Gå til innhold

April: Motivert for å gå ned i vekt!!

vb-76

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på Grete Roede siden august og gått ned 8 kg til nå. Syns ikke selv det er så innmari mye, men jeg målet er 10 kg + -- til sommeren.

Motivasjonen er faktisk høy, men tid til trening har det blitt lite av, så der må jeg skjerpe meg. Skritt teller har jeg også kjøpt, den beste, men ikke begynt å bruke den enda. Når det gjelder maten så er jeg flink med den, og går sakte men sikkert ned.

I går var vi i Sverige og da kjøpte jeg en jakke jeg likte innmari godt!! Men den er litt trang enda. Nå skal den henge synlig så håper jeg at den passer fint om et par måneder.

Ved å skrive dette innlegget her så "forplikter" jeg meg litt overfor dere her inne også, får enda mer press på meg til å klare å gå mer ned i vekt. Og er det noen andre som har som mål å gå ned litt, så kan vi jo backe hverandre opp og tipse hverandre om matretter osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen snuppa. Henger meg på jeg vettu:-) Tar meg tid til trening jeg da, men ikke tid til å gå på kurs.. men siden jeg var så flink i fjor håper jeg å klare enda flere kg nå..vi skal backe hverandre opp vi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på jeg også!! Begynte på kostholdskurs 2. januar og har veiedag hver onsdag så jeg kan godt komme inn hit og fortelle dere hvordan det går! Første uken gikk jeg ned 1,7 kg og andre uken 1,4 kg!! Er kjempefornøyd! Spiser sunnere og mye oftere enn det jeg gjorde før, har lagt inn et innlegg på slankesiden ang hva jeg spiser. I tillegg trener jeg 5 dager i uken, 2 dager spinning, 2 dager styrke og 1 dag magedans! Begynner å merke det på klærne nå og det er helt herlig!!

Stå på dere også, det er ikke lenge til bikini sesongen, hehe... ;o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne og klippet litt fra slankesidene, hehe...

Jeg går på kostholdskurs og dette er noe av hva jeg kan spise i løpet av en dag:

Frokost/lunsj:

2 brødmengder = 60 gr. brød eller 50 gr. knekkebrød eller 50 gr. frokostblanding/havregrøt eller 1 frokostgrøt(pose)

På dette har jeg noen av disse påleggsmengdene:

30gr. skinke

30gr. ost 16-18%

30gr. pålegg max 23% fett

30gr. leverposeti/baconpostei

30gr. fet fisk

60gr.reker, krabbe, tunfisk, crabsticks, blåskjell

60gr. magerfisk

60gr. fiskepudding, fiskekaker

80gr. cottagecheese

20gr. brunost

20gr. ost 27%

1egg eller 3 eggehviter

Til kveldsmat er det en brødmengde.

Du skal kun bruke en av påleggsmengdene pr måltid men trenger selvfølgelig ikke å bruke det samme, du kan f.eks ha 10gr. skinke, 10gr. leverpostei og 10gr.ost e.l.

Du skal ogsa ha i deg minst 300 gr. med grønnsaker i løpet av en dag og 3 frukter à 125 gr.

Middag:

1 potetmengde = 125 gr ferdigkopkt potet/mos, 100 gr ferdig kokt ris/pasta, 30 gr. tortilla, 2 stk tacoskjell, 30 gr brød,

2 potetmengder = ingen kveldsmat, 45 gr. nachoschips

Middagsmengder:

100gr. skinke, lammekjøtt, pølse, farsemat, oksekjøtt, sild, laks, makrell, ørret

120gr. svinekjøtt, vilt, kylling uten skinn

180gr. fisk, fiskekaker, fiskeboller,

500gr. urensede reker = 180gr rensede

3 egg, omelett

Melkemengde:

5 dl. lettmelk, skummamelk, skumma kultur, cultura naturell

3 dl. biola blæbær, 2,5 dl biola pære m.m

4 stk youplait 0,1%

2 vanlige 1,25 ml tine

125 gr Dream is m/frukt og bær

100 gr sjokolade/karamell is

2 dl vaniljeyoughurt tine

1 liten softis i beger

170 gr cottagecheese

På lørdagen spiser jeg en pose med superchips og koser meg ellers i ukene med masse bær med f.eks 1,8 dl vaniljekesam over eller vanilje youghurt!! Namnam!! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra vi er flere. Men oj så mye du trener musefis!! Hvordan får du tid til det? Trente litt før jul jeg, men så dabbet det av da de fjernet nesten alle treningstimene i desember. Nå har jeg ikke kommet i gang enda.. Mange av timene jeg liker begynner kl 18 og det passer dårlig, da samboer ikke altid er hjemme fra jobb,i tillegg mister jeg en time med Didrik på ettermiddagen. Men jeg bør vel bare lage meg avtale om faste timer jeg skal gå på i uka. Nå som det begynner å bli lyst er det jo lettere å gå på tur også, med staver. Kanskje dere kan motivere meg til å trene da!!

Jeg veier meg også på onsdager. Så da kan vi gi hverandre tilbakemeldinger!!

jeg er klar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det har liksom blitt en del av livsstilen min dette med trening! Hadde aldri trodd at det skulle være så gøy, men når resultatene begynner å vise blir jeg så motivert til å fortsette! Både danse- og spinningtimene mine begynner kl åtte så jeg synes det er ei veldig grei tid. Da når jeg å legge ungene først. De dagene jeg trener styrke er det jeg selv som bestemmer når jeg skal gjøre det og synes det kan være ganske godt å ta det gjerne på en fredags kveld sånn i halv ni tiden når jeg er helt alene (de har åpent fra kl 05.00-24.00 hver dag). Da er det ingen som ser meg og jeg kan synge med mp3 spilleren for full hals, haha!! :D

Ellers hender det at jeg bruker lørdagene når Mirja tar seg en hvil og enten trener styrke eller spinning for meg selv. På onsdag var jeg hjemme med Mirja da hun var syk og hadde allerede planer for kvelden så da trente jeg litt pilates hjemme foran tv`en mens hun sov. Tok da en ekstra time med spinning på lørdag i tillegg til litt styrke på armene og litt mageøvelser. Jeg storkoser meg og ser virkelig frem til sommeren, enda jeg ikke er i nærheten av hva mine mål er! Skal prøve å ta av minimum 10 kg til sommeren men er godt i gang med allerede 3,1 kg på to uker!! Men det fortsetter nok ikke like bra fremover, det er vel de første kg som er de enkleste...

Men som sagt så er det nok å ta av og har satt meg som mål å ta av 20 kg på dette året så får vi se hva vektnåler viser i desember, hehehe... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whow! Må si jeg er inponert!! Jeg trente 3-4 ganger i uka rett før jeg ble gravid. Det er deilig å trene så masse når kroppen selv roper etter fysisk aktivitet.

Jeg har som sagt gått ned 8 kg til nå, men ikke gått inn noe særlige cm. Det er jo fordi jeg ikke trener! Så d r bare å begynne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på jeg også.. jeg driter (nesten) i vekta, men jeg vil komme i form og stramme opp mage,, rompe, lår.. og så vil jeg ha ett bedre kosthold.

Vi har begynt med å kaste ut all godteri av huset (men har hatt tilbakeslag i helgen da det ble kjøpt inn nytt)

Vi spiser sunne varierte middager, og så spiser vi rolig og kontrollert, og stopper når vi er mett (inspirert av programmet på tvnorge på mandager)

Spiser grovt brød, og frukt...

Har planer om å trene tre dager i uken pluss en tur på søndag, men det er vel bare blitt onsdager, mandager og en liten tur søndag... men det skal bli bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom borti feil knapp ja... skulle skrive at jeg har mål om å komme ned en og en halv bukse størrelse og så vil jeg gå i bikini uten å skjemmes.... (er jo veldig fint dekorert med strekkmerker fra topp til tå, men om magen ikke henger så mye så blir jeg fornøyd)

OG en siste ting, jeg vil trene opp bekkenmusklene mine!! Føles ut som ett håpløst prosjekt, men det er ett mål!!

Håper jeg er "godkjent" for å henge med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så flink du har vært da.. Jeg har vært på slankeren leeenge nå... hehe.. men har så langt ikke gått ned en kg.. Dårlig å slanke meg ja!!!!!

Men begynte idag IGJEN... men nå begynner bryllupet å nærme seg, så nå bare må jeg :o(

Satser på at du greier de siste kg før sommeren da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...