Gå til innhold

Settes kanskje igang i morgen...

baffy

Anbefalte innlegg

Har egentlig nesten 3 uker igjen til termin 10.2 men skal pga en stor muskelknute på livmoren inn for vurdering om å bli satt i gang i morgen... Var på kontroll på sykehuset 10.1 og da lå babyen fortsatt på tvers med en hånd foran åpningen (og fødsel hadde ikke vært mulig). Hun sa at hvis den lå bedre til ved neste kontroll vil de trolig velge å sette i gang fødselen. Alternativet kan bli vertikalt keisersnitt og det har jeg hvertfall liten lyst på.

Må innrømme at jeg føler meg langt ifra fødeklar ennå og håper i det lengste at de sier jeg kan drøye det hvertfall en uke til! Har født 3 barn før, alle 5-6 dager over termin og er liksom derfor mentalt innstilt på det samme denne gangen. Men prøver altså å innstille meg selv på at ungen kan være ute av magen allerede om noen dager.

Noen som har erfaringer med å bli "satt igang"? Det er jo mest vanlig når man har gått et stykke over terminen.

Fortsetter under...

Ja, det nærmer seg nå, Baffy. Må være trasig å gå sånn i uvisshet ang den muskelknuten. Håper de finner ut av det i dag. Uansett må det være greit å få det overstått..?

Jeg har aldri fått satt i gang fødselen fra starten av, men et godt stykke ut i fødselen pga ingen framdrift, men forferdelige rier og pressrier uten noen form for åpning. Da fikk jeg epidural og drypp, og det gikk kjempefint og fort. Så det har jeg positiv erfaring med.

Lykke til da ! Få høre hvordan det går med deg.

Hei, Ble satt i gang pga. tidlig vannavgang og ingen rier.... Det var ikke godt. Hadde helt andre planer for fødselen, men man skal ikke planlegge for mye. Det ble modningspiller x 2, og deretter drypp. Klarte meg lenge med lystgass, men da det var enda noen cm og timer igjen og riene kom både 2 og 3 på rappen, ble det satt epidural... helt himmelsk, og jeg fikk slappet av til pressriene kom. Blir jeg satt igang neste gang også, skal jeg ha epidural mye tidligere.

Håper alt går greit med deg, og masse lykke til :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...