meg og jentene Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Jenta vår, litt over 4 mnd, våkner stort sett bare en gang per natt. Gir henne da mat i mørket, og snakker ikke til henne, og skifter kun bleie hvis helt nødvendig, likevel er hun helt våken etterpå. Er ofte våken en time eller to før hun sovner igjen. Og klarer ikke da å sovne selv, jeg må stryke, vugge, putte inn smokken x antall ganger m.m. Har prøvd å bare la henne ligge for seg selv, men da gråter hun - bl.a. når hun ikke klarer å putte inn smokken m.m. Har, etter tips fra dette forumet, også prøvd å ta henne over i vår seng for å se om hun blir fortere trøtt da, men i natt tok også det ca en og en halv time. Er det noen som har andre tips? Jeg savner så veldig å kunne legge meg igjen for å sove etter ammingen. Greit om det er sånn av og til, men dette har nå vært nesten hver natt den siste måneden, så jeg er litt redd for at dette er en fast rutine hun har innført.. . Blir kjempetakknemmlig hvis noen har lure tips. Har noen ganger lyst til å bare skru på lyset og leke med henne, som hun sikkert hadde blitt kjempeglad for, med tanke på at hun da kanskje fortere blir trøtt, men noe inni meg sier at det ihvertfall er en dårlig rutine å innføre!
nasse nøffen Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 slå i allefall ikke på lyset, da tror hun d skal være sånn.... jeg tror jeg ville forsøkt samme metode som å få dem til å sove om kvelden jeg,,, la henne gråte, inn etter 2 min, 3min og hvert 4 minutt feks,,, hun er nok trøtt, men det er ille kos når mamma duller litt=)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Når kan man innføre slike leggerutiner da?? Hender min jente ligger og hyler når hun blir lagt i senga si, men vil ikke la henne skrike sånn når hun er så liten (5 uker)
nasse nøffen Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 ja, hun er jo veldig lita da,,, de sier du bør starte når de er en 3 mnd,,, faste rutiner, som bad , pysj, roe ned i huset... a 6 mnd, forstår de litt mer, å de tåler ligge å skrike litt, ( merk litt ) noen minutter, så trøst, og noen minutter til...
Babykilo Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Det er nok en fase. Vi har vært der vi og, men det går over. Vi har hatt mange faser av det gode og onde slaget. Det eneste jeg er sikker på nå, er at det sikkert endrer seg snart. :-)
meg og jentene Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2007 Takk for svarene Hvor lenge varte deres fase? Gikk det over av seg selv eller gjorde dere noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå