Gå til innhold

"Gode råd" fra helsesøster


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Var på kontroll der tidlig denne uka. Veide snuppa, og hun er 66 cm og 8900 gram(!) Hun var 3090 gram ved fødsel, så hun har vokst fort og er en skikkelig plugg. Hun har blitt sånn stort sett på morsmelk, har gitt henne fra noen teskjeer til en kvart porsjon grøt på kvelden som påfyll til pupp fra 4 mnd.

 

Tror jeg har fløte i puppen jeg! :-)

 

Men nå ville helsesøster "slanke henne". Hvordan? Jo - gi henne tre måltider fast føde om dagen og gi vann til - ikke pupp, for det blir hun tjukk av!

 

Flere som har fått "gode råd" fra hs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det hørtes rart ut ja! Babyene er jo så forskjellige. Kan umulig være noe galt i å gi pupp. Det er jo det som er naturlig for babyen. Må nok gjør det som føles riktig for en selv og ikke hør på alle rådene en får hele tiden. Folk sier mye rart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Man blir IKKE overvektig av morsmelk så er det sagt! Når barna blir mer aktive blir de slankere igjen. Gutten min var 3370 da han ble født og veier 9515gr.Og det er også så og si på morsmelk!

Ikke hør på helsesøstra di:) Mener jeg iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir oppgitt jeg og. Barn på denne alderen skal da ikke slankes. Greitt nok at hun er stor, men ikke unormalt stor synes jeg. Synes også det høres rart ut at du får råd om å knipe inne på morsmelk, hun får jo mange fordeler av å få morsmelk fremdeles........ *rister på hodet* Nei, stå på og drit i HS alvorlig talt.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da et merkelig svar da.....

Har også hørt at de som får beskjed om å slanke babyene sine må nattavvenne...

 

Greit å innføre fast føde altså, men nekte en unge pupp???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går virkelig ikke an! Dummeste jeg har hørt, HS gir ikke alltid gode råd. Fortsett som før, du, husk at det er du som kjenner barnet ditt best. Jeg har også fløte i puppen, herlig med sånne små babyer som ser ut som de har fått skrudd på kroppsdelene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg kommer ikke til å følge det rådet! Det hørtes helt bak mål ut! Det hun ikke vet er at jeg er (snart) godkjent ammehjelper, og tror mer på annen forskning ang spedbarnsernæring. Gadd ikke si noe da, bare nikket der og da, men kverulanten i meg hadde virkelig lyst til å kmmentere hvor dumt det hørtes ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ??! Albert var 8680 g og 67 cm når han var 5 mnd, og jeg fikk ikke beskjed om å slanke han.. Ho kommenterte en gang at han hadde lagt på seg mye, og at vekt kurven har føyket i været, men sa ikke noe om slanking.. Han får 3 faste måltider om dagen, men ikke hørt noe om å kutte ut pupp.. Men han vil ikke ha så mye pupp lenger da.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ler jo bare av det hele da.Morsmelk er da mye lettere å gå av seg enn fast føde. Dessuten synes jeg det bare er bra at hun har litt å gå på jeg. Du har en stor baby du også ja! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med litt å ta i også synes jeg:) Er så nydelig så:) En gammel dame sa her om dagen: " Han er så tynn og blek så" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA! Min farmor, Ingrids oldemor, sier også det: "Får hun nok mat da, jeg synes hun ser så tynn ut!" Jeg synes beina er så herlige jeg - det er de jo på alle babyer da - som du sier; godt å ha litt å ta i! :.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...