frkutålmodig Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har fått lungebetennelse, og er såå dårlig. Høy feber, hoster så det river i kroppen.. fått pencillin, og er nødt for å ta paracet.. er dette bra for bebin??
Jente1980 Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Ingen fare med paracet!! Det er ibux man skal holde seg unna i svangerskapet:) God bedring til deg! Jeg er selv syk, har hostet i 3 uker nå... hoster til jeg spyr, er helt ferdig, men ikke feber... Krysser fingrene for at det kommer seg snart, og at det ikke utvikler seg til feks. lungebetennelse... Kjedelig å være gravid og syk...
frkutålmodig Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2007 God bedring til deg også!! Man synes jo ekstra synd på seg selv når man går rundt med en stor tung mage, og tillegg blir kjempe syk :-(
mamma til yalisa Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Stakkars, føler med deg. Vært syk selv i over en uke. Legen mente det kunne være lungebetennelse, men hørte ikke noe når lyttet til meg. Fikk ikke pencillin da, selv om jeg hadde høy CRP :-( Så jeg har tatt paracet (måtte nødt), hostesaft og nesedråper. Men må innrømme at er bekymret for babyen. Har hostet så kraftig, og alle de medesinene. Synes hun er så rolig blitt også i forhold til hva jeg er vandt til. Men det kan jo være at det er mindre plass inni der? Men må jo nødt å ta noe. Hode sprenger, tett i hele hodet og ørene føles at sprenger snart. Trodde jeg var litt bedre jeg, men nei :-( Håper pencillin hjelper deg. Jeg skal til legen i morgen, og blir nok bare sykemeldt videre :-( Skulle gjerne blitt bra jeg da
Asteri, termin 3. februar Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Da er vi flere. Veldig kjedelig å ha lungebetennelse når det er 13 dager til termin. Håper bare frøkna har vett nok til å holde seg der inne litt til. Klarer ikke å føde når jeg har det sånn her. Jeg og går på penicilin og tar paracet. Ikke farlig for babyen, sier legen.
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Huffamei, kjipt kan jeg tenke meg. Jeg har også måttet ta pencillin pga bronkitt/infeksjon i luftveiene...legen ga meg en type pencillin som er helt trygg for bebiser, og det har vært livlig i magen hele tiden mens jeg har gått på kuren (ferdig i går), så tror ikke du trenger å bekymre deg. Paracet eller heller ikke farlig så lenge du tar normale doser God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå