Gå til innhold

forslag til kreavtiv dåpsgave??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hilsen vordende fadder. som har lyst tïl å finne en morsom gave.

Fortsetter under...

Skrevet

Liten rosemalt stol med babyens navn og kanskje dåpsdato på, som barnet kan sitte på når det blir litt større.

Malt kopp eller tallerken i porselen.

Ei venninne av meg fikk en boks som det var plass til 4 bilder på (en på hver side), så var det gravert på lokket og det fungerte som et smykkeskrin, i tillegg kunne du vri den rundt, så den var en spilledåse!! Den var kjempefin!!

Skrevet

Håndmalt stol med navn og fødselsdato på (se malurten.no, der har hun kjempesøte Ole Brumm motiv :o) koster ca 800,- tror jeg)

Jeg fikk tidenes kuleste dåpsgave, og alle syns den er utrolig festlig; et barnevognsskilt! Sjekk ut på barnevognskilt.no, kjempefine!!

Skrevet

Aksjer... det fikk Håkon av sine besteforeldre. Litt pludder å få i stand, men sikkert artig for han om noen år..

Skrevet

Hva med et (lite) maleri med motiv som fungerer i alle aldre? Kjøper du et originalt maleri vil det i tillegg stige i verdi med tiden.

Vet av enkelte som har gitt bort tobb medlemsskap i dåpsgave. Praktisk når barnet senere i livet vil inn på boligmarkedet!

Skrevet

datteren min fikk en kjempe fin box som det står min dåp på...den er malt i et fint mønster, så har vi tatt vare på alle dåpskortene hennes...og noen små ting, som figuren på kransekaken osv..syns den er veldig tøff..den er kjøpt i utlandet...så vet ikke om du får kjøpt en her..men er du flink å male så kan du jo male den

ellers så syns jeg sånn vognskilt er tøft

Annonse

Skrevet

Jeg fikk den første smokken til dåpsbarnet. Så gikk jeg til gullsmeden og fikk den sølv-forgyllet. Hun har satt den i en dyp ikea ramme. Kjempe fint.

Skrevet

www.babydesign.no

Veldig masse fint der..

: )

Skrevet

Bøker synes jeg er en fin dåpsgave.....

Eventyrbøker spesielt kanskje....

Skrevet

En fin boks av et salg med lås/hengelås på. Så maler du en liten skrift opp eller noe i den duren som sier gratulerer med dåpsdagen og at nøkkelen fåes til konfirmasjonen.

Inni ligger en gave, for eksempel en ring. Kan jo ikke brukes av babyer eller små barn likevel..

Leste om ei som hadde fått det (mener det var her inne), synes det var morsomt=)

Skrevet

Hmmm.... Hva med årgangsvin som kan lagres... Da kan dåpsbarnet ha noe å glede seg til på 18 års dagen, eller den dagen han eller hun gifter seg.... Garantert å være alene om den gaven....

Skrevet

datteren min fikk folkeeventyr bok. veldig kjekt fktisk. det er jo eventyr som fungerer i mange år.

Skrevet

jeg er fadder til en liten jente og til henne ga jeg et medlemskap i bob og vestbo slik at hun vil ha et lavt nummer da hun blir gammel nok til å kjøpe seg bolig.

ellers har jeg brodert slik dåpsklokkestreng med navn,fødselsdato,lengde og vekt ved fødsel og dåpsdato

billig men litt arbeid å lage men liker det:)

Annonse

Skrevet

jeg brodderte inn navn og dato på en smekke, får kjøpt både smekker, håndkler og morgenkåper til baby på hobby butikker, så kan du sy eller brodere på navn osv selv...kjempe fin gave :)

Skrevet

Hva med en temagave da? F.eks kopp,fat og dyp tallerken i et motiv fra en Torbjørn Egner fortelling, boka med fortellingen og cd med Torbjørn Egner fortellinger og sanger.

Skrevet

Vel. jeg er kanskje litt idealistisk av meg, men neste gang jeg skal i dåp eller gi en babygave tror jeg at jeg skal velge og vrake av alle hjelpeorganisasjoner som fins... Ved å betale en liten sum kan man jo sørge for skolegang og mat til et barn i 3. verden for eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...