Gå til innhold

Settes kanskje igang i morgen...

Anbefalte innlegg

Har egentlig nesten 3 uker igjen til termin 10.2 men skal pga en stor muskelknute på livmoren inn for vurdering om å bli satt i gang i morgen... Var på kontroll på sykehuset 10.1 og da lå babyen fortsatt på tvers med en hånd foran åpningen (og fødsel hadde ikke vært mulig). Hun sa at hvis den lå bedre til ved neste kontroll vil de trolig velge å sette i gang fødselen. Alternativet kan bli vertikalt keisersnitt og det har jeg hvertfall liten lyst på.

Må innrømme at jeg føler meg langt ifra fødeklar ennå og håper i det lengste at de sier jeg kan drøye det hvertfall en uke til! Har født 3 barn før, alle 5-6 dager over termin og er liksom derfor mentalt innstilt på det samme denne gangen. Men prøver altså å innstille meg selv på at ungen kan være ute av magen allerede om noen dager.

Noen som har erfaringer med å bli "satt igang"? Det er jo mest vanlig når man har gått et stykke over terminen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7877023-settes-kanskje-igang-i-morgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, så spennende...får håpe du slipper ks da. Har jo ingen erfaring selv med å få satt i gang fødsel siden dette er første barnet for min del, men moren min fikk meg ca 5 uker før termin og hun ble satt i gang, hun sier fødselen bare tok 5 timer og var mye greiere enn fødselen etter da hun fikk søstern min...men tror kanskje moren min var veldig heldig da.

Jeg ble satt i gang i forige svangerskap pga langvarig vannavgang. Jeg fikk en vagitorie hver 6.time. (Tilsammen 3 stk, som er max). Måtte ligge i ro en god stund etter hver pille til den hadde løst seg opp. Tror det tok ca. 18. timer før riene kom. Ble fortalt at det som oftest ikke skjedde noe før en hadde fått alle 3 vagitoriene. Ellers var fødselen helt vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...