Gå til innhold

Hjelp,jeg har så vondt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

håper noen kan hjelpe meg...jeg har så vondt i den ene siden på magen,akkurat som skikkelig hold,klarer ikke stå oppreist...jeg er 34 uker på vei,noen sonm vet hva det kan være og om det er farlig...det er så vondt og ømt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det på venstre side eller? Jeg har hatt det sånn lenge... Det er bare babyen som begynner å bli så stor at det gnager litt hvis du skjønner? Det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om.....

Skrevet

Hei...nei det er på høyre side...klarer ikke stå eller gå,gjør sinnsykt vondt,nesten som krampe....

Takk for svar...;)

Skrevet

Ikke sikkert det har noe med svangerskapet å gjøre, kan være nyrestein f.eks.

Du sier du ikke klarer å stå oppreist, det er jo for ille - få deg time hos lege så fort som overhodet mulig...

Skrevet

Viss det er i området ved lysken, altså nede ved magen så kan det være at du har forstrekt dette "båndet" som ligger her. Kan fort skje når en er gravid. Jeg har hatt veldig vondt der i en lengre periode da jeg var i uke 24ca men det gikk heldigvis over til sist! Litt sånn krampe, stikking lignende smerte... Men det er jo vanskelig å si om det er det samme du plages av. Ta en kjapp tlf til legevakten viss du er skikkelig bekymret:) Lykke til!

Ps. viss du har forstrekt dette båndet så er det absolutt ikke farlig:) Det en skal være obs på er jo viss at magen blir hard (kynnere) regelmessig ol...

Skrevet

det kan være ting som ikke har noe med svangerskapet å gjøre. Det kan være nyrene, blindtarmbetennelse osv. Ring legevakta og fortell dem at du ikke klarer å stå oppreist.

Skrevet

Hei og tusen takk for alle svar...men jeg tok meg ett varmt bad og da gikk det plutselig helt over..hehe.Var nok bare en overbelastning,har styra fælt her hjemme de siste dagene,malt soverommet og bakt og vasket til bursdagsselskapet til sønnen min idag...

Men takk igjen...

Klerm

Skrevet

Jeg har også hatt dette de siste ukene, og fikk vite av legen at det bare var sammentrekninger...kommer mest når jeg stresser eller gjør mye....Når jeg slapper av går det vekk!!! :)

Skrevet

Dette høres ut som slutten på mitt andre sv.skap. I uke 36 fikk jeg plutselig forferdelig vondt i siden(e) av magen. Klarte ikke å røre meg. Lå rett ut på sofaen og gråt. Etter to dager ble jeg innlagt på St.Olavs hospita. De var redd for både blindtarmbetennelse og tarmslyng. Etter to dager, ble jeg skrevet ut igjen. Men på kvelden var det like ille, og jeg ble lagt inn igjen. denne gangen satten de i gang fødselen i tilfelle jeg måtte opereres. Med en gang de tok vannet, kjente jeg at smertene ble mye bedre. Etter en super fødsel som varte i 2,5 timer, kjente jeg ikke mer til smertene. Trolig var det livmorbåndene som var blitt forstrukket.

Fikk det ikke slik i neste sv.skap,men jeg er en del plaget med strekk i båndene i dagliglivet nå som jeg venter fjerdemann. Har hatt det slik alle gangene,men håper jeg ikke blir slik som jeg ble den gangen igjen.

Lykke til!

Skrevet

Det kan være babyen som ligger og trykker på ene siden av magen jeg har det sånn hver gang han legger seg på siden (har stor gutt i magen) det gjør grusomt vondt! Hvis du er usikker/urolig så ringer du føden og snakker med dem det skal ikke være vondt i magen uten grunn og det er bedre med en sjekk for mye enn en for lite.

Lykke til, fortell hvordan det går videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...