Gå til innhold

Er det noen her som har seint utviklede unger??


Benni-min

Anbefalte innlegg

Leste et annet innlegg lengre nede om hva ungene kan, og de kan jo så myyye. Er det noen som har unger som ennå er baby? Dvs at de ikke gjør så mye ennå?

Benjamin kan nå rette begge hender fram hvis vi holder en like foran han.Han må da ligge på mykt underlag, ikke gulvet. Han kan nå ligge på magen og få armene fra å ligge langs kroppen og ta dem fram selv. Iallefall ofte gjør han det. Han er flink å holde hodet oppe når han ligger på magen så lenge vi legger armene tett inntil kroppen så hodet får hvile litt.

Han har så smått begynt å rekke armene fram hvis vi spør om han vil komme. Så kan han smile og le, og det gjør han hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har jo kommet langt nå da heidija :)

Er jo ikke lenge siden du skrev at han kunne bare ligge oppbygd av dyner??!! Så han har jo hatt kjempeutvilking de siste ukene!!!

 

Og dessuten tar han sikkert de andre igjen snart :) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han har kommet seg. Han ligger ennå i reir på gulvet. Får ikke ligge rett på gulvet på rygg. Litt på magen. Vi får besøk av fysioterapeut hjemme nå en gang pr uke,så det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Heidija,

et innlegg fra deg angående Benjamin var det første innlegget jeg leste her på Juli klubben. Jeg husker jeg ble så rørt da jeg leste det. Selv om han er litt senere enn gjennomsnittet så er det jo utrolig bra at dere er i gang og har oppdaget hva som er feil slik at dere kan rette det opp.

 

Emma hadde fått KISS under fødselen. Nakken hennes hadde låsninger og hun kunne ikke se rett over til høyre eller bøye hodet fremover... Jeg var ikke klar over noe ettersom jeg la henne på magen og hun lå der så fint med hodet opp. (Lite viste jeg at hun ikke var i stand til å legge hodet ned når hun lå på magen). Ved 3-måneders kontrollen prøvde de å dra henne etter armene når hun lå på ryggen og hodet hennes dinglet bakover.... Jeg så at helsesøster var bekymret uten at hun ville si så mye og vi fikk henvisning til fysioterapeut.... Jeg følte meg som verdens dårligste mor da det gikk opp for meg... Hadde snakket med fysioterapeut allerede på sykehuset som først så at hun hadde muligens låsning og som så sa at nei hun var nok helt fin... Og hun skrek en del, gulpet MYYYE og laget mange lyder, men ikke de "riktige" lydene. Hun lå også veldig "rakt" og bøyde ikke bena opp mot kroppen.. Kunne ikke si agyyyy som de vist alle skulle si etc... Tror man er programmert til å få dårlig samvittighet som mor uansett når slike ting skjer.. Jeg har ingen erfaring med barn fra før av og hadde ikke plukket opp signalene som jeg iettertid er klar at var der...

 

Ialleflall, jeg gikk ut og kjøpte emma bl.a en babygym som stimulerte henne til å løfte bena og bevege seg rundt litt... Vi kom oss til fysioterapeut som først sa at emma så egentlig fin ut, men jeg hadde tatt bilde av Emma sovende i KISS stillingen så vi fikk henvisning til manuell terapeut direkte...

 

Vi startet behandlingen i desember... Allerede etter første behandling merket jeg stoor forskjell.. Spesielt på tungebåndet, samt at hun nå var i stand til å se etter hvor lyder kom ifra etc... Jeg har brukt mye tid på å stimulere henne og trene henne og har kjøpt en del leker for å passe på at hun har stimuli til å trene...

 

Nå er hun nesten helt fin. Hun var ganske skjev i kroppen og var formet litt som en banan når hun lå på ryggen og høyre side var svak og mindre utviklet. De siste to ukene har jeg prøvd å ha henne liggende på magen 1 time om dagen om mulig og nå er hun nesten ikke skjev lenger... Hodet hennes var alltid tiltet til høyre men nå er det mer i sentrum og håret i nakken har begynt å vokse ut igjen... Vi skal tilbake til behandlign til uka, men jeg tror kanskje det blir siste gangen inntil videre iallefall.

 

Huff, dette ble litt langt. Men poenget mitt er at selv om det har vært en del problemer så har iallefall Emma utviklet seg med rakettfart etter at hun fikk hjelp, så du skal se at det går mye fortere med benjamin enn det du hadde trodd.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...