nicki Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har hatt bebien i seteleie, men på torsdag lå den i hodeleie. Jeg synes jeg har kjent beveglser overalt hele tiden, men nå lurer jeg litt på om den kan ha snudd seg tilbake igjen. Kjenner skarpe dunk rett ned "mot utgangen" (hodet var overhodet ikke festet, kan det være det som rikker på seg eller?) og lurer derfor på hvor dere som vet at bebien deres ligger i hodeleie kjenner spark og bevegelser. Kjenner dere også ting nederst, eller er det bare øverst?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 husk at babyen klarer å lage mye bevegelser med armene også, som kjennes godt
snartmammapåny Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 nå er jeg bare i uke 30, men på kontroll hos jm sa hun at babyen lå med hodet ned. Jeg kjenner iallefall kraftige dunk både oppe og nede. Så det er klart den lille har futt nok i armane til å lage litt spetakkel nede og:)
Mellus Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Min har liggi nedover hele tiden. Og jeg kjenner masse bevegelser der nede hele tiden... Sterke armer på disse små vettu.. Like mye bevegelser der som opp på høyre side av magen... Hodet er festa. Men før det ble det, kjentes det ut som ho skulle grave seg ut sjøl..
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Hei, hei ) Vi har seteleie i uke 37+3. Kjenner sparkene nede i magen. Jeg kjenner markert forskjell i kraft på bevegelse på beina og armer. Spark er myyye kraftigere enn veiving fra hendene. Springer på do hele tiden fordi den lille synes det er så gøy å sparke i mammas blære. Men, det er som de sier ovenfor her at noen babyer har kraftigere bevegelser i hendene enn i føttene så man kan fort bli forvirret. For øvrig kjenner jeg hikkingen fra babyen helt nede i magen også, noe de med hodeleie sier at de også gjør... Så ja man blir lett forvirret, du må nesten høre med jordmor på neste kontroll ) Lykke til )
m@rie82 Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 hei! jeg er nå i uke 33 og babyen ligger med hodet langt ned i bekkenet, sa jm på sist ul. men jeg kjenner mye bevegelse i hele magen, både oppe og nede.
nicki Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2007 Bebien hadde visst lagt seg med rompa ned igjen ja. Da blir det utvendig snuforsøk om noen dager - men det er vel kanskje en viss fare for at den ikke blir liggende riktig vei - siden den tydeligvis har både plass og lyst til å turnere rundt der inne frendeles? Nå er jeg 36+4..
Anita65 Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 Jeg er i uke 36 nå. Merker at babyen ligger med hodet nede, fordi det er sånn enormt press nedentil. Når babyen vrir på hodet, er det ikke akkurat behagelig nei. Går på do ofte, for det presser slik mot blæra. Kjenner spark oppi, og håndbevegelser nede, de er litt svakere. Når babyen vrir på hodet nede og samtidig strekker på beina oppe og sparker, da er det ikke særlig behagelig ! Det er vondt å gå også nå, turer er det bare å glemme.Det er godt babyen skal ut snart...
Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen Skrevet 23. januar 2007 #9 Skrevet 23. januar 2007 Min første fødte lå med rompa ned i hele svskapet frem til ca uke 38,og selvom han lå med rompa ned så kjente e ikke spark nede. Kjente det vedsiden av navlen-aldri lenger ned og aldri lenger opp=)
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 23. januar 2007 #10 Skrevet 23. januar 2007 Hei jeg har baby i hodeleie som har festet seg og jeg har ofte lurt på om den har snudd seg til sete (før hodet festet seg, det føles fortsatt likt) ettersom den dunker like hardt både oppe og nede i magen de har sterke armer de små der inne. Når hodet beveger seg nede i bekkenet er det regelrett vondt og nå som alt er modent føles det som om gutten skal ramle ut når han beveger hodet sitt.
mamma+litenspire Skrevet 23. januar 2007 #11 Skrevet 23. januar 2007 Silla1: æ ser at du skriv at du lura på om babyen har snudd seg til sete igjen.. Men som æ har hørt av jordmor, når babyen har festet seg så blir den der til fødseln.. D har festet seg hos mæ.. Og æ kjenn kraftige spark oppe med ribbeina.. Nede kan æ kjenn litt donking..Og når babyen hikker kjenn æ d der nede..
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 30. januar 2009 #12 Skrevet 30. januar 2009 babyen kan løsne igjen har jeg hørt..Men selvom man kjenner bevegelser langt nede så kan det også være bene fordiom babyen ligger i hodeleie. Jenta mi ligger med hodet ned men har føttene rett ved annsiktet. På ul (uke 35) lå hun å sugde på storetåa hehe så er mulig med spark også, og ikke bare dytt fra armene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå