Gå til innhold

Hvem her tar fortsatt folsyre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i min 14.uke og jeg tar fortsatt.

Tenkte jeg kunne fortsette når jeg har igjen endel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal nå tømme glasset, like godt! Legen min sa det ikke kunne skade, iallfall.

Er i 15.uke. Har kanskje tabletter til 2-3 uker til.

Skrevet

Dyttet opp et innlegg fra tidligere.. Jeg fikk beskjed av legen å slutte etter 12 uker. Har ei venninne som fikk beskje av sin lege å slutte før uke 12, så det er litt ulik praksis. Tror min venninne hadde høy verdi av folsyre. Jeg hadde ca 37 da legen sjekket det på første kontroll. Kanskje det var derfor han ville jeg skulle slutte. Verdien skal bare være over 5,9

Skrevet

Takk for at du dyttet opp det innlegget, Askepott!

Så mange ulike svar som legene gir da!! Hm...ikke lett å forstå seg på..tror jeg tar det litt til ihvertfall..

Skrevet

Jeg tar gravid-tablettene, de har både folsyre og mye annet. Jordmoren sa jeg kunne like godt ta det hele svangerskapet. Vanskelig å vite hva man skal gjøre, vil jo ikke ta "for mye" av noe heller og har et rimelig normalt kosthold ellers og er glad i grønnsaker.

Skrevet

Det er anbefalt å ta folsyre gjennom hele svangerskapet!!

Skrevet

jeg tar også "Gravid", og den inneholder folsyre. Kommer sikkert til å ta de multivitaminene hele svangerskapet :)

Skrevet

Jeg har hørt at det ikke ar anbefalt å ta Folsyre lengere enn uke 12. Man bør ikke få for høy verdi av folsyre!!!!!

Hvor har du blitt anbefalt å ta det gjennom hele svangerskapet?? Kan det være for at du har lav verdi av folsyre da?men at det ikke gjelder alle andre?

Skrevet

jeg spurte på apoteket.er ikke skadelig å ta folat lengre..tar også de gravid tablettene.jordmoren sa også at det ikke skader...

Skrevet

Jordmora mi sa at eg kunne halde fram så lenge eg hadde tablettar igjen.

Skrevet

Jeg tar Gravid vitaminer fra Nycomed og der er det jo folsyre i. Synes disse er greie å ta da jeg får i meg alt jeg trenger. + at jeg tar omega 3 da...

Skrevet

Kan også nevne at jeg fikk beskjed på apoteket om at det ikke var noe i veien for å fortsette å ta folsyre selv om jeg er over 12 uker. Det eneste jeg har fått beskjed av legen min å være forsiktig med å ta for mye av er A og D vitaminer, siden disse er fettløselige. For mye av disse kan være skadelig for fosteret. Derfor fikk jeg beskjed om at jeg burde ta omega 3-tilskudd uten disse vitaminene dersom jeg tok multivitaminer med A og D-vit.

Skrevet

Jeg har så lave folsyre verdier at jeg er blitt oppfordret til å ta det lengst som mulig.

Skrevet

Jeg tar også "gravid", fikk beskjed av legen om å slutte med det når jeg hadde vært på ul i uke 17\18. Omega 3 skulle jeg derimot fortsette med, sikkert ikke farlig å fortsette med det hele svangerskapet. Det kroppen ikke trenger tisser man vel bare ut uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...