Gå til innhold

hvordan føde????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For meg var det absolutt best å stå oppe når jeg hadde riier. Hadde bedere kontroll da, og de var ikke så vonde da.

Hold deg i bevegelse så lenge du kan.

Bør og bør. Om du ikke vil ha epidural er det jo bare å la være. Hadde det selv de siste timene sistgang. Det er ikke no skummelt med epidural. Merket ikke at den ble satt, og etterpå var resten av fødslen så og si smertefri.

Du merker nok godt underveis om du føler for epidural el ikke. Jeg tenkte ikke på det før jm anbefalte meg det på slutten. (hadde lagt veldig lenge, og hadde ikke særlig krefter igjen) Absolutt som å komme til himmelen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7874676-hvordan-f%C3%B8de/#findComment-7880383
Del på andre sider

Kroppen din vil fortelle deg hva som er best. :) For meg funket det best å sitteligge. Å stå ga meg ineffektive maserier. Jeg satt/lå, og konsenrerte meg om å "være i takt" med kroppen. Kjenne at riene kom, konsentrere meg om å puste, kjenne at de "dro" igjen.

Nei, du "må" selvsagt ikke ha epidural. Igjen, dette vil du vite selv når du står midt oppi det. Det er et fint hjelpemiddel når det er nødvendig. Men man har da født i tusenvis av år uten!

Jeg anbefaler boken "Fødsel uten smerte". Den gir en fin fremstilling av hvordan kroppen er satt sammen, og hvordan man som "fødekvinne" (ikke pasient!) kan jobbe på lag med kroppen slik at fødselen blir mer "jobb" enn smerte. Jeg hadde en så godt som smertefri fødsel etter å ha lest den boken. :) En vidunderlig opplevelse!

Jeg hadde også en veldig fin første fødsel, da med epidural.

Stol på kroppen din! Den er fantastisk kompetent! Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7874676-hvordan-f%C3%B8de/#findComment-7885946
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...