Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322402 http://www.naaf.no/Fakta/Astma/ skatten vår hadde RS bare 1,5 uke gammel, og jeg er nå kjempelei meg siden dette kan utløse astma på henne. Alle legene sa hun kom til å bli helt frisk, men tydeligvis løy de.. Hun er bare 14 uker nå, men jeg prøver her likevel... For tidlig å si noe om astma...
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Vi har heldigvis sluppet RS-viruset, men kjenner noen som har det.. Som du skriver - det KAN utvikle astma. Og de jeg kjenner fikk astma - da barneastma - og vokste det av seg og er helt medisinfri nå. Hvorfor løy legene? Fordi de ikke har sagt at det kan utløse astma? Vel... Om hun en gang får astma, så er det heller ikke sikkert det kommer av at hun hadde RS-virus vil jeg tro. Dessverre er hele livet fult av farer og skummelheter, og like fult klarer vi ikke 100% å garantere oss mot noe av det. Vår oppgave er å gi ubetinget kjærlighet, veiledning og hjelp framover i livet, så får vi bare møte problemene og utfordringene når de kommer
Cat.68 Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 jenta vår hadde Rs-virus og ble innlagt da hun var 3 uker pga den. Hun har lenge slitt med ettervirkninger av den med tett nese og ofte luftveisifneksjoner. Rs kan føre til astma men det kan bare være at det tar tid før det slipper taket.
Maia mor til 4 Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Både og her. Eldste jenta mi hadde RS som helt nyfødt og har ingen astma plager. Men minste tulla hadde RS 6-8 uker gml og har astma plager. Nå har hun nettopp vært innlagt for RS for andre gang og jeg fikk klar beskjed om at hun absolutt er i faresonen både for astma og allergier. Foreløpig har hun ingen allergier (nettopp testet) men faren økte betraktelig siden hun nå fikk så kraftig RS på nytt. (13,5 mnd)
tvilling73, 05/07 Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Tror ikke du skal bekymre deg nevneverdig. Det som kommer det kommer vett du! I vår vennegjeng vet jeg om 3 unger som fikk RS før de ble året og alle 3 fikk astma. Den siste som fikk det var nesten 18 mnd når han fikk astma. Men en kan få astma uten RS også.. To av de hadde eldre søsken som gikk i barnehagen, de er jo smittebærere av RS, men får ikke sykdommen selv... lite å gjør med det.. Vår jente var født i desember 05, og da fikk vi opplyst på ""Nyfødt" at det var RS-virus år. Det er ca annet hvert år. Vi fekk beskjed om å holde oss unna kjøpesenter de første 3 mnd, og ellers store samlinger med mennesker. Alltid noen som hoster. Hun har heldigvis ikke hatt RS, men vi var utrolig nøye med hygiene og hvor vi gikk.. Min søster er lege og hun gav meg noe steriliserende gelè nettopp. Får det på apoteket. Vi fikk ikke lov å ta i hennes baby på 11 uker før vi hadde brukt den. Her måtte alle vaske seg på hendene før de tok i vår da hun var mindre. Kjøp gelèen! Den var super. Fin å ha i stellevesken
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 hva er symtomene på RS virus, og er det hvis man får det før man blir ett år at det kan gi astma???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå