Gå til innhold

Noen andre som har gitt barnet vondt ved et uhell....???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp...er det mulig...

Den lille er nå litt over 3 mnd. I starten var det lett å "nappe" bort den delen av neglen som vokser seg utover fingrene, de falt nesten av selv, men den siste tiden er neglene blitt litt hardere. Fikk kjøpt et neglesett for babyer i går. Idag skulle jeg klippe dem da de var blitt lange. I starten gikk det fint, men når jeg skulle klippe den siste neglen rykket hun hånden så raskt at jeg klippet bitte litt i huden. Hun gråt bare i to sekunder og har siden virket fin, men selv er jeg helt ødelagt inni meg. Ble skikkelig lei meg... Det går jo bra men jeg vil nødig utsette henne for ubehag.

Andre som har hatt uhell med sine små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har gjort akkurat det samme .men han skreik helt til puppen kom i munnen. da var han bare 5-6 uker. så har bitt neglene til nå.. og nå er han så vill at jeg aldri hadde turt med klipper..

Skrevet

gjort det samme som deg, da var han noen få uker gammel. helt fryktelig var det! og så har jeg festet smokkelenka i huden hans....uff!

Skrevet

Jepp... Pappaen gjorde akkurat det samme som du, lillemann hyyylte til, og det føltes helt grusomt (tror til og med eg grein litt også). Etter det kjøpte vi en neglesaks med butte kanter (brukte negleklipper for baby), og ingen uhell etter det. En annen gang skalla vi lillemann i bordkanten sånn at han fikk en liten kul (løfta han litt fort opp fra gulvet og rett i kanten)..huff det var fælt :( Men man må vel regne med at sånne uhell kommer til å skje innimellom, det er vel ikke til å unngå...Så du er ikke alene iallefall

Skrevet

Vent med å klippe neglene til de sover og er skikkelig slapp så slipper dere slike uhell : )

Skrevet

Har ært uheldig og klippet han litt et par ganger når jeg skulle klippe neglene hans, så nå sier sambo at jeg ikke får gjøre det mer ! ;)

Teodor har ikke grått eller sagt ifra, men jeg har sett at han har blødd litt... Sambo truer meg med barnevernet ;)

Tror nok det er noe alle kommer til å gjøre før eller senere... Alle kan være uheldige !

Skrevet

jada mange ganger!

dunka hode hans på trappegelenderet var den siste. var ikke så veldig hardt, han ble mest redd. sitter og ramler, skal støøte seg å gå og ramler.

ofte når slike små uhell har skjedd så ser han på meg og klarer ikke helt å bestemme seg for om han skal gråte eller ikke, blir jo litt redd når noe skjer plutselig.

plukke grøt ut av håret og så er det plutselig en liten bit som sitter litt for mye fast.

gjør jo litt vondt i hjertet, men det går da over når smilet kommer tilbake.

Skrevet

Mista zinksalven å magen hans fra hylla over stellebordet, med den skarpe delen ned. Men tror han skrek mest for han så hvor redd jeg ble :-)

Skrevet

"så bra" at andre også har vært uheldige under negleklipping - selvfølgelig ikke bra, men godt at det ikke bare er meg som har gjort noe slikt.

Jeg klippet også litt hud slik at han blødde, men da anskaffet vi oss babyneglesaks, og deretter har det gått bra.

Men det verste jeg har gjort var å søle varm mat på ham. Jeg er jo bevisst på å aldri drikke noe varmt mens jeg holder ham, men da jeg har spist med ham på fanget mange ganger før, tenkte jeg ikke noe over det da vi var på besøk hos noen og spiste varm lasagne. Den bare gled av gaffelen og ned på hånden hans! Han skrek noe fryktelig!! og fikk kald klut på hånden og brannsalve. Det var ikke varmere enn at jeg kunne spist det, men han har aldri brent seg før og skvatt nok veldig!

man føler seg som verdens veste mor, og det er jo fryktelig pinlig at sånt skjer når man er på besøk!! Tok litt tid før jeg kom over det....

Gjest Riga & hippiesnulla 14.10.06
Skrevet

Amma en natt en gang, og så jo ingeting...sambo lå der lampen er, og han sov som en stein, så da brukte jeg mobiltelefonen min som lys for å se om hvor snulla var i forhold til puppen...da presterte jeg selvsagt å miste mobilen på ansiktet hennes!:-/ Da kom det to kjempehøye skrik (hun var vel under 2 måneder da), men så blei det vanlig jeg-er-sulten-gråt igjen, og det fiksa jeg med å amme, så tror ikke det var så vondt.

Neglene kløpper jeg når hun sover for ellers så beveger hun seg altfor mye...har prøvd å kløppe dem når hun har vært våken, men fant fort ut at det likte hun ikke.

Skrevet

Bare vent det blir ikke siste gangen :0( men sånn er det bare å ha barn.Av og til får de vondt uten du mener det.Og de kommer til å gjøre deg vondt uten de mener det.lugge/bite osv.

Hilsen en 4 barnsmamma...

Gjest Riga & hippiesnulla 14.10.06
Skrevet

Sølte forresten mme på henne engang, og da reagerte hun skikkelig, selv om den jo ikke var for varm...må nok ha vært sjokket over at det skjedde og det faktumet at hun ikke fikk noe mat i munnen da!:P Et klesskifte og mme fiksa det!:-)

Skrevet

Åja! Han både lugger, klorer, klyper og biter! hehe....

Skrevet

det med neglene gjorde eg senest i dag....han som til og med var kjempeflink og holdt hånda helt rolig, så klipte eg neglen hans for langt ned, og det begynte å blø litt....men kom bare et lite grynt og hengeleppe, så var visst ikke så vondt...=)

Skrevet

Huff, ja, jeg klarte å klemme huden hans da jeg skulle kneppe igjen knappene øverst i bodyen, ved halsen. Brukte en hånd...Forferdelig! Han skrek og jeg begynte å grine selv...

Nå er jeg alltid supernøye med å se at det ikke er noe imellom, og bruker begge hendene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...