meg og novemberjenta Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Småen har mye puss i øynene alltid, både stivnet og "klissete" som av og til klistrer litt igjen øynene. Hun har hatt det fra hun var et par uker gammel, og er nå snart to måneder... jeg synes jeg er en fryktelig dårlig mor om jeg har latt henne gå med øyekatarr i 6 uker, men noen sa det var vanlig med mye puss... men jeg vet ikke... Kan i så fall øyekatarr gå over av seg selv? Øyet er ikke rødt, men som sagt mye puss og det vesker fra øyekrokene og renner dråper nedover mot øret av og til.
Guttemamman:-) Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Gutten min hadde også det, alle sa det var helt naturlig på de små. Men hs tok prøve av det, og fant noen lumske bakterier. Fikk resept på øyedråper av legen, og etter ei uke var han helt bra. Så ville ha sjekket det ut var jeg deg....
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Katarr går normalt over av seg selv etter et par uker. Når det går lengre tid, bør det undersøkes.
simbamamma Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Du kan også dryppe øynene med mm noen ganger om dagen. Hvis det ikke blir bedre etter noen dager, ville jeg tatt kontakt med hs/lege. På sønnen min var det kun mm som skulle til, men husker ikke helt hvor lang tid det tok før det ble bra.
♥@nette med prinsessene♥ Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Dette høres ikke ut som øyekatar... Hvis babyen har øyekatar er det hvite i øynene også rødt i tilegg til at det renner puss... Men hvis derimot det hvite er hvitt og det renner mye puss høres dette ut som tette tårekanaler... Dette hadde min datter også og dette er noe de vokser av seg. Det du kan gjøre for å hjelpe til er å ta en bomullsdott og på en måte trykke litt hardt mens du stryker den langs øyet.. da masserer du tårekanalene og stimulerer de til å åpne seg skikkelig... Ikke kjempe hard men bestemt slik at det har noen effekt
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Gutten min hadde det fra fødselen og fikk salve da han var 6 uker. Det hjalp heller ikke, men han ble kvitt det i syden da han var 3 mnd. Det var slitsomt, vi måtte bruke saltvann og pads minst 10 ganger pr dag....
*tigerlilly* Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 gutten min ar hatt det samme siden han var født, nå er han 2, 5 mnd. Så lenge det hvite på øyet ik er rødt er det ikke noe som trenger behandling sier dem til meg. Så jeg drypper morsmelk og vasker det bort med det.
Mauritius:) Skrevet 21. januar 2007 #8 Skrevet 21. januar 2007 Høres mer som tette tårekanalen enn øyekararr. Jenta mi fikk akkurat det samme som din, brukte ingenting jeg, legen sa at det skulle over av seg selv, det tok 7 mnd før den åpnet seg. Lillemor hadde mye puss hun også og den ene øye var aldri tørr. Jeg brukte våt bomull for å fjerne væsken.
Hufsla Skrevet 21. januar 2007 #9 Skrevet 21. januar 2007 det kan være tette tårekanaler dersom hun ikke er rød i øynene. De vokser det spm regel av seg, men junior her måtte operere de opp. Da fikk han narkose, og de stakk inn et lite rør. Legen sa at det kunne tette seg igjen, og at de da ville legge inn dren, men det har vi heldigvis sluppet.
glad_jenta Skrevet 21. januar 2007 #10 Skrevet 21. januar 2007 kan være trange tårekanalen.det hadde min sønn de første 2 mnd. prøv å masser litt ved siden av øyet der det er verk.går over av seg selv:)
glad_jenta Skrevet 21. januar 2007 #11 Skrevet 21. januar 2007 hehe jeg mente tette da:P mm kan du å prøve å sprute på
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 21. januar 2007 #12 Skrevet 21. januar 2007 Som de andre sier, jeg har hørt fra hs at så lenge øyet ikke er rødt eller øyelokket er hovent så kan det nærmest være en normaltilstand pga tette eller trange tårekanaler. Jeg har også fått dette på min for 3 dager siden, jeg skyller øyet hver dag med sterile saltvannsdråper for å rense og fjerne pusset. Det var bare fint sa hs. Fjerner jo ikke problemet men greit å renske opp litt syns jeg. Her er det litt opp og ned hvor mye puss som kommer, ikke like mye hele tiden. Men han er ofte veldig våt i øyet, og det renner litt iblant. Så lenge det ikke er rødt eller hovent skal det være ok. Men hs sa at hvis øyet blir helt gjenklistret skal man gå til lege. Jeg tror jeg kommer til å be legen teste det dersom det ikke går over innen rimelig tid..selv om han ikke er rød eller hoven eller gjenklistret nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå