvd det også. Ellers er jeg kanskje nr to i Norge (verden?) som får prøve dette. Det brukes på kvinner som føder, men som ikke klarer å få ut ungen den siste biten. Det skal være veldig effektivt. Det svir visst når man sprayer på, og så blir det varmt, og så slapper musklene av. Tanken er at jeg skal prøve med sprayen først, og så venne meg til sex uten spray etterpå. Hun andre jenta klarte ikke å få inn en finger engang, men med sprayen fikk hun det til, og det gjorde ikke vondt. Har et håp om at jeg kan bruke sprayen til å overleve undersøkelsene i forbindelse med insemineringen. Er litt optimistisk nå. :o) Det er jo ikke sikkert det funker på meg, men det er verdt et forsøk. Det ville ha gjort ting mye lettere!

Her nede er det blitt mildere, så nå er det livsfarlig å gå ute. Det er speilhålke overalt. Er glad vi ikke har det været dere har...

Hva hadde du oppi smoothien? Vi lager det ganske ofte for tida, i flere varianter. Har du noe å anbefale?

Ha en trivelig kveld!! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7957145
Del på andre sider

Du vil vel kanskje se reprisen av H&A på mandag, så jeg skal ikke si noe om hva som skjedde:o)

Nå ser jeg høydepunkter fra sist sesong av Senkveld med Thomas og Harald:o) De er bare såååå bra de gutta der!!!

Men så utrolig bra at du får prøve nitro mot plagene dine!!! Den fysioen din må virkelig være et funn!!! Tenk om det funker??!! Det hadde jo vært fantastisk!!! Håpe håpe håpe!!

Åh...liten kul på magen til jul, ja:o))) Drømme drømme drømme.... Har du tenkt noe på hvordan du skal fortelle nyheten til foreldre og svigerforeldre??? Kanskje vi har snakket om det før?? Jeg har hvertfall fortalt pappa at når vi venter smått, og det er tiden for og fortelle det, så vil det, dersom det er gavetid akkurat da (bursdag, jul, farsdag etc), dukke opp noen små sokker eller smokk sammen med gaven:o) Evt et ultralyd-bilde eller noe:o))) Litt koselig måte og fortelle nyheten på:o) Måtte vi bare lykkes på første forsøk i august!! Det vil bli verdens beste julegave EVER!!!!!!

Er mange som spør oss om ikke vi skal ha smått snart...Spesielt er det mange på jobb som spør meg....Har vært ærlig med noen få og sagt det litt som det er...de andre svarer jeg bare at det kommer når det kommer....Synes uansett at det er like sårt hver gang jeg får det spørsmålet....

Smoothie, ja...Jeg lagde for første gang i dag, og den oppskriften fant jeg på nettet;

* 2 bananer

*4 dl frosne blåbær

*4 dl vanilje yoghurt

*4 dl appelsinjuice evt druejuice

Denne oppskriften er til 4 personer. Jeg bare halverte den. Kuttet ut juicen, og hadde isbiter oppi. Neste gang skal jeg lage med yoghurt naturell i stedet for vanilje. Synes det ble så sterk vaniljesmak (nå hadde jo ikke jeg juice oppi, da....).

Hvilke varianter lager dere???

Ha en trivelig kveld du også:o) Kos deg med taco-en:o)))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7959461
Del på andre sider

Ny smoothie-oppskrift;

Vi hadde så lyst på en, og blandet bare det vi hadde tilgjengelig:o) Ble veeeeeeeeeeeeeldig god:o)

Til to porsjoner brukte vi:

5 isbiter

2 begre med jordbæryoghurt (sånne små dobbel 0)

2 dl frosne skogsbær

1 banan

Anbefales!!!! Den blir ganske tykk, så ønsker du den tynn må du sikkert tilsette litt juice....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7962492
Del på andre sider

Hei!

Så synd at ikke resultatene var kommet enda. Forstår godt at du er utålmodig. Får håpe de kommer i morgen! :o)

Festen var bra. Er kjempesliten. Fikk brukt det vi har lært på dansekurs også, så det var veldig gøy. De hadde leid inn storband og greier. Lokalene var fantastiske, og alt var veldig stilfult. Maten var god også. Vi fikk gravlaks og kveite (tror den var rå... UGH!) til forrett, og til hovedrett var det sennepsmarinert lammekjøtt. Ikke akkurat det vi spiser til vanlig, nei. Det var 450 stykker der, så det var kanskje litt i overkant mange, men hyggelig var det. Det var forresten overraskende mange gravide der, og en dust spurte meg om jeg var gravid da han så at jeg ikke drakk cognac til kaffen... Jaja, mannfolk! Hotellet var også fint, og frokosten i dag var nesten som en middag. Spiste meg i hvert fall mett. :o) Var på kafé og spiste kake før vi tok toget hjem. Synd helga er nesten over. Føler ikke at vi har hatt helg enda. Er bare sliten. Men i morgen må jeg komme meg opp, så jeg får gjort noe på oppgaven min.

Nå i kveld har vi spist take-away fra en thai-restaurant. De har helt nydelig mat til en veldig billig penge. Posjonene er altfor store, så jeg har lunsj til i morgen også. :o)

Gleder meg til å legge meg i kveld. Spørs om vi ser Runaway Jury på tv først. Har sett den før, men synes å huske at den var bra. Mulig jeg blir for trøtt til det... Kanskje vi heller ser Ghost Whisperer, for det starter jo ikke så sent.

Du får fortelle meg hva blodprøvene dine sier hvis du finner ut av det i morgen! Skal krysse fingrene for deg! :o)

God natt! :o)

Smoothies vi har laget så langt:

NR 1:

1 banan

1 appelsin

1 mango

1 liten boks ananas

1 eple

appelsinjuice

NR 2:

frosne jordbær

frosne bringebær

1 jordbæryoghurt

1 banan

melk

litt vaniljeis

melis

NR 3:

(strengt tatt en milkshake, men det kalles visst smoothie det også)

melk

o'boy

non-stop

vaniljeis

NR 4:

rørte jordbær (med sukker) fra i sommer (frosne)

melk

vaniljeis

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7983134
Del på andre sider

Tusen takk for flere gode forslag til Smoothies:o) Vi skal nok prøve de ut etterhvert:o))

Blodprøvene mine i dag var riiimelig tragisk lesning...:(

FSH var så høy som den aldri har vært før, østrogen lav som vanlig, og det var selvfølgelig ingen EL denne mnd, da.....BLÆ!!!! Jeg trøster meg med at jo mindre syklus jeg selv har, jo letter blir det i forhold til eggdonasjon....Jeg trenger da ikke og nedreguleres:o)

Et siste desperat forsøk på og få ting på rett kjør er og prøve healing.... mamma hadde kjempegod effekt av det da hun var veldig kreftsyk, og ikke kunne opereres...hun prøvde fjernhealing etter og ha hatt kontakt med en healer pr tlf fra Bergen, og 3 mnd etterpå kunne hun opereres og fjerne det som var...Legene var sjokka, og sa at cellegift, som hun hadde fått, umulig kunne ha så god effekt i løpet av så kort tid.....Har hørt om flere slike episoder, så da prøver jeg det som prøves kan:o) Jobber sammen med ei som er healer, og har avtalt tid med henne:o) Jeg har overhode ingenting og tape på det utenom 350 kr, men det tapet er ikke så stort:o))) Hun skulle sjekke om det gjorde noe at jeg samtidig tok den andre typen alternativ behandling, men trodde ikke det skulle ha noe og si uten om at jeg kunne bli veldig utslått av det...Nå blir ikke jeg trøtt, men heller oppkvikket av den andre beh, så det går nok greit:o)

Ikke så lenge siden jeg kom jeg fra jobb. Sambo jobbet seint, og jeg satt bare på min jobb og pratet med mine kollegaer mens jeg ventet. På turen hjem stoppet vi bare og tok med oss ei pizza fra Dolly Dimples...Vi orket rett og slett ikke og lage mat selv:( Jeg er riiiimelig forkjølt og tett i pappen, så matlysten er heller ikke helt på topp for tiden...Akkurat nå er nesedråper min stooooore redning:o) Sambo har også trumpet gjennom at nå MÅ jeg begynne og spise vitamintbl...Jeg HATER og svelge tabletter, så nå har han kjøpt TYGGEtbl med jordbærsmak til meg:o))) Brukes til barn over 3 år....Hihi:o) Kjøpte Sink til seg selv som han skal spise i månedene fremover, slik at svømmerne er i best mulig stand til den viktigste jobben de noen gang skal gjøre:o)

I kveld er det vel Akutten på tv..Håper jeg ikke glemmer det denne gangen, da:o)

Ha en kjempefin kveld!!

PS! Vi må vel snart flytte tråden vår over på ass.befruktning?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-7997441
Del på andre sider

Hei!

Ja, vi kan sikkert flytte over snart og lage en "Kick og *anita76*s skravletråd" på ass. befruktning. :o) (Har vurdert å droppe 80 i Kick80. Hehe!)

Trist med blodprøvene dine. :o( Fint at det er bra for eggdonasjonen da, så det ikke bare er dårlig nytt. Du får prøve healingen ja. Jeg har ingen erfaring med sånt, og jeg er litt skeptisk, men man leser jo om folk som har blitt hjulpet, så da må det kanskje kunne være noe i det...? 350 kr er jo uansett ingenting.

Gadd ikke lage mat i går, jeg heller. Vi kjøpte ferdiggrillede spare-ribs og loff. Var kjempegodt! Er heller ikke noe glad i tabletter. Jeg tar en trankapsel om dagen, men that's it. Mannen min tar noe omega-greier og mulitivitamin (med sink og selen) i håp om å få opp antallet. Håper det funker! :o)

I kveld skal jeg sammen med ei jeg kjenner på besøk til ei jeg ikke kjenner og venninna hennes. Skal være skravlekveld. Blir sikkert hyggelig! :o)

Sitter på biblioteket nå. Skal prøve å få gjort noe fornuftig.

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-8010019
Del på andre sider

Hellu!!

Kanskje det blir en "Kick og anita"-skravletråd:) Jeg har lyst til og bytte nick og bruke noe annet enn navnet mitt...Får tenke litt på hva det skal være:o)

Blir helt sikkert hyggelig med skravlekveld:o) Jeg har nettopp vært i byen på kafè lag med en venninne, og om ett par timer kommer en annen venninne av meg på middag:o) Blir kos:o) Tenkte og servere kyllinggryte med ris og baguetter.

Sambo jobber sent i dag, så her blir det jentekveld!!!

Så flink du er som gjør noe fornuftig:o) Jeg bare nyter fridagen min, og koser meg:o) De hadde ringt fra jobb mens jeg var i byen for og spørre om jeg kunne komme på seinvakt i dag, men tlf min lå hjemme, og da jeg var kommet hjem og ringte de tilbake, hadde de fått tak i noen andre.. Like greit siden jeg får venninna mi på middag, så slipper jeg og avlyse:o)

Ha ei fin jobbeøkt, og en koselig skravlekveld!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-8010870
Del på andre sider

Sånn, nå er nicket mitt endret. Nytt nick til deg? Tja, jeg vet ikke hva det skal være... Vanskelig å være oppfinnsom. Men du får fortelle meg hva det nye nicket ditt blir, så jeg finner deg igjen! :o) Når du har funnet nytt nick kan vi flytte over til ass.bef.

Får ikke til å jobbe så mye. Er veldig trøtt. Hva skjedde på H&A i dag?

Har ikke så mange venninner, ingen her nede (bare bekjente), så det blir hyggelig å kanskje bli kjent med noen. Planen er at vi skal møtes en gang i måneden, og at verten skal stå for mat. Kyllinggryte hørtes forresten veldig fristende ut! Kommer kanskje til å gå glipp av Grey's i kveld. :o( Vi får ikke til å stille inn videoen. Får gjøre et nytt forsøk når jeg kommer hjem.

Veldig greit å ikke alltid gå rundt med telefonen. :o)

Ha en hyggelig kveld, du også!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877046-anita76/#findComment-8012145
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...