Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Og babyen sover i naboleiligheten. Vi sjekker han hvert kvarter (annenhver gang). Ingen kan få meg til å tro at vi er dårlige foreldre. Det er vi virkelig ikke. Har aldri hendt at baby har våknet. Hadde han i aller verste fall våknet og grått noen minutter så hadde han nok ikke utviklet betydelige traumer av den grunn. Utrolig mye hysteri her inne på dib. Folk som ikke går ut med posten engang... Man skal jo leve selv om man har barn. Jeg har foressten hatt en nydelig kveld!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 har egentlig ikke så mye med om han våkner eller ikke i mine øyne,hva om det begynner og brenne,eller han kveles? Ganske ille om han begynner og gråte rett etter at dere har sjekket han også,nekter og tro at dere sjekker han så ofte når dere først går til naboen... Kan ikke de komme til dere når dere først er naboer? I mine øyne er dere uansvarlige,et lite barn har ikke noe alene hjemme og gjøre og dere som foreldre har et ansvar. Hysteri eller ikke,man skal ikke gå fra et lite barn. Jeg blir faktisk mektig irritert på folk som går fra barna sine,hvis dere absolutt må gå noe sted så skulle dere ikk hatt barn Skjerp dere,bli hjemme eller få barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Så bra at dere har kost dere, her inne er det storparten av foreldrene som aller helst ville hatt barna sine i brannsikre, knusesikre glassmonter som de kunne bære med seg alle steder. Respekterer andre sine valg å meninger, men alle bedrevitere her inne har fryktelig lett for å dømme andre mennesker uten å kjenne dem, og da blir jeg voldsomt provosert. Men jeg er nok en av de verste, for tenk jeg kan godt kle på meg joggebukse når jeg skal levere i bh, og da er jeg visst dårlig til å organisere dagen, hvis en skulle ta alt enkelte sier her inne særiøst. Nei dette heter ikke lenger dib for meg, men HYSTERICA. Godt at det finnes andre på dette forumet som ikke er grepet av alt hysteriet her inne.....
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 tja...vi går faktisk hvert kvarter.... vi er ikke uansvalige nei. Vi er faktisk meget gode foreldre. Både HS og legen har sagt seg helt enige i det vi gjør. Hva når vi sover? Vi vil jo lett høre brannalarmen om det går. Det er en helt lattelig påstand at vi ikke burde ha barn. Vi er fantastiske foreldre, som elsker barna våre, har god råd, god tid, og masse masse å gi. Tenk å komme med en slik kommentar.....
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Det er jo helt vilt. Jeg har gå god for at banet mitt har det tryggere og er mer priviligert enn de fleste barn. Det vet jeg fordi både mannen min og jeg har mer enn normalt gode kunnskaper om førstehjelp etc. Om vi går over til naboen er vi like langt unna babyen vår som vi ville vært i et stort hus. Og jeg får høre av anonym over her at jeg ikke burde hatt barn....
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Det er typisk sånne svar jeg kjenner at jeg blir voldsomt provosert av, nesten så jeg blir kvalm. Har du vært borti så fordømmende mennesker noen gang..... Det er bare her på dib at folk kan tillate seg å være sånn.
Herkules Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 Man kan rett og slett ikke ta seg nær av sånn anonyme og man (jeg) kan nesten ikke legge ut noe her for det er rett og slett for mye galskap ute å går Kos deg hos nabon
Herkules Skrevet 21. januar 2007 #8 Skrevet 21. januar 2007 tenkte jeg kunne nevne at jeg lufter hunden når mini er hjemme alene
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #9 Skrevet 21. januar 2007 jeg ville i det minste brukt en babycall. slik at dere hørte han om han skulle begynne å gråte mellom. kan ikke naboen komme til dere også. ser en skriver om at tilfelle babyen skulle kveles. vel om dere er hjemme er dere jo ikke i samme rom som babyen hele tiden så det vil ikke gi sørre mulighet til å oppdage slikt. selv ville jeg lagt babyen til å sove i vognen og heller tatt med baggen inn til naboen. så slipper man å fly så langt for å sjekke.
scoobidoo Skrevet 21. januar 2007 #10 Skrevet 21. januar 2007 Fanastisk! Endelig noen som tenker som meg Jeg går ut etter posten jeg. Jeg går til og med ut med søpla
mai mammaen til to Skrevet 21. januar 2007 #11 Skrevet 21. januar 2007 kan dere ikke bare ha på babycaller da? om det tar bare et min å gå hjem så går jo det helt fint vel..? når vi var på hytten i sommer så lot vi datteren vår sove inni hytten mens vi satt utenfor.. da hadde vi bare babycalleren på..... det må jo være mye lettere så slipper dere løp inn å sjekke hele kvelden..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #12 Skrevet 21. januar 2007 He he, ja det er ekstremt hysterisk her inne på DIB. mannen min kaller det bare for "Psykosiden" Jeg hadde også gått til naboen på middag, men jeg hadde nok ikke basert det på å gå og sjekke, jeg hadde brukt babycall. Da hadde jeg slappet bedre av:-)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #13 Skrevet 21. januar 2007 Kjenner til mange som er hos naboen sin når babyen sover for kvelden. Om dei bur like ved. Ein del har gjerne med seg babycall, hadde nok eg hatt dersom det hadde vert i mitt tilfelle.Men folk må få avgjere sjølv kva dei vil gjere, så lenge både babyen og dei har det bra. Så lenge man sjekker regelmessig ser eg ikkje heilt problemet.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #14 Skrevet 21. januar 2007 vi bruker babysense...og babycall:-) sjekker baby alikvel...tar kun ett minutt å gå over å sjekke HI
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #15 Skrevet 21. januar 2007 for all del! Bor du på en gård så kan man jo umulilg være med på fjøsstellet etter at man har fått unger. Jeg går foresten ikke ut med søpla, men det er fordi jeg er lat.
dione Skrevet 21. januar 2007 #16 Skrevet 21. januar 2007 he he..jeg ler. Hi burde ikke ha fått lov å få barn? Fordi hun sitter hos naboen isteden for å overvåke sitt sovende barn hvert minutt...Er det virkelig noen her inne som sitter å overvåker babyen sin i tilefelle han/ hun kveles?? Det er noen som burde slappe litt mer av her inne synes jeg...
Guttemamman:-) Skrevet 21. januar 2007 #17 Skrevet 21. januar 2007 Høres ut som om den det gjelder bor i blokk eller noe, siden de er i naboleiligheten. I mine øyne blir det da omtrent det samme som at mini sover på loftet mens vi sitter nede i stua med babycall. Ikke fortell meg at dere hysteriske mødre ikke gjør det en gang....
♥@nette med prinsessene♥ Skrevet 21. januar 2007 #18 Skrevet 21. januar 2007 Ja men dette gjør du jo helt som du bestemmer selv og hvis du føler deg trygg på det så er jo det helt greit... det er din unge og du som mor kjenner jo ungen din best Synes ikke noen kan kalle deg en dårlig mor eller uansvarlig på bakrgrunn av denne ene tingen... vi har alle våre måter å gjøre ting på
Tita&Tage Skrevet 21. januar 2007 #19 Skrevet 21. januar 2007 hehehe, syns ikke dette hørtes så ekstremt ut jeg. Kos dere med god samvittighet! At dere er like i nærheten, bruker babycall og i tillegg stikker innom hvert kvarter syns jeg virker som sunn fornuft : ) Godt for småbarnsforeldre å ikke isolere seg totalt!!!
mukle Skrevet 21. januar 2007 #20 Skrevet 21. januar 2007 Kos dere på middag! Dette blir jo en tåpelig diskusjon da.. Er det som har store hus mer uansvarlige da- fordi det er lenger mellom soverommet og stua? Jeg har bodd i leiligheter der det er kortere mellom leilighetene enn det er mellom soverom og stue i et middels stort hus. Tror ikke man er noe bedre (eller dårligere..)mor om man sitter og passer på ungen hvert minutt når den sover. Alle har sine fobier. Men - vær forsiktige med å dømme andre . Ser jo på DIB at noen mener det er uansvarligt å la babyen sove i vogna ute "alene". Kommer vel an på hvor du bor det også..
katty Skrevet 21. januar 2007 #21 Skrevet 21. januar 2007 He he, ja kos dere masse hos naboen. Jeg synes IKKE det er uansvarlig i det hele tatt. Det er jo vegg i vegg. Jeg kjenner flere som går til nabohuset med babycall. Man hører brannalarmen over callen og når naboen bor vegg i vegg..... ærlig talt. Kos dere!!!!!!!!!
glad_jenta Skrevet 21. januar 2007 #22 Skrevet 21. januar 2007 hva med babysitter da? den kan du ta med over til naboen:)
Septembre80 Skrevet 21. januar 2007 #23 Skrevet 21. januar 2007 Skulle gjerne vært litt mer som dere jeg. Er rett og slett bekymret litt for mye og for unødvendig. Prøver å slappe av men det er ikke så lett alltid...Hadde ikke turt å gå til naboen. Skulle gjerne ettersom jeg ofte er allene på kveldene pga. sambos arbeidstid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå