Gjest Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Hei Jeg har en på snart to år som har begynt å hoppe ut av sprinkelsenga. I går fant jeg han hylende på ryggen på gulvet. Ikke spesielt moro. Vi har en vokseseng klar til han, men vi har bare en enkel skumgummimadrass til den og jeg vil gjerne at han skal ha en ordentlig madrass. Problemet er målene på senga, den er nemlig 90cm bred. Jeg skulle derfor hatt en madrass som er 90cm bred og rundt 150cm lang (pluss minus. Senga er 135cm på det korteste). Jeg synes det er litt voldsomt å gå rett på en 2 meter lang seng. Da er jo poenget med voksesenga borte. Noen som vet om det finnes madrasser med slike mål?
3barn+en spire. Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 de har vel det på jysk;, bor du i bergen?
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Mulig de har det på Jysk. Jeg har sett juniormadrasser med riktig lengde, men de er bare 75cm brede... Bor ikke i Bergen.
Monemokk Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Kjøp deg en madrass på jysk (de hjelper deg å finne riktig fasthet) Så skjærer du av det du ikke skal bruke. Skumgummimadrasser er ikke så dyre, så neste gang du skal utvide senga kan du kjøpe ny. Sånn ville jeg gjort det iallefall.
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Poenget var å unngå skumgummimadrass. Men det spørs om vi må bruke den skumgummimadrassen vi har og evt. kjøpe en god overmadrass.
Monemokk Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Sorry, leste innlegget ditt litt kjapt ja.... Overmadrass er jo en god ide, og de kan jo lett vaskes. Vi tenkte også på annen madrass til gutten vår, men etter å ha rådført meg med andre foreldre valgte vi likevel skumgummi. Dette fordi når ungene er så små, så skjer det av og til uhell, det være seg at ungen spyr eller tisser i senga. Og da blir det litt irriterende at madrassen blir ødelagt etter noen uhell (spesielt lukt). Da kjøper vi heller ny skumgummimadrass når det trengs. Har ikke gjort det ennå (brukt storseng i 8 mnd) Vi kommer til å kjøpe en dyrere madrass når junior er rundt 5 år tenker jeg, regner med at tiden for uhell er over da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå