Gå til innhold

Uff, vi sliter med jentenavn!! Hjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har guttenavn klart, tror vi.. Men jentenavn sliter vi veldig med. Samboer liker Thea veldig godt, men det er et navn jeg har hørt hele livet mitt, så vet ikke om jeg vil at dattera mi skal hete det.

Er ingenting som klinger fint i mine ører. Uff. Vil ha et søtt navn (ikke for vanlig), som passer til en liten tulle og ei på 50 (om dere skjønner).

Vi vil ikke ha dobbeltnavn.

Hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

celine

sanela

sanne

Linn

Iljen

Dette synes jeg er fine navn. dattra mi har et av dem.

Skrevet

sara

nora

amalie

aurora

arwen

mia

leonora

hum... mange fine jente navn... thea er også kjempe fint syntes jeg =)

Skrevet

Jeg elsker Celine... Men så heter det ene barnebarnet til kona til faren til samboer (litt tungvint men...) det også. Liker også Celina da.

Trenger fler :)

Skrevet

Eller kanskje Ea, ei venninde av meg har ei jente med det navnet....

Skrevet

Har samme problemet her - guttenavnet er klart, men vi blir ikke enige om jentenavn...jeg liker:

Tiril

Hermine

Madeleine

Milla

Alva

Julia

Sophia

Gunilla

Evelina

Ethel

Laura

Malene

Skrevet

Likte Julia egentlig. Julie er litt for vanlig syns jeg, men Julia blir annerledes. JULIA, det må jeg "smake" litt på.. Hehe..

Tar i mot alt jeg kan få av navn :)

Skrevet

Adele, Adrianna, ariana(arianna), sara elise, aurora?!

Skrevet

Ja, jeg liker Julia godt også - mye bedre enn Julie syns jeg:o)

Skrevet

På statistisk sentralbyrå sine sider er det en liste over navn med tilbake gang, hvis du ikke har lyst på et navn som er så veldig i vinden nå:

Silje

Stine

Camilla

Victoria

Marte

Emilie

Kristine

Hanne

Henriette

Ellers var det en liste her eller på din baby for en stund siden om navn som var på vei til å "dø ut"

Fant nesten hele familien min der, meg selv inkludert

Skrevet

Takker for alt, supert med tips, folkens. Min kjære er kresen her jeg sitter å ramser opp litt. Hva skal til for å finne det rette navnet. Noen som har erfaringer med at det blir enklere å finne det rette navnet etter å ha vært på UL og fått vite kjønn?

Skal nemlig om et par uker :)

Skrevet

Jeg hadde bestemt meg for guttenavn allrede før jeg var gravid forrige gang - og slet litt med å få samboer med på det...helt til vi var på ul og det viste seg å være en gutt der inne - da var han enig med en gang:o)

Skrevet

Vi hadde gutte navnet på plass forigegang, det ble en jente selvfølgelig, så vi hadde en kjapp runde på barsel etter fødsel, men ble ikke helt fornøyd. Så om natten, gikk jeg gjennom navnene som var foreslått, og vre litte granne på det ene, og der satt det!

Syntes egentlig det er vanskelig å gi navn til noen du ikke har møtt. det er ikke sikkert det er en Solveig du får, kanskje får du en Viola?

Skrevet

Ja, nemlig. Enig der. Hadde vært greit å stå mellom et par frem til man ser den lille skjønne, for da ser man vel med en gang hvilket navn som passer. Vi får dra på UL og se om vi får vite hva det blir, så kanskje vi blir ennå mer åpne for dette med navnevalg. Er ikke lett altså...

Har ennå litt tid da, men vil ha noe klart i hodet også, som jeg kan gå å tenke på :)

Skrevet

Har alltid likt navnene Regina og Lone.Lykke til med valget. Siri er også et fint navn.

Skrevet

Nokre av dei namna eg likar:

Sofia/Sofie

Rakel

Sara

Nora

Aída (med lang iii)

Amalie/Emilie/Emily

Oda

Aimee

Skrevet

Jeg liker disse jentenavnene:

Allegra

Jaden (engelsk uttale)

Tora

Skrevet

Har ei tantunge som heiter ime, ikkje så mange som heiter det, har sjøl tenkt litt på eline

Skrevet

Vi har to jenter fra før, og de heter

Hanna

Tora. Hvis fjerdemann blir jente, blir det

Runa eller

Ingeborg

som dere ser, liker vi litt gammeldagse navn.

Skrevet

får æ ei jente har æ løst t at ho ska heite Martine...nathalie....aurora...eller katarina.fine navn synes æ da :)

Skrevet

Lillian

LIne

JUlia

Vanja

Eline

Malin

Milla

Andrea

Henrikke

Maria

Marian

Sylvia

Sofie

Sandra

er alle fine navn...

Sushanna

Julianna

Angelica

Johanna

Mirijam

er litt andre fine navn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...