Mandragora Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 heisann, er det mange her som er flinke å trene/gå turer i 3.trimester? Kan ikke si jeg føler meg så veldig "smidig" og spretten om dagen, så har ikke akkurat løpt ned dørene på treningssenteret i det siste eller gått så mange turer, og har så dårlig samvittighet for det!! :-) 33 uker på vei.
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Kan trøste deg med at du IKKE er alene. Hadde liksom planer om at siste trimester skulle jeg være flink å gå turer etc, men så mangler motivasjonen for å kle seg og komme seg ut når man må gå alene:-/ MÅ skjerpe meg, heldigvis så skal jeg ut snart og gå¨tur med mann og sønn i marka, må passe på før jeg bli velteklar;) (les alt for mange kg *ler*).
Vriompeis Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 jeg valgte å trene frem til jul på treningssenter. da syntes jeg at magen var så stor at det ikke gjorde seg helt å velte seg opp på en spinningssykkel:) men jeg savner det virkelig!!! hva kan man egentlig gjøre når det er snø og glatt? den nervøse trippinga på veien for å unngå og ramle, er vondt for bekkenet. en svømmehall er ikke der jeg føler meg mest vel for tiden... men jeg drømmer om en skikkelig treningsøkt!!! med en voksende kropp og mere og mere bedagelig livsstil føler ikke jeg meg så "fresh":) men jeg savner mest overskuddet jeg får av å være mere aktiv!!! noen tips? har ikke så god selvdisiplin, men har lurt litt på den DVD trim for gravide med Kari Jaquesson... noen som har prøve den? tror mannen min hadde fått slag om jeg begynte å sprette rundt sammen med ho i stua:) 6 uker igjen!!!!
Mini-me:) *gravid* Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Heisann!!! Jeg trener vekter stort sett! Pleide å gå masse tur også, men måtte gi meg med det for noen uker siden pga MASSE kynnere. Men det ser ut til at styrketrening går bra. Har trent 2-3 ganger i uka gjennom hele svangerskapet, er i uke 39 nå. Er egentlig litt stolt av meg selv:) Trener self. ikke så hardt som jeg gjorde før sv.skapet, men driver med "vedlikehold"! Syns det er deilig!! Prøver også å gjøre øvelser som jeg finner i "gravid-bøker", som skal forberede kroppen til fødsel, men om det funker.....? Har lite å gjøre på om dagen!!!
snartmammapåny Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 jeg prøver å gå en liten tur hver dag. Litt unnasluntring i helgene, men iallefall hver hverdag;) Om den ikke blir så lang så er ikke det som er viktig, det er friskluften og bittelitt bevegelse som er målet. Begynte med dette ettter jul, så er ganske nytt, var et nyttårsforsett hos meg å gå mer, så holder ut fortsatt. Men noen dager er det tongt, glatt føre og bekkenløsning er ikke helt på lag. Den lengste og tyngste veien er ut i gangen og på med klærne da:)
Mandragora Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2007 flinke dere er :-) enig i at det er dørstokkmila som er den lengste, utrolig godt å komme seg ut når man først har fått på seg klærne og kommet seg utfor døra :-)
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 Det har blitt mindre og mindre for min del ettersom jeg har kommet lengre ut i 3.trimester...til å begynne med var jeg til svømming to ganger i uken og gikk så mye jeg orket hver dag (ikke spess mye det da pga bekken) men har vært så sliten i det siste så nå er det nok en stund siden jeg har gjort annet enn å gå 15 min tur eller gjort noen enkle øvelser hjemme...er i uke 39 nå.
Nr3 fikk en gutt Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 Eg danser eg...e instr i hip hop og originalkoreografier (MTV) og det går helt fint. Ser skikkelig teit ut me magen,og "jenten`mine" flire av meg,men d¨e bare morsomt synes eg. Eldre/generasjonen over meg kommenterer dette,og sier eg må ik gjøre dette lengre(de synes d ser skadelig ut førr babyen),men sjøl om eg kjenne d e litt tyngre enn førr 14 daga sia så heng eg fortsatt me,så.... e i uke 33....
stirog Skrevet 22. januar 2007 #9 Skrevet 22. januar 2007 Jeg er i uke 34 og trener fortsatt på treningssenteret; spinning, step, aerobic og styrke. Formen varierer, enkelte ganger føler jeg meg sterk og sprek, mens andre ganger er kroppen veldig tung og bevege. Jordmor og lege er begge positive til at jeg gjør dette, så da håper jeg at belønningen kommer både i forbindelse med fødselen og etterpå!
nr.2 i februar Skrevet 22. januar 2007 #10 Skrevet 22. januar 2007 er i uke 37, og har nettopp bestilt meg en sånn Orbitrek. Mest tenkt til bruk etter svangerskapet, men skader vel ikke å ta noen små økter før fødsel også.. Har blitt veldig dårlig med trening i sv, men har en 2-åring i huset, så kan ikke bare legge seg til på sofaen når man føler for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå