Gå til innhold

Noen som har erfaring med Bugaboo Gecko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ser litt paa den nye Bugaboo Gecko vogna, og dersom vi kjoeper Bugaboo blir det nok den selv om den har litt mindre ekstra-ting enn Frog og Cameleon. Har funnet en butikk her i USA som selger den til 600 dollar, og selv om det er litt i droeyeste laget er det en pris vi kan vurdere. Cameleon har vi funnet ut at blir litt dyr for oss (den koster godt over 800 dollar) og Frog er tyngre enn Geckoen. Leter og leter paa internett, men finner veldig lite informasjon om Gecko fordi den er saapass ny. Er det noen som har kjopt og som kan si litt om den? Har de andre to modellene store fordeler i forhold? Jeg har inntrykk av at hovedforskjellen er at Cameleon har disse ekstra-trekkene og er litt stoerre. Men er det andre fordeler ved aa ha de litt dyrere modellene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cameleon har bærebøylen/bumperbaren. Det har ikke Gecko. Dersom du skal bære bagen med deg opp noen etasjer, vil jeg tro det har en verdi. Dessuten er Gecko mindre under kalesjen, hvilket vil si at den kan brukes kortere enn Cameleon. Cameleon har også justerbart teleskopstyre. På Gecko er det ikke mulig å justere styret.

Skrevet

SAmmenligningen pp Bugaboo.com sier i tillegg følgende:

Gecko veier 8 kg mot Cameleon 9 kg

Gecko er 84 cm lang i bagdel/sittedel, Cameleon er 90 cm

Handlekurven er på 18 liter på Gecko og 24 liter på Cameleon.

Skrevet

hei NewYorkMom

du har sikkert funnet denne siden, men for sikkerhets skyld:

http://bugaboo.nl/

velg kontinent, land og språk (tror ikke det utgjør så stor forskjell) og under products finner du Gecko. der er det et par filmer du kan se på.

det er også en "sammenlikningstabell" med Gecko vs. Cameleon og det er ikke allverdens forskjell.

vi var og så på disse vognene i går og hovedforskjellene vi ble presentert for var:

- de små svinghjulene er litt mindre og du kan ikke justere fjæringen på dem, noe som er hensiktsmessig etterhvert som barnet blir tyngre. (du kan nok helt sikkert sette på "vinterhjulene" som er produsert for norske forhold - disse er ekstrautstyr.)

- håndtaket kan ikke justeres i høyden. (de som velger gecko fremfor cameleon sier at dette er en av grunnene til at de vil ha gecko fordi de mener justeringen gjør håndtaket ustabilt.)

- cameleonen er litt større. jeg vil gjerne bruke bag så lenge som mulig og med den ser jeg for meg at jeg kan bruke bag en god stund lenger. prøvde med skinnpose oppi og det er god plass. tror det er ca 5 cm som skiller de to.

- litt annet stoff i Geckoen (tror Cameleon er litt mer tilpasset norske forhold)

- underseat bag'en er også større.

- geckoen har ikke bøyle. den brukes som "bærehåndtak" også og kan være ganske hendig. andre mener det er et must i sportsvogn.

jeg kommer ikke på flere akkurat nå, jeg. det er ingenting som tilsier at geckoen er noe annet enn en super vogn og jeg har lest flere som sier at gecko er bedre enn cameleon. det blir veldig en smaksak.

et lite stelleveske-tips.

en saddle bag er tingen på disse vognene fordi den ikke er bygd/ment til å ha store greier hengende på håndtaket. jeg har sett at skip hop har akkurat det jeg er på utkikk etter (http://skiphop.com/home.cgi) og de er lette å få tak i i USA tror jeg.

vi bestemte oss for cameleonen i hovedsak på grunn av håndtaket (vi er begge veldig høye og det er et must for meg (1.85) å komme "langt nok unna" for ryggen sin del, samt god trillekomfort) og bagen (siden bag-babyen er størst om vinteren). jeg fikk også en forståelse, og følelse, av at den var litt mer robust. men det vet jeg ikke sikkert!

vi syns også det er en rådyr vogn, men jeg satser på at dette blir den eneste vogna vi kjøper til dette barnet. og ved gjennomgang av hva vi ønsker oss og trenger er jeg nokså sikker på at investeringen er verdt det.

og dersom du finner ut at geckoen er for deg vil du nok helst sikkert føle det samme, selvom det er veldig dyrt.

det viktigste er at du går gjennom (nøye) listen over dine ønsker og behov, tror jeg, og at du finner ut hvor du ikke kan/ikke kan kompromisse - slik at du blir fornøyd!

det ble langt, dette her. beklager det. håper dog det var litt informativt og til noe hjelp.

Skrevet

ser at vi skrev samtidig og jeg konstaterer igjen at man (med fordel, kanskje) kan fatte seg i korthet og være minst like informativ ;)

alle ordene kommer nok bare fordi jeg er så begeistret!

Skrevet

He, he. Syns din framstilling var veldig god, jeg, Wims!!!

Skrevet

takk og takk, milva. jeg lar meg nok litt lett rive med!

Skrevet

Vi har også valgt Cameleon. Grå/grå. Hvilken farge valgte dere? Har lyst på rødt trekk også eller den røde breeze-kalesjen. Gleder meg så enormt til å ta den i bruk i april. Vårt nye Maxi Cosi er også strålende på!

Skrevet

her i huset fikk mannen velge farge og det ble grå/grønn. jeg er dog mest interessert i grå /sort med mulighet for å sprite den opp med et farget trekk, og da allerhelst rød. med andre ord som deg. så vi får se om det "skjer noe" med bestillingen underveis...

jeg hadde mareritt i natt om den grønne kalesjen.

jeg har bestilt breeze-kalesjen. jeg tenker den er nyttig i sommer for jeg ser for meg at det kan bli rimelig varmt inni der...

vet du prisen på breeze-kalesjen? hun fant ikke den på fru Lyng da vi var der i går.

Skrevet

Jeg syns den grønne er døskul. Har lyst på å kjøpe et grønt trekk etterhvert. Så den med et teppe som var lekkert til. Syns den oransje de har på Fru Lyng også er flott. Så den med et matchende Rørospledd og det var så fint.

Tror breezekalesjen koster ca 800. vurderer å bestille den, uv-nettet og transportbagen fra babytrader.nl. skal sjekke litt nærmere om det er mye å spare. Hvis ikke kjøper jeg det på Fru Lyng eller Barnas Hus.

Skrevet

jeg satser på at jeg venner meg til det! den så ikke så gal ut i butikken, så jeg regner med det går seg til. det er ikke akkurat en bekymring.

jeg tenkte jeg skulle hekle et teppe vi kunne ha oppi. det er å så koselig å pusle med sånne ting!

sier du fra til meg hvis du finner ut at det er enormt å spare på importen? de måtte bestille på fry Lyng også. de hadde det PT ikke inne (i alle fall ikke uv-nettet). Barnas Hus har jeg ikke vært på. er det en ny butikk?

Skrevet

Jeg skal varsle hvis det blir billigere. Barnas Hus er tidligere Barneverden. Det ligger på det store Alnasenteret.

Skrevet

Gecko er ikke ny!

Jeg vil si at Camelonen er en videreutviklet Gecko-modell, med alle de features som manglet på Gecko; litt større, regulerbart styre, større handlekurv, demping på hjulene etc, bøyle etc.

Skrevet

Gecko og Cameleon ble lansert samtidig. De bygger begge to på Frog.

Skrevet

hei igjen NewYorkMom.

jeg dytter denne litt lenger opp. mulig du har sett den alt, men jeg gjør det likevel. så ligger den kanskje ikke helt nederst når du evt. logger deg på i natt - norsk tid :)

den sporet litt av, men er likefullt relativt informativ.

Skrevet

Det er endel å spare på å kjøpe vogn og utstyr fra babytrader.eu

Sjekk det ut! :)

Gratulerer med valg av flott vogn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...