Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vi i gang, vi holder på med prøverør.. eller jeg er på dag 6 av tabeletter som jeg måtte ta for å få tebake mensen, dei skal jeg ta i 10 dager, så får jeg mensen på dag 13, altså neste søndag. Da må jeg vente 20 dager før jeg begynner på behandlingen med prøverør.. jeg både gruer og gleder meg, e så redd for å feile nåk en gang, e så redd for nåk et nederlag. men samtidig er det så spennende og jeg kjenner att jeg fylles opp av håp.. ;) Men er det noen her som har PCOS og har blitt gravide med prøverør? Lurer litt på prognosene, føler ingen blir gravid med prøverør lissom.. Takknemlig for svar.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hvis det er kun pga pcos dere har prøverør, har dere statistisk sett høyere sjanse enn par hvor mannen har dårlige svømmere til å bli gravid.

ca 30% sjanse sier man generellt for ivf/icsi

Skrevet

Og så kommer det litt ann på hvor mye du veier.. Overvektige har generelt dårligere sjanse for å bli gravide enn normalvektige..

Lykke til og håper spira sitter:)

Skrevet

Heisann raaagna!

Jeg har pcos og mannen min har veldig lav sædkvalitet, men her sitter vi da, med verdens hærligste gutt, som nå er blitt 2 mnd.

Åh, jeg fikke helt kilinger i magen når jeg leste innlegget ditt. Synes ikke det er så lenge siden selv jeg holdt på, men jammen er det ett år siden alt....

Vi har vært veldig heldige, for vi klarte å treffe på første forsøk. Eller nesten i hvertfall, for ved første kur så fikk jeg "bare" 2 egg, og ingen av dem blei befrukta. Og så lenge dem ikke satt egg inn igjen, så teltes det ikke som et forsøk.

Men ved andre gangen jeg fikk nesespray og sprøyter, så hadde jeg 15 egg. 11 av dem blei befruktet, og seks av dem kunne de fryse ned + det ene jeg fikk satt inn.

Jeg hadde heller ikke det helt store håpet med at jeg skulle bli gravid på første forsøk, så jeg skal si deg både latter og tårer satt løst når jeg leste av testen!

Jeg fikk beskjed fra min gyn. at vi hadde 70% sjanse for å klare det, og det er jo i grunnen ganske mye da. Så heng deg på det håpet du også.

Så kjære deg raaagna, det ER noen som blir gravide med prøverør. Ganske mange også faktisk.

Jeg vil i hvertfall ønske deg/dere MASSE lykke til med prøvingen. Det går nok bra skal du se.

Og går det ikke på første forsøk, så har dere 2 forsøk til :o)

Skrevet

Hei Ragna!

Skriver til deg fordi jeg kanskje selv også må gjennom prøverør...

Skal igang med fjerde og foreløpig siste Pergo-kuren nå, men håpet på at det skal klaffe har egentlig bare blitt mindre for hver kur.

Nå ser jeg for meg at vi sikkert må ha prøverør for å få det til. Samboeren min har gode svømmere, men det er jeg og pcos'en som er problemet.

Ble faktisk gravid etter første pergo-kuren i sommer, men mistet igjen desverre. Har mistanke om 3 tidlige SA før det også, så jeg er litt redd for at egget har problemer med å feste seg.

Hvor lenge prøvde dere, før dere ble henvist til prøverør?

Er det lang ventetid?

Hvor mye koster det?

Er det vondt når de tar ut eggene?

Ønsker dere riktig lykke til :)) Håper det klaffer for dere nå!!

klem

Skrevet

Hei

Jeg har PCO og ble gravid ved prøverør (3.gang). Det er viktig å ikke gi opp håpet, men se på de tre forsøkene som en helhet og veien å gå. Du kan jo også få fryseforsøk i tillegg hvis du får flere egg av god kvalitet. Det er en tøff prosess å gå igjennom, men det er absolutt verd det. Jeg sitter nå med to herlige babyer på 6 mnd. Jeg måtte også gå på medisin får å få tilbake mensen før jeg startet på prøverørshormonene.

Til deg Elise28:

Ventetiden kommer an på hvilket sykehus dere skal bruke. Vi ventet ca 3 mnd fra vi søkte til vi var igang med medisinering.

Det er en egenandel totalt på 18.000,-. Resten dekkes av trygdekontoret.

Det var litt vondt da de tok ut eggene, men jeg fikk bedøvelse så det gikk helt greit.

Lykke til !!

Skrevet

Er egenandelen blitt 18.000,-? Den var nemlig på 15.000,- når jeg gikk på medisinene i fjor...

Skrevet

Hei alle sammen, og takker for svarene deres:)

Nå er det 3 dager til mensen ska komme, og eg gleder meg til å komme i gang med forsøket. mistet for 16 mnd siden jeg, va da eg fant ut att eg hadde PCOS, etter det har vi prøvd å bli gravide. har barra hatt 1 pergokur, men har hatt en laaang hormonkur før. ikkje noe spesiel ventetid her. egenandelen er på 15000 her..

Hååååååpa på att spiren sitter denne gang..

Skrevet

Det var vel 15.000,- i egenandel (medisiner, reise osv) og 3000,- til sykehuset i tillegg.

Skrevet

Ja stemmer det. Glemte de 3000,- jeg da.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...